Overrompeld door potentiële koper....wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Overrompeld door potentiële koper....wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 21:52

Huilen Ik werd net gebeld door een potentiële koper voor Sigy.... Scheve mond
Ik werd gewoon helemaal overlopen.
Hij moest en zou morgen komen en wilde haar zien springen of zelf springen....
Ik zei dus dat hij dan beter een afspraak kon maken voor volgende week, aangezien ze pas sinds een weekje weer langzaam bezig is en pas 2 keer weer iemand erop heeft gezeten na 9 maanden...
Ik heb er zelf alleen zondag even op gestapt....en ze doet het goed, maar is nog te vroeg om al te gaan springen. Ze moet eerst zo weer goed lopen Ach gut
Dus toen vroeg ie of ik hindernismateriaal had..."nee dus" of ik een trailer had....heel wantrouwend "ja"... Verward Wil hij met haar naar een manege in de buurt rijden om daar te gaan springen Boos! Ik wild dit allemaal niet.
heb 10 keer gezegd, daar is het nog te vroeg voor Scheve mond
Hij "als ze nu niet springt doet ze dat volgende week ook niet" Clown
Ik wil nog niet met haar springen, niet morgen al..., nu wil hij om 10 uur komen...ik wil dit niet...Hij zou er dan zelf mee springen, want hij was Z-springruiter...dus dat was geen probleem... Voor hem niet, maar voor mij en mijn paardje wel....dit is te vroeg..Straks zit ik met een paard opgescheept dat een terugslag heeft, omdat ze overbelast is geworden Huilen
ik gaf wel 10 keer aan dat ik niet wilde dat ze al morgen sprong en dat ik wilde dat hij volgende week ofzo kwam kijken....
Hij lusiterde niet eens...vroeg 10 keer waar haar wei was, terwijl ik 10 keer zei dat hij aan huis moest komen
ik wil die afspraak niet...hij overrompeld me en ik laat het gebeuren en mijn paard is daar dadelijk de dupe van Boos! Huilen
Hij had al opgehangen voordat ik iets nog kon zeggen., hij zou bellen als hij in Susteren was....Ik wil dit niet....., maar hij luisterde niet Frusty

wat moet ik hier nu mee?! Ach gut

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:55

heel simpel: niet doen! strax vind hij haar toch niet goed genoeg, en zit jij alsnog met je paard, of ze wordt pverbelast en is opnieuw kreupel.

het is jouw paard, dus jij maakt de beslissingen, niet een eventuele koper...

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:56

Volhouden meid ! NEE blijven zeggen , ookal staat hij morgen voor de deur ! Zorg dat er iemand bij je is als hij komt , je moet NIET eerder gaan springen met haar voordat jij denkt dat het goed is , en dat is het volgens jou nog niet ! Dus blijf volhouden en NEE zeggen.. als hij haar echt zo graag wilt hebben kan hij heus nog wel even wachten.... en anders komen er vast nog meer kopers die wel geduldig op haar wachten netzolang totdat ze er klaar voor is !

Sterkte, en laat je weten hoe het afloopt ? Ach gut

    S p o t.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:56

Terugbellen en zeggen dat de koop koop op deze manier niet doorgaat.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:57

niet doen anke!
als je het niet wilt dat wil je het niet, als gaat ie op z'n kop staan..
is ie nou helemaal, jij bent nog altijd de baas, ookal staat ze te koop!!
pak die telefoon en bel hem lekker af!
laat hem maar komen als sigy er klaar voor is om te springen...

maarja dat is mijn mening

Dag lieve mama...

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:58

heel simpel...
als hij aan je deur staat vertel je hem dat je dit niet wilt...

heel jammer maar hij wou niet luisteren toch ?

als jij je paard niet aan hem wilt verkopen is dat jou beslissing...
en als hij zo graag dat opaard wil moet hij gedult hebben om ermee te springen Knipoog

succes hoor anke!!

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 22:00

Ik denk ook dat ik hem morgen bel en zeg dat hij haar aan de longe kan zien en als hij haar o.h.z. wil zien dat hij volgende week terug kan komen..... Ik ben een schijtluis...ik wil haar eigenlijk niet kwijt en al helemaal niet aan zo iemand!!!!!!
Ik voel me nu heel hulpeloos...

Dit is me al een keer gebeurd.... Bloos
Ik wist allang dat ik het niet zou redden (heb reuma en in de winter erg veel last en kan haar dan niet rijden)
We hebben haar eerder te koop gehad....toen had ze nog nooit los gesprongen en zeer zeker niet onder het zadel...
1 potentiële koper is geweest....en daarna nooit meer!
Kwam wilde haar los zien springen...alles heel nieuw, toch gedaan, ze deed het ook nog goed. Toen toch zadel erop...wilde ik eigenlijk niet, ze was toen nog niet zolang ingereden. Toen is ie ook nog met haar gaan springen....ze was dus helemaal van slag...dit heeft heel lang geduurd voordat ik haar vertrouwen terug had! Toen heb ik dus ook niets durven zeggen, met mijn stomme kop! En nu...dit voelt precies als toen.... Boos!
Laatst bijgewerkt door Anke op 16-08-04 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:01

Niet doen hoor!
Vertel hem maar goed de waarheid!
Voor de rest ben ik het met de andere eens!

Bokkende Fjordenrijder #2
Hobbelende Vosjes Pester #18
Vrijheidsdressuurprater #25

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:02

Heb je telefoonnummer of e-mailadres van hem? Ik zou hem liefst vanavond laten weten dat je dit niet wilt, want hier worden jij en je paard alleen maar heel ongelukkig van. En als ie door zeurt, gewoon bot zijn, hoe moeilijk het ook is.. hij is het tenslotte ook.

Over morgen, mocht hij toch komen, dan kan ie toch geen kant op want hij heeft jouw trailer nodig. Gewoon keihard nee zeggen! Desnoods vraag je of iemand erbij kan zijn (een goede vriend of vriendin ofzo) die deze meneer goed de waarheid kan zeggen. Heel veel succes Ach gut

Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:05

Probeer alstjeblieft true to yourself EN je paard te blijven. Gewoon NEEEEEE zeggen tegen die man. Als ie nu al brutaal is, en niet het beste wil voor je paard, wil ie dat ook niet als ie haar eenmaal heeft gekocht. Doe wat je hart je ingeeft!!

Anders vraag je een vriend/vriendin voor je hem op te bellen om haarfijn uit te leggen waarom je haar niet aan hem wil verkopen (ik had het zelf gedaan als ik in Nederland was). Kom op meid! You can do it!!!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:05

Anke schreef:
Ik denk ook dat ik hem morgen bel en zeg dat hij haar aan de longe kan zien en als hij haar o.h.z. wil zien dat hij volgende week terug kan komen..... Ik ben een schijtluis...ik wil haar eigenlijk niet kwijt en al helemaal niet aan zo iemand!!!!!!
Ik voel me nu heel hulpeloos...

Dit is me al een keer gebeurd.... Bloos
Ik wist allang dat ik het niet zou redden (heb reuma en in de winter erg veel last en kan haar dan niet rijden)
We hebben haar eerder te koop gehad....toen had ze nog nooit los gesprongen en zeer zeker niet onder het zadel...
1 potentiële koper is geweest....en daarna nooit meer!
Kwam wilde haar los zien springen...alles heel nieuw, toch gedaan, ze deed het ook nog goed. Toen toch zadel erop...wilde ik eigenlijk niet, ze was toen nog niet zolang ingereden. Toen is ie ook nog met haar gaan springen....ze was dus helemaal van slag...dit heeft heel lang geduurd voordat ik haar vertrouwen terug had! Toen heb ik dus ook niets durven zeggen, met mijn stomme kop! En nu...dit voelt precies als toen.... Boos!


Je geeft hier zelf het antwoord in ! Zorg ervoor dat je iemand bij je hebt die NEE voor jou kan zeggen als je dat zelf niet kan , laat iemand anders die man bellen... kom op meis ! Je wilt haar nog niet kwijt en niet aan zo iemand... vecht voor dr , laat die vent weten dat NEE nee is...

    S p o t.

sas00

Berichten: 961
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:05

Jee, wat een moeilijke situatie...
Maar volhouden hoor! OK dan!
Als hij ook maar iets om paarden geeft, moet hij er respect voor hebben, dat het even nog niet kan.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 22:06

Niet te geloven...het lot is me gunstig gezind...zat hier met tranen in mijn ogen en mijn vriend zei ook...niet doen, gewoon weigeren.
Nou belde hij terug...hij kon morgen niet komen, er was iets tussen gekomen waardoor hij deze week niet kon.
Hij zou nog bellen voor een nieuwe afspraak....volgende week ofzo, maar hij kwam wel. Hij was nu een stuk vriendelijker, volgens mij voelde hij ook dat dit niet kon, zoals hij zich gedragen had...Ik had hem wel 10 keer (niet overdreven) gevraagd om over een weekje ofzo te komen...., dan had ik haar al een paar keer kunnen rijden....

Jippie...wat een opluchting... Lachen
En idd IK BEN DE BAAS, HET IS MIJN PAARD!!!! OK dan!

jammer dat ik geen namen mag noemen, ben wel benieuwd of iemand op bokt hem kent....Z-springruiter.... Schijnheilig

Nou de druk is van de ketel.....
Bedankt voor jullie reacties...het gaf me veel steun!!
Laatst bijgewerkt door Anke op 16-08-04 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:06

Kortweg: niet doen. Om alle genoemde redenen.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 22:08

Mijn vriend wilde hem anders al bellen...., maar dat telefoongesprek...hij luisterde er niet eens naar....en die zin "als ie nu niet springt, doet ie dat volgende week ook niet" Nou ik vind dat wel een heel verschil....

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:11

Niet doen!
Ik weet idd wel zeker dat Sigy er nu nog niet aan toe is om te gaan springen, ik ben bang dat je wat je zelf ook al zegt er idd heel veel mee verpest door er (zeker met zo'n ruiter) mee te gaan springen, zonde van haar.....
Eigenlijk zou ik die man niet eens laten komen kijken, gewoon doodsimpel je adres niet eens geven en al helemaal niet het adres van de wei(!). Het klinkt in mijn oren een beetje als een handelaar die denkt hier veel geld op te kunnen verdienen. Dat wil jij niet en verdient Sigy ook niet
Sterkte ermee Ach gut

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:11

Pfieuuwww... dat is fijn zeg, gelukkig maar. Ik hoop dat ' ie volgende week ook nog zo aardig is Lachen .

Lachen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:12

Lees nu pas je vorige twee reacties Bloos

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:13

ik vind dat klinken als een achterlijk iemand die alles doet voor zijn bestwil en niet om de gezondheid van het paard denkt Scheve mond

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 22:16

Richtje schreef:
Lees nu pas je vorige twee reacties Bloos


Maar je hebt wel gelijk

Ze is hier nog lange niet aan toe...springen doe je pas als ze dressuurmatig weer goed loopt...haar spieren moeten ook eerst weer opgebouwd worden.
En idd denk dat dit zo'n koopjes jager is....toen hij haar volledige afstamming wist, werd hij zo grijperig en opdringerig...
ik weet ook, een gewone ruiter vind 4400,- veel, maar voor dit paard is dat in de springwereld een lachertje....Vind maar een Animo die lief en aanhankelijk is en niet vals met rijden

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:18

Niet doen, als alle alarmbellen bij je beginnen te rinkelen is er poep aan de knikker...

Laat je niet door iemand overbluffen, daar krijg je spijt van. Vraag de tijd om er over na te denken, en laat je sowieso niet tot iets zetten waar je niet bereid toe bent.

Je suis Charlie.


Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 22:26

Idd...ik wil dit niet...en luisteren zal ie....
Bah...ik heb zo de neiging om nu iedereen die nog belt te zeggen dat ze verkocht is...heb ik voirge keer na die ene koper ook gedaan....
Ze kunnen komen kijken en aan de longe en als ze het wat vinden kunnen ze toch een nieuwe afspraak maken om een keer te rijden...
Anders gaat iedereen er maar op en af....beetje onzin en slecht voor mijn paardje. Alleen serieuze kopers hoeven er toch op, toch?!
Jeetje...dit is de reden waarom ik haar dus al bijna 2 jaar heb, terwijl ik haar eigenlijk al had moeten verkopen...

Er moet toch ook een jonge....ambitieuze leuke meid ofzo zijn, die verder wil komen in de sport en met haar lekker langzaam aan opbouwt!?

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:55

Cassidy schreef:
Niet doen, als alle alarmbellen bij je beginnen te rinkelen is er poep aan de knikker...

Grappig gezegd, maar helemaal waar!

Anke, de ruiter die jij zoekt is er zeker weten. Die komt ook echt nog wel langs!

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 23:00

Hé Anke, gelukkig dat de afspraak niet door kon gaan!
Maar als die Z-ruiter komt, wél voet bij stuk houden hoor, gaat om jouw paardje en zolang ze nog van jou is, gebeurt ermee wat JIJ zegt!!
Hoop voor je dat je die aardige meid tegenkomt wat je paardje wil kopen en helemaal vertroetelt!
Ik zal me ogen en oren openhouden!

Ik ben wel nieuwsgierig wie die Z-ruiter is........ je mag me pb'en!! Haha! Haha!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 23:27

Ik heb je een PBtje gestuurd...

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: divided, Geertema, Monody en 100 bezoekers