Weer terug uit t paardenparadijs @ La Huertecilla

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Milka

Berichten: 2113
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Weer terug uit t paardenparadijs @ La Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 10:40

HoiHoi

Hier dan mijn verslag over de 5 dagen die ik bij Huertecilla heb doorgebracht *LOL*

Woensdag 11 augustus
Erg vroeg opgestaan om t vliegtuig te halen vanaf Schiphol en t kost veel tijd als je geen rechtstreekse verbinding hebt naar Malaga...dus rond een uur of 4 in de middag was ik dan toch eindelijk aangekomen bij La Huertecilla.
Echt een schitterend huis en, na de kennismaking met Peter en Richelle, de paarden bekeken.
Echt heerlijke, ontspannen en super mooie paarden. Heerlijk om te zien dat de hengst gewoon lekker tussen de merrie's inloopt en hoe tevreden ze zijn. Kwijl
Eerst was ik wat verbaast over t feit dat ze daar gewoon staan met keien op t terrein, maar later werd t me duidelijk dat ze dat helemaal geen enkel probleem vinden en er gewoon in volle galop over heen crossen Bloos!

's Avonds meteen kennis gemaakt met Luna in de Picadero (hoop dat ik t zo goed schrijf Verward ) Ik was meteen helemaal verliefd op dit paardje Lovers
Zo heerlijk ontspannen en een super karakter OK dan! *LOL*
Ook meteen kennis gemaakt met de Parelli methode, de methode waarop alle paarden van Peter en Richelle werken.
Geweldig om te zien hoe ontspannen Luna erbij stond...ze stond er bijna bij te slapen Lovers
Daarna er ook even opgestapt om te leren en aan te voelen hoe ik Luna moet rijden. Daarbij meteen een veel betere manier van opstijgen en afstijgen geleerd
Ik was verbaast hoe erg ze reageerde op hele lichte hulpen en dan weet je ook meteen hoe t voelt om ontspannen paard te rijden Bloos!
Na de kennismaking met Luna heb ik nog even toe gekeken hoe Peter aan t werk ging met de 3jarige hengst Capricho...en voor de zoveelste keer die dag stond ik weer heel verbaast toe te kijken hoe ontspannen Capricho was en dat voor een 3jarige hengst...zo anders dan je hier ziet.

Donderdag 12 augustus
Mijn eerste echte rit met Luna...spannend hoor.
Eerst maar eens de paarden opgehaald en naar de stallen met ze gelopen om ze te poetsen en op te zadelen.
Peter en Richelle rijden hun paarden bitloos. Luna had wel een bitje in (vanwege t beleren voor de kar).
En toen gingen we op pad...Peter voorop met Arabella en Luna liep er netjes achteraan.
Heerlijk hoe voorwaarts ze zijn en werkelijk een prachtige omgeving...heb er echt van genoten
Ook om te zien hoe netjes Arabella liep zonder bit Bloos! OK dan!
Een geweldige rit en zeker geen lichte rit voor de paarden...maar aan t einde van de rit waren ze absoluut niet moe en nauwelijks bezweet Bloos! Je moest ze eerder inhouden dan aansporen...heerlijk
En als je onderweg even wil stoppen om ergens wat te drinken, zet je de paarden toch gewoon even vast onder een boom...was weer verbaast hoe braaf en ontspannen Arabella en Luna bleven staan...een vrachtwagen die daar ook parkeert, doet hen echt niks...even kijken wat voor geluid t is en daarna gaan ze gewoon door met waar ze mee bezig waren OK dan!

Weer terug van de rit nog wat leesvoer gekregen van Peter o.a. over Parelli...dus heb 's middags (met die warmte) rustig verder kunnen leren

Vrijdag 13 augustus
's Morgens eerst weer samen met Richelle Parelli gedaan met Luna in de picadero en krijg t beetje bij beetje wat beter door hoe t allemaal in zijn werk gaat.
Daarna er weer even op en op t land geoefend met t sturen en t stoppen...altijd handig
Daarna hebben we de jaarling Zomer ook even verwend. En hier in Nederland ken ik dus geen enkele jaarling die zo ontspannen is en waar je al zoveel mee kan doen als Zomer Bloos!
Heerlijk paardje Lovers

Heb de rest vandaag ook doorgebracht met Peter, Richelle en natuurlijk met Bor...ook zo'n heerlijk ventje

's Avonds zijn we dit keer met zijn 3en op pad gegaan.
Geweldig om te zien dat de oudste merrie van t stel (schaam me nu wel even want ben haar naam vergeten Bloos ) Bloos t geen enkel probleem vindt om een flink eind te klimmen en met een groot stijgingspercentage Bloos! Luna was vandaag erg voorwaarts...dus kreeg op een gegeven moment toch t idee dat mijn rem t vandaag niet echt deed Haha! Tong uitsteken ...maar geen enkele reden tot paniek...Luna had t gewoon erg naar haar zin en ze bleef prima luisteren OK dan!
Met zijn 3en over t dorpsplein rijden, is heel normaal, maar je krijgt toch veel bekijks Haha!

Zaterdag 14 augustus
We gingen dit keer weer 's avonds op pad.
Aan t begin van de rit zijn we door de rivier gereden. En als je ziet wat daar voor grote stenen en ook nog eens met alg in liggen, krijg je steeds meer bewondering voor de paarden...hoe ze daar probleemloos over heen lopen en zich nergens aan bezeren etc. Bloos!
Weer een heerlijke rit en heerlijk om keihard bergopwaarts te crossen Bloos!
En ik blijf verbaast over t feit dat Arabella en Luna aan t einde van de ritten niet moe zijn.

Zondag 15 augustus
Vandaag zijn we met z'n alle naar de Feria in Malaga gereden (met de auto Tong uitsteken Haha! )
Een super groot feestterrein en als je even geduld hebt, wordt je beloond met een groot aantal hele mooie Andalusische paarden
Heb er echt genoten van de fijne sfeer en de super mooie paarden OK dan!

's Avonds kreeg ik eerst training van Richelle op de merrie (waar ik dus nog steeds de naam niet meer van weet Bloos ) in de Picadero ( Verward )
En daarna heb ik samen met Richelle weer een avondrit gemaakt en natuurlijk weer op Luna Lovers
Dit was een wat makkelijkere rit voor Luna, maar heb nog steeds bewonderen voor de paarden dat ze zonder moeite onder de snelweg doorlopen en gewoon zo heerlijk ontspannen en voorwaarts lopen OK dan! Lovers

Maandag 16 augustus
Jammer genoeg alweer de laatste rit Verdrietig Huilen
's Ochtend wat vroeger opgestaan en een broodje meegegeten met Peter en Richelle, zodat Peter en ik lekker vroeg konden vertrekken met Arabella en Luna.
Dit was de echte klimrit met super mooie uitzichten
En de bewondering blijft groeien over t feit waar deze paarden zonder moeite overheen denderen Bloos!

's Middags jammer genoeg weer afscheid genomen van iedereen Verdrietig en begonnen aan de terugreis...wat jammer genoeg ook niet helemaal vlekkeloos verliep...lang wachten telkens en zelfs boven Frankrijk onweer
En in Nederland aangekomen rond een uur of 10 kostte t een uur om eindelijk van t vliegveld weg te rijden en natuurlijk....regen Scheve mond

Ik heb t dus echt ontzettend naar mijn zin gehad *LOL* en vind t echt ontzettend jammer dat t alweer voorbij is Verdrietig
Ik kom echt zeker zo snel mogelijk weer een keertje terug, want zonder dit meegemaakt te hebben, weet je niet wat 'ECHT' paardrijden is!

P.s.Jammer genoeg is onze digi na de eerste dag gaan staken (en staakt dus nu nog steeds rustig verder zodat ik ook niet de foto's van de eerste dag hier op kan zetten Boos! ).
Gelukkig heeft Richelle nog wat foto's gemaakt:
http://www.mijnalbum.nl/fotoalbum.php?m ... y=CIIFIAXN


MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 10:43

wauw!! dat klinkt echt als een paarden paradijs!! wat moet dat vreselijk gaaf zijn geweest!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 10:57

Leuk verslag Emi! Ik ga snel de foto's bekijken Lachen

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:22

Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad in Spanje, maar jammer dat je digi het heeft begeven!

gr

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:28

Klinkt echt als een moordvakantie...gaaf dat je zo hebt genoten!
En de methode Parelli was voor mij ook een eye-opener....

Milka

Berichten: 2113
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 11:30

De merrie heet dus Sancha

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:32

hihihi............. been there done that Haha! Haha! Haha! Haha!

Echt geweldig is het daar, ik ben ook nog steeds aan het nagenieten.... als ik peter zijn posts lees op and now, dan kan ik het me allemaal visualieseren waardoor zijn verhalen nog mooier worden....

Fijn dat je het leuk hebt gehad Haha! Haha! Haha!

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:40

Vertel eens over die andere manier van opstijgen, als je wilt.
Of is het lastig uit te leggen op een beeldscherm?
Wat gaaf dat je het zo heerlijk naar je zin hebt gehad.

Huertecilla

Berichten: 26860
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:26

Cassidy schreef:
Klinkt echt als een moordvakantie...gaaf dat je zo hebt genoten!
En de methode Parelli was voor mij ook een eye-opener....

Het zijn hier:
- het in een familiegroep houden
- onze manier van met dieren omgaan
- de methóde PNH
die in combinatie zo goed uitpakken.

Apple

Berichten: 76210
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:58

Klinkt als een paar echt hele leuke dagen Lachen.

Die foto van het rijden met de berg op de achtergrond is echt heel mooi Lachen.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:06

Mooie foto's hoor jammer dat het met je eigen foto's niet wou lukken. Moet je straks een keer terug.

Milka

Berichten: 2113
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 15:11

gouda schreef:
Mooie foto's hoor jammer dat het met je eigen foto's niet wou lukken. Moet je straks een keer terug.


Das helemaal niet erg, hoor Haha!
Ik kwam gisteravond aan op t vliegveld van Parijs (we hadden een vlucht met een tussenstop in Parijs) en zag daar op de monitor staan dat er om half 10 weer een vlucht richting Malaga ging...nou als ik t geld er voor had, was ik meteen weer op dat vliegtuig gestapt Knipoog

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:29

GEWELDIG !!

Echt, als ik het geld heb ga ik volgend jaar met je mee !!

GEWELDIG GEWOON !! Lachen

Milka

Berichten: 2113
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 16:11

Tjaa...kan hoor...met zijn 2en is altijd leuker dan in me eentje...zit me er nu alweer helemaal op te verheugen...zo GAAF!!