zadel verkopen aan bijrijdster?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

zadel verkopen aan bijrijdster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 00:13

Ik sta een beetje in dubio wat ik zal doen en wil graag jullie advies.

Ik wil graag m'n wintec dressuur en een vzh kadet inruilen op een goed dressuurzadel en dan bijbetalen. De kadet ligt eigenlijk maar in de weg en wordt nooit gebruikt. Ik heb nog een andere vzh die goed op het paard ligt en gebruikt wordt als ik af en toe ga springen. Mijn bijrijdster heeft ooit eens tussen neus en lippen door laten weten eventueel wel interesse te hebben in de wintec.

Als ik een ander dressuurzadel gekocht heb wil ik niet dat de bijrijdster het gebruikt. Ik heb immers nog de vzh liggen die ze kan gebruiken.
Zij rijdt het paard 1 a 2 keer in de week, en vindt een dressuurzadel fijner rijden. Ze is tijdens mira's blessureperiode van 3 maanden wel netjes bijna elke keer geweest om met haar te stappen. Is het nu niet meer dan netjes dat ik het eerst aan haar te koop aanbiedt of kan ik het gewoon zo inruilen op een ander zadel?

springen is passie, dressuur is een kunst


Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 00:20

k Zou het eerst aan haar aanbieden.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 01:08

Ik zou het zeker aanbieden, anders zal ze zich denk ik behoorlijk gepasseerd voelen.

Faber quisque fortunae suae

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 01:46

Zou gewoon even vragen of ze belangstelling heeft, begrijp dat ze anders geen zadel meer overhoudt om zelf op te rijden gezien ze op je nieuwe aanwinst niet mag rijden??

Veni, vidi, vici

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 09:25

Goh ja ik persoonlijk zou het zeker eerst aan haar aanbieden, zeker als ik weet dat ze een dressuurzadel fijner vind en ze anders met een veelzijdigheidszadel moet rijden. En zo te horen heb je er bovendien een goede bijrijdster aan die je ook niet laat stikken tijdens de blessure periode, iemand waar ik op kan vertrouwen ben ik dankbaar voor, dus dan zou ik het er zeker eens met haar over hebben. Mag ik eens vragen waarom ze niet met je nieuwe zadel zou mogen rijden? Gewoon nieuwsgierig hoor...

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 09:47

Bedankt voor jullie reacties, ik zal het zeker eerst aan haar vragen of ze belangstelling heeft.

Sandra: als ze het dress zadel niet zou willen, dan kan ze altijd op de andere Vzh rijden die ik heb. Die vzh kadet gaat toch weg.

Tanjake: ik ben ook blij met haar en ze is voorzichtig met paard en spullen. Het is eigenlijk omdat ik vanwege m'n nek en soms m'n knieen een goed zadel wil hebben. Ik heb een aantal jaar terug een soort van whiplash opgelopen en met een goed dress. zadel kan ik toch fanatiek rijden zonder last van m'n nek en knieen te krijgen. Ik heb ook een variant van jeugdreuma gehad waardoor m'n knieen wat lastig doen (zacht uitgedrukt). In mijn geval is een goed zadel dusdanig van belang dat ik het niet aandurf om een ander erop te laten rijden. Het is geen kwaadwillendheid maar ik kan zonder goed zadel m'n laarzen net zo goed aan de wilgen hangen, helaas. Maar eenmaal verslaafd aan het paardenspul wil ik toch graag blijven rijden, en dan doe je alles om dat maar te kunnen blijven doen. Even voor de duidelijkheid, ik ben absoluut niet zielig en wil dat ook niet zijn. Ik wil gewoon blijven rijden en lol erin houden.

springen is passie, dressuur is een kunst

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 09:54

maar dan snap ik nog niet waarom er niemand anders op je dresssuurzadel zou kunnen rijden..........???

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 10:47

IngridM schreef:
maar dan snap ik nog niet waarom er niemand anders op je dresssuurzadel zou kunnen rijden..........???


ik kan me voorstellen dat je heel zuinig bent op een dressuurzadel wat je voor veel geld nieuw koopt...

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

mmouse

Berichten: 547
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:08

Ik snap 1 ding in dit verhaal niet... wat is er tegen het aanbieden van het zadel aan je bijrijder? Of te wel vanwaar de vraag?

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:09

LiSSy schreef:
ik kan me voorstellen dat je heel zuinig bent op een dressuurzadel wat je voor veel geld nieuw koopt...


Als ze heeft aangetoont zuinig op de spullen te zijn, waarom niet? Je moet veel doen om een zadel kapot te krijgen hoor.
Ik zou niet eens willen dat mijn bijrijder op een ander zadel dan mijn (dure) dressuur zadel zou gaan rijden. Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet, als ik de bijrijder zou zijn zou ik niet blij zijn met deze instelling en me gebruikt voelen. Wel goed genoeg om te stappen tijden een blessure periode maar niet goed genoeg om het goede tuig te gebruiken.

Ik heb dit eerlijk gezegd ook nog niet meegemaakt dat een bijrijder niet op het zadel van de eigenaar mag rijden en geacht wordt om op een ander (inferieur) zadel te rijden. De meeste bij ons op stal hebben een bijrijder en een (1) zadel waar beide mee rijden. Er is nog nooit een zadel kapot gegaan en anders is er altijd nog een (wa) verzekering.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:14

tja, ik heb zelf zo;n 2 maand terug ook een duur zadel gekocht, daar laat ik toch echt niemand anders mee rijden, mits ik er zelf bij ben...

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:22

Betaalt je bijrijdster mee?

Als jij haar niet op je dure zadel wilt laten rijden, biedt haar dan tenminste die wintec aan. En als ze al een vaste bijdrage per maand betaalt, vind ik eigenlijk dat je het zadel voor haar aan moet houden.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:27

Een zadel particulier verkopen levert ook nog altijd meer op dan inruilen. Dus ik zou het zeker aanbieden.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:29

Ik vind het ook vreemd dat je je bijrijdster niet op je dressuurzadel wilt laten rijden. Is ze erg slordig met je spullen dan?

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:11

Ik begrijp het ook niet helemaal. Tuurlijk, als iemand niet zuinig is met je spullen, okee, maar anders maakt het voor het zadel toch niet zoveel uit? Bovendien, ik neem aan dat je dan ook wel een zadel koopt wat perfect op je paard past, dus dan is het toch ook des te beter voor je paard (en daar gaat het uiteindelijk allemaal om, lijkt me) als zij ook op dat zadel rijdt, in plaats van op een veelzijdigheid dat je voor 'erbij' hebt?

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 17:29

Ik geloof dat er hier iets niet goed begrepen wordt. Even een paar puntjes op een rij:

1 de wintec biedt ik eerst aan haar aan, ze zal er zeer waarschijnlijk op in gaan.
2 Als ze de wintec gekocht heeft wil ze die op mijn paard gebruiken, ze heeft dan dus haar eigen zadel om op mijn paard te gebruiken. Naast min vzh voor erbij.
3 de wintec ligt perfect op het paard, maar is met mijn knieen niet ideaal.
4 idd zoals lissy zegt, als ik voor veel geld een goed zadel koop zodat ik toch kan rijden wil ik niet dat een ander er op rijdt. ben dan extreemzuinig met m'n spullen.
5 Ze is op zich netjes met paard en spullen.
6 Ik heb op dit moment 2 vzh zadels een kadet , en een andere. De kadet zou weg gaan die andere blijft.
7 ze betaalt geen bijdrage, en heeft totaal geen kosten aan dit paard. Ik heb een bijrijdster omdat ik niet wil dat mijn paard zich te veel op 1 persoon richt.
8 Mijn vraag was of het niet meer dan netjes was om het eerst aan haar aan te bieden. Ik wilde graag meerdere meningen weten. Mijn besluit stond min of meer al vast.
9 de Vzh die blijft voor erbij is een goed zadel dat perfect ligt op het paard en waar je goed en prettig mee kan rijden. Mijn knieen vinden het alleen niet echt prettig als ik ermee rij.
10 ik heb al vaker gehoord en meegemaakt dat een bijrijder op een ander goed zadel rijdt als de eigenaar. Het komt daarom niet echt vreemd op mij over. Mits het wel een goed zadel is dat de bijrijdster gebruikt.

Ik hoop dat niemand zich aangevallen voelt, en kan me goed indenken dat als iemand zoiets vraagt je benieuwd bent naar de achtergrond ervan.

springen is passie, dressuur is een kunst

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:32

Maar waarvoor wil jouw bijrijder die Wintec hebben dan? Alleen om mee op jouw paard te rijden of heeft ze ook nog andere paarden te rijden?

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:53

ik ind het een beetje flauw dat zij niet op je nieuwe zadel mag rijden!
maa goed,dat is jouw keuze.

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:10

naja, zoals je al zegt, niemand houd ej tegen! bied het haar aan, en je ziet wel verder!

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 21:40

Tessebes: Ze wil de wintec hebben omdat het op veel paarden past. Ze wil het op mira gaan gebruiken en als ze zou stoppen of andere paarden te rijden krijgt gebruiken. Ze rijdt nu alleen mijn paard, en op za in de manegeles in een andere plaats.

Tja het is idd een beetje flauw maar ik ben afhankelijk van een duurder en goed zadel om uberhaupt te kunnen rijden.

springen is passie, dressuur is een kunst

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:17

Om te beginnen moet je het natuurlijk helemaal zelf weten. Maar ik denk dat het toch behoorlijk l*llig op je bijrijdster overkomt dat ze niet met je nieuwe zadel mag rijden. Ik ben zelf ook ooit bijrijdster geweest en ik had dit echt NIET leuk gevonden.

Kan je dat winteczadel niet gewoon aanhouden? Ik weet niet welk type het is en in wat voor staat ie is maar zoveel krijg je ook niet terug voor een wintec als je m inruilt....

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:28

Als ik haar bijrijder had geweest had ik het best begrepen hoor! Ze heeft zo'n zadel nodig om mee te rijden, voor haar knieën. En dus is ze er dan heel zuinig op! Dus het is niet zo van dat de bijrijder er zomaar niet op mag rijden, dat zou ik ook niet leuk vinden. Maar ze heeft er een goede reden voor dus ik zou dat echt goed begrijpen. En ze wil het wintec zadel kopen, dat zou ze toch niet doen als ze die niet lekker vind rijden (de bijrijder)..

Party!! Hardcore-fan #2, Chocoholic #2 Vingers aflikken

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 09:52

Ik begrijp het waarom wel maar wat ik mij afvraag is: denk je niet dat je paard er problemen mee krijgt dat hij met 2 verschillende zadels gereden wordt? (rugproblemen?)

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 10:18

T@nj@ schreef:
Ik begrijp het waarom wel maar wat ik mij afvraag is: denk je niet dat je paard er problemen mee krijgt dat hij met 2 verschillende zadels gereden wordt? (rugproblemen?)


Als beide zadels gewoon goed zijn (zoals ze al zegt.) is er dus absoluut geen probleem Verward
Er zijn zat paarden die met verschillende zadels gereden worden hoor.

Ik miste mijn ex ;( volgende keer schiet ik raak

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 10:53

sorry maar ik vind het dus absoluut niet raar. Ik vind het heel logisch dat je op een duur zadel heel zuinig bent. Zeker als het een van de weinige zadels is waar je pijnvrij in kan rijden. Hoe dan ook, ik had dit als bijrijdster alleen maar begrepen!

Ik zou het zadel ook eerst aan haar aanbieden. Ze heeft laten blijken er interesse in te hebben dus waarom dan niet. Kan ze zelf de keuze maken tussen dressuur of veelzijdigheid.

Waarom zouden 2 verschillende zadels rubproblemen kunnen veroorzaken Verward ze passen toch allebei gewoon goed op het paard Verward

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fleuribelle en 86 bezoekers