Ataxie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anja85

Berichten: 122
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Oud Gastel

Ataxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 18:27

Ik vroeg me af of ataxie ineens voor kan komen...???
Of gaat dit van kwaad tot erger?

Vanochtend heeft mijn paardje mij flink laten schrikken namelijk!!!
Hij liep niet meer, en als hij liep slingerde hij alle kanten op, en hij zette zijn achterbenen zo weg dat het leek alsof hij zichzelf in evenwicht moest houden...

Hij is gewoon gezond, en hoogst waarschijnlijk is het gewoon een ontsteking in zijn hoef die nog heel diep zit, en die heel erg pijnlijk is, maar nu vroeg ik me toch af of het kan dat je je paard uit stal haalt, en dat hij dus verschijnselen heeft van ataxie...?

Alvast bedankt!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 18:30

Syta heeft het gehad door te hard te rennen en over de kop te gaan.

Verder heb ik er nooit ervaringen mee gehad.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:16

Kan opeens komen, bijv. door vastliggen (langere tijd) of zoals Luvdatossa zegt door gekke beweging/val.

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 10:41

Ja het kan, als er op 1 of andere manier een beknelling is ontstaan.
Vaak is dat wel te behandelen, hoe langer het bekneld zit des te meer sterft de zenuw af en ontstaat er schade.... Maar als je paardje al pijn heeft...tja elke paard reageertd anders op pijn en kunnen soms heel raar reageren. Is zijn staart ook slap? En corrigeert hij zichzelf als je hem een zetje geeft?
Ik wens je veel succes!

fritsie
Berichten: 71
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:37

kan ook komen door water in hun oren, dan lijkt het erop want dan is hun evenwicht verstoord. maar dat lijkt bij jou niet echt het geval.

btw mijn verzorgpaardje heeft het ook gehad, maar die hebben we ervoor in laten slapen. Want die was niet meer te genezen en je zag ook dat hij er niet gelukkiger van werd.

Athletic

Berichten: 20
Geregistreerd: 03-07-04
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:43

Ik ben benieuwd hoe het er mee gaat na het bericht dat je gisteren hebt geplaats. En hoop voor je dat het slechts een eenmalige verschijning was.

Ik reageer hierop omdat ik hier ook voor ben komen te staan. Inmiddels de hele molen achter ons en momenteel is de periode aangekomen om afscheid te nemen.

Ik kan je geen advies of mening geven uiteraard, als het nodig is alleen mijn ervaringen.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:47

Ik hoorde gisteren toevallig dat ze het o.a. controleren door tijdens het stappen iemand een zwiep aan de staart te laten geven. Hij zou zich dan moeten herstellen, het paard waar het gisteren over ging, viel zowat op de grond.

Anja85

Berichten: 122
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 12:52

Citaat:
Ik ben benieuwd hoe het er mee gaat na het bericht dat je gisteren hebt geplaatst.


Het is nog niet veel beter als gisteren!! Hij loopt nog steeds bijna niet... En net zoals gisteren loopt hij niet recht. Als ik hem verder een duwtje geef of iets dergelijks blijft hij wel staan.

Ik heb stage gelopen op een dierenkliniek voor paarden, en daar liet men de paarden ook slangevoltes stappen ter controle. Dit kan ik niet doen omdat hij heel erg kreupel is!

Gisteren is de hoefsmid geweest. (het was al van te voren gepland dat hij zou komen) Ik heb hem er naar laten kijken, en ook hij denkt dat het een ontsteking is. Hij kan alleen nog niks vinden. Waarschijnlijk zit de ontsteking te diep, maar hij zei wel dat mijn paard heel slecht loopt...
Ik zet hem nu 2 keer per dag in de soda, en morgen komt de smid terug om te kijken of hij de ontsteking dan wel kan vinden...

Dus nou hoop ik dat er morgen een ontsteking uitbreekt!! Want mijn paardje heeft echt heel erg veel pijn!!!

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:48

Ik wens je veel sterke met je beessie...en ik hoop voor je dat het "maar" een hoefzweer is

Anja85

Berichten: 122
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 18:35

ER IS VANMIDDAG EEN ONTSTEKING UIT ZIJN HOEF GEHAALD!!!!!!!!!!!!!!!! Als alles goed is kan ik hem na het weekend weer rustig gaan rijden!! Haha!

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 08:57

TOPPIE OK dan!

ik zal voor je duimen dat het nu allemaal over is

Anja85

Berichten: 122
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 12:28

Dank je!! Haha!
Ik hoop ook dat hij nu weer snel de oude is!!!
Hoewel ik vind dat hij nog niet goed loopt... Maar hoogst waarschijnlijk is het na het weekend beter!!

Anja85

Berichten: 122
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 20:28

Mijn paardje is nog helemaal niet beter!!!!
Hij is weer steeds slechter gaan lopen!! Hij is nu weer heel erg kreupel. Vandaag is de DA geweest, en waarschijnlijk is de ontsteking er niet helemaal uit... Hij heeft nu pijnstillers gekregen, en als het dinsdag niet over is moet zijn hoef opengeboord worden!!!!!
Ik hoop nu maar dat het voor dinsdag over is allemaal!!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 18:27

ik hoop dta het alleen een ontsteking is voor je beterschap voor je paardje