hoelang staart

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

hoelang staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 20:50

Hoelang vinden jullie dat de staart van een paard hoort te zijn?

Misschien een wat rare vraag, maar die van Anouar hangt 1,5 cm boven de grond als hij hem gewoon laat hangen. Met rijden hangt hij dus een stuk hoger. Nu zij laatst iemand tegen mij dat dat zielig is omdat hij er op kan gaan staan. Ik vond het nogal een apart verhaal, als hij loopt heeft hij hem al omhoog.
Ik knip de staart nooit rechtaf omdat hij een heel dunne staart heeft en bij arabieren vind ik een rechte staart niet mooi.

Maar zou hij er echt op kunnen gaan staan? Als dat zo is knip ik hem meteen korter.

paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:55

de staart van mijn KWPN-er is een handbreedte boven de kogel recht afgeknipt. Het kan heel goed zijn dat je paard's staart zo dun is omdat ie zo lang is en er dus op kan staan!

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:57

ik denk niet dat hij er op kan gaan staan, maar als het zo is zal het hem niet veel pijn doen. Dus mooi laten hangen als jij het zo mooi vind...

prompter

Berichten: 11068
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:58

Ik heb pas nog een paard op zijn staart zien staan.. hing ook vlak boven de grond; paard schrikt ergens van, zakt door zijn achterbenen van schrik en doet een stapje achteruit - en gaat bovenop zijn staart staan en rukt er zo een flinke pluk haar uit!

Geen fijn gezicht, en voor het paard geen fijn gevoel - de eigenaresse heeft er gelijk een stuk af geknipt.

azriM

Berichten: 656
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Sambeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:59

Idd als jij het zo goed vind zou ik het zo laten. Ik weet bniet of het waar is maar volgens mij hebben veel arabieren (niet alle!) een dunne staart.

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:03

ik doe mijn hand onder de staart en dan knip ik hem bij de kogel af.

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:08

Die van Sting laat ik zo lang mogelijk. Dus bijna op de grond.

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:23

Ik trek em altijd recht naar beneden en knip em dan al thv het "teentje" net boven de kootholte. Idd om de reden dat ze erop gaat staan als ze schikt of ergens niet langs wil. Ze zakt dan door haar achterbenen, loopt achteruit, en gaat dan op dr staart staan. Ik heb nog hele plukken staart van de periode dat ze de staart tot net boven de grond had. Verdrietig

Beter een iets kortere en lekker dikke staart, dan zo'n dun staartje tot op de grond...

[EDIT:]
Cheese! gevonden!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Diva op 15-08-04 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:26

die van silas is hartstikke dik en hangt ook ongeveer 1,5 cm boven de grond! lekker laten zitten hoor! hij kan er niet op gaan staan, want als de staart gewoon hangt kan hij er toch nooit op staan als de staart niet op de grond komt..

prompter

Berichten: 11068
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:31

EstherSi schreef:
die van silas is hartstikke dik en hangt ook ongeveer 1,5 cm boven de grond! lekker laten zitten hoor! hij kan er niet op gaan staan, want als de staart gewoon hangt kan hij er toch nooit op staan als de staart niet op de grond komt..


Lees maar wat ik hierboven heb neergezet, en de post voor de jouwe, ze kunnen heel makkelijk op hun staart gaan staan!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 23:03

Bij een arabier hoort geen recht afgeknipte staart. Die moet je in de puntvorm laten door hem bij te snijden/trekken. (mijn toilleteercursus kwam ineens weer bovendrijven, bedankt buurman)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 23:23

Mijn vriendin doet shows met haar arabieren en ze eindigen altijd in de top,maar die staarten zijn toch wel degelijk recht afgeknipt hoor.

Carnac

Berichten: 120
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 00:09

Dit vind ik wel een leuke vraag, aangezien de staart van mijn paard van boven op zn kont tot het onderste puntje zo'n 50 cm lang is. Hij is namelijk door de vorige eigenaars kortgeknipt Dit is dus zeker niet de ideale lengte voor een staart, aangezien hij er heel veel last van heeft als hij aangevallen wordt door vliegen en dazen.
Ik zou een staart toch minstens 10 cm boven de grond laten komen, liefst zelfs een beetje meer denk ik.

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 09:30

Ik heb een jong paard dat tot voor 2 maanden alleen maar op de weide had gelopen en amper in handen geweest was, en dat dus een mooie volle en vooral lange staart had. Ik had die lang gelaten, alleen recht afgeknipt, tot 5 cm boven de grond ongeveer. Nu staat het paard regelmatig op stal, gaat dan ook liggen, en is tijdens zijn 1ste én 2de nacht op stal op zijn staart gaan staan, waardoor er 2 keer een hele pluk uitgetrokken is. Ik heb die staart onmiddellijk 10 cm korter gemaakt en sindsdien is ze er nooit nog gaan opstaan. Inkorten dus, is mijn advies! Lachen

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 09:48

Arzu der staart is iets langer (denk ik)
Maar dies ook redelijk dik.

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 12:14

Mijn paard had ook een staart tot 5cm boven de grond. Maar toen is ze er een paar keer op gaan staan en heb ik hem afgeknipt. Nu hangt de staart tot 15 cm boven de koot.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 12:19

Meestal een handbreedte boven de kogel, ik scheer hem recht af terwijl ik een opgevouwen handdoek tussen de wortel en billen heb gestopt.
Zo is de staart recht in gedragen toestand.

Met spelen in de wei, opstaan na het liggen/rollen, tijdens het achterwaarts... Dat zijn allemaal momenten waarop de achterhand nog wel eens behoorlijk kan dalen en het paard dus op de staart kan stappen.

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 12:44

Ik hield de staart van miojn paard ook altijd zo lang mogelijk.
Totdat hij een keer aan zijn halster ging hangen Huilen
Tot mijn grote schrik hing er toen een hele pluk los.
Dus het kan wel Knipoog

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 22:55

Ik wil hem de staart er zo natuurlijk mogelijk uit laten zien, daarom heb ik ook alle haren aan de bovenkant laten groeien. En ik knip de onderkant in een puntje, omdat ik dat vind horen bij arabieren. Al zou ik hem korter knippen, dan zou hij nog niet dikker worden. Hij heeft nu eenmaal een dunne staart. (misschien ook wel een beetje arabiren eigen) Daarom ben ik ook bang dat als ik hem korter knip het er niet uitziet.
Ik moet hem trouwens wel 1 keer in de 2 weken knippen. Zo hard groeit hij. Dat is toch ook niet helemaal normaal Verward Ik hoor altijd dat ze zo langzaam groeien.