Nelissa

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Nelissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 23:33

Mjah... Nelissa is een klein 'geel' shetje (jah t is geen valk en ook niet echt iets van schimmel enzow, beetje vaag) en ze is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel schattig. Maar niet helemaal goed zeg maar. Tot voor kort liep ze echt heel slecht, vanwege stijfheid, maar achter vooral omdat ze onder de stront en de modderplakaten zat, op haar achterbenen dus en tussen haar kont zeg maar. En ze ruikt van achter ook niet helemaal fris. We denken zelf dat ze een soort soa heeft... Verward Nou jah we (Pieta en ik) zijn nu bezig om haar een beetje op te knappen maar dat gaat stukje bij beetje want het is allemaal heel erg gevoelig en ze is eigenlijk niet echt gewend dat er veel aandacht aan haar wordt besteed. Dus elke dag doen we een stukje van de achterbenen spoelen en wassen, de staart is nu na twee keer wassen en knippen en stukken er uit knippen weer bijna helemaal ok en de manen die zijn zo dood dus als we daar mee klaar zijn dan is het niet meer Nelissa maar Punky Schijnheilig
Nja we zijn er dus nu twee dagen mee bezig en ze ziet er al een stuk beter uit. Ze fleurt ook helemaal op. We zijn nu stukjes met haar aan het wandelen en het lopen gaat veel beter, veel makkelijker ook. Echt heel schattig doet ze enzo Lachen
Mjah vanaaf dus weer wezen wassen en borstelen en pluizen enzow en het ziet er echt bijna goed uit Haha! Mjah eigenlijk heeft ze gewoon iemand nodig die heel veel tijd voor haar heeft want ze laat veel gewoon lopen dus ze blijft smerig van achter enzow. Mjah nu heb ik er even tijd voor maar straks als ik werk heb dan niet meer want ik heb ook nog twee tot drie andere paardjes waar ook nog wat mee gebeuren moet. Dus dat is een beetje lastig... Verder is er eigenlijk niemand die er tijd voor heeft of vrijmaken kan... Ze moet gewoon goed bijgehouden worden en veel aandacht krijgen. Ze leeft echt helemaal op nu in twee dagen al. Het word straks weer echt een lekkere eigenwijze shet OK dan! Mjah misschien snappen jullie stiekum de hint al Knipoog Ik ga van de week met de eigenaren overleggen dat ze beter verkocht kan worden. Ze moet een goed plekje hebben, met andere vriendjes en vriendinnetjes, en iemand die echt elke dag even tijd voor haar heeft. Ik denk dat de hint nu wel duidelijk genoeg is.

Aan het eind van de week hebben we denk ik wel foto's van haar, morgen hebben we een Nelissa-dag ingelast Haha! En de rest van de week ook wel een beetje, maar goed, morgen is de hele middag speciaal voor ons kleine 'bijna helemaal' eigenwijze shetje Bloos


March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 17:49

Niemand snapt de hint???

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 18:48

laat me raden, wie heeft er een goed tehuis?

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 18:56

whaha, ik zal even vragen aan me papa en mama Knipoog
Ik wil wel even foto`s zien, en de grootte enzo weten, kan je me anders even pbèn ?

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 23:28

Barvrouwke schreef:
laat me raden, wie heeft er een goed tehuis?


OK dan! Helemaal goed Lachen

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 06:56

Het is toch echt niet normaal dat "ze van alles laat lopen" ze is dus niet in orde, vraag dan ook meteen aan de eigenaar of de dierenarts mag komen. Lijkt me ook niet onbelangrijk!
En een wormenkuur om mee te beginnen!
Verder veel succes met haar!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 11:12

mazzeltje schreef:
Het is toch echt niet normaal dat "ze van alles laat lopen" ze is dus niet in orde, vraag dan ook meteen aan de eigenaar of de dierenarts mag komen. Lijkt me ook niet onbelangrijk!
En een wormenkuur om mee te beginnen!
Verder veel succes met haar!!


Dat heb ik net naar monster ge-pb't. Vanmiddag komt de VA en vorige week heeft ze een wormenkuur gehad dus dat komt allemaal wel in orde...

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:13

Hartstikke goed dan, ben benieuwd wat er uit komt!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 11:17

mazzeltje schreef:
Hartstikke goed dan, ben benieuwd wat er uit komt!!


Ja wij ook wel. Nja hij komt vanmiddag om een uur of twee dus dan vertellen we het vanaaf wel. Lachen

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 20:38

Nou, de VA is vanmiddag dus langsgeweest. Nelissa heeft een blaasontsteking, een gedeeltelijke blaas- en endeldarm verlamming en doordat haar huid rond haar achterste helemaal geirriteerd is heeft ze eczeem Scheve mond Scheve mond
Nou jah nu moet ze dus aan de antibiotica eerst en haar achterste moet eerst elke dag schoongemaakt worden met biotex zonder bleek... Dat is nogal een hele opsomming. De blaasontsteking en het eczeem dat geneest wel weer maar de 'verlamming' niet.
Maar ondanks dat ze die gedeeltelijke verlamming heeft kan ze er wel oud mee worden. Wij hebben er straks geen tijd meer om haar steeds schoon te maken (dat zal wel minder worden wanneer de blaasontsteking over is) dus ze moet echt een ander plekje hebben. We hebben het er ook met de eigenaren over gehad en ze willen haar op zich wel verkopen. Het zou echt heel sneu zijn als er niemand haar zou willen hebben want ze is echt heeeeeel erg lief en schattig is poppig enzow Schijnheilig *LOL*

"Cruel crazy beautiful world"

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:52

Verlamming??
Enne, heeft ze daar dan geen last van ofzo?

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 09:26

Monster schreef:
Verlamming??
Enne, heeft ze daar dan geen last van ofzo?


Ja ze heeft er wel last van, in de vorm van dat ze moeilijk poept zeg maar. Het zijn veel te grote ballen, voor een shetje, wat er uit komt. Verder heeft ze er weinig last van.

"Cruel crazy beautiful world"

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 22:06

Hier is ze dan! Beetje smerig omdat we haar uit de regen vandaan hebben gehaald en in de bak gegooid dus ze is voordat we foto's gingen maken even lekker wezen rollen Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

"Cruel crazy beautiful world"

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:13

echt een poepie!!

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..


March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 22:23

Zeker weten Knipoog

"Cruel crazy beautiful world"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, Buffelduke, Dyphusion, gerlindie, Indy_Mouse_9, janneke584 en 149 bezoekers