heldere definitie progressief parcours?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

heldere definitie progressief parcours?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 17:32

Hallo,
Ik heb even een beetje een rare vraag, maar heeft iemand een heldere definitie van het progessieve parcours? Ik organiseer woensdag namelijk voor de 5e x met nog een meisje bij ons in het dorp een concours en nu waren we met een programmaboekje bezig, maar daar willen we graag een uitleg bij van het progressieve parcours. De deelnemers kunnen namelijk 2 parcoursen doen: klassiek(niet voor wp omdat het niet officieel is...) en een 2e parcours: progressief dus. De meeste deelnemers rijden geen officiele wedstrijden, dus daarom moet de uitleg er even bij. Knipoog Het parcours ed is al bedacht, en ik weet ook wel hoe alles werkt, maar kan iemand het een beetje mooi en duidelijk formuleren? (of dat het ergesn al op internet staat?). Alvast bedankt!

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:40

Ik heb je vraag even verplaatst naar WD. Lachen

En misschien heb je hier iets aan: het disciplinereglement Springen van de KNHS op http://www.knhs.nl/uploads/downloads/Re ... n_2004.pdf (een PDF-file waar je Acrobat Reader voor nodig hebt). Artikel 269 gaat over het progressieve parcours.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 17:41

Oke, dankje. Ik zat al te twijfelen waar ik het moest plaatsen.. Maar ik ga even kijken.. Lachen

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 17:51

Hmm die uitleg is niet heel duidelijk.. ik zoek nog wel even verder, zal google even proberen.

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

horse_girl

Berichten: 1272
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:56

Een progressief parcours is direct op tijd en fouten. Dus, de snelste met de minste fouten wint. Er zijn geen winstpunten te behalen bij een progressief parcours.

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:08

Citaat:
Een progressief parcours is direct op tijd en fouten. Dus, de snelste met de minste fouten wint.

dat is dus niet waar!
progressief is een parcours met 6, 8 of 10 hindernissen. het parcours word per hindernis zwaarder, dus de hindernissen worden hoger of breder of de lijnen worden moeilijker. dus je krijgt punten voor de gesprongen hindernis, de aantal punten komen overeen met het nummer van de gesprongen hindernis, dus 1 is 1 punt, 2 is 2 punten, enz.
Als je er een balk af springt krijg je de punten van die hindernis niet.
er komen geen combinaties in voor in een progressief parcours.

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:39

Helemaal mee eens schoentje, maar ik mis de keuze sprong aan het eind in je uitleg. Hier is het nl. vrij gebruikelijk om de laatste hindernis een keuze sprong van te maken. Dus je kan kiezen; of de hindernis voor 6 punten of de joker voor 12 punten. De joker staat meestal 20 cm hoger en is optisch een stuk lastiger. (vaak een stijl bestaande uit een rechte en 1 scheve balk zonder grondlijn)

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:46

Je hebt gelijk!
maar de joker word niet echt vaak gebruikt in een progressief op B en L hoogte, daarom heb ik hem niet genoemd om het een beetje duidelijk te houden.

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:51

hier wordt de joker wel vaker ingezet in de B en L!!!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:10

Yep, heb in het L weleens een joker voor de kiezen gehad van 1.30 hoor.... Gewoon kwestie van secuur aanrijden en er overheen springen. Haha! Knipoog

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 22:44

Ik weet dus zelf ook wel hoe het allemaal werkt hoor, spring Z met m'n pony en B bij de paarden Tong uitsteken Maar ik moet gewoon een duidelijke uitleg hebben voor het programmaboekje. We springen zonder joker.. Maar ik zet er wel gewoon in de de 1e hindernis 1 punt is, 2e 2, enz enz. En als je dan de volle 21 punten hebt, mag je barrage rijden, over de al gemaakt barrage(5 hindernissen). Maar ik twijfelde even over het aantal strafpunten, als je bijvoorbeeld een balk op hindernis 5 hebt, krijg je dan: 1. geen punten op hindernis 5, dus als je verder foutloos bent, 16 punten
2. 5 punten aftrek, dus als je verder foutloos bent, 21-5 =16 punten
3. 4 strafpunten voor de balk, dus 21-4= 17?
4. of iets anders?
Ik hoop dat jullie dat weten! Lachen

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:47

hindernis 5 eraf is min 5. dus 16 punten over

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:49

hmmm je wilt wel barrage doen?waarom niet meteen op tijd! dat is wel een spectakel! en iedereen die dan ook een kans krijgt om eens leuk snel en krap te rijden!

punt 1 en 2....zijn gelijk aan elkaar
ik reed op de regio de joker naar beneden. vele hadden meerdere balken maar dan op hindernis 2 of 3, daardoor eindigde ze altijd hoger dan dat ik deed!! dat vind ik niet geheel eerlijk, omdat ik 1 balk had en rest 2 of meer. nu zijn dat de regels, maar als je ze toch aanpast(onderling) kan je ook 4 strafpunten doen...of 1 balk is 4/5 strafseconde(als je op tijd rijd tenminste)

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 22:55

Hmm ja misschien doe ik dan ook wel meteen op tijd. Maar ik doe wel zonder joker, de meeste ruitertjes rijden nog geen wedstrijden dus dan is zo'n joker veel te moeilijk.. en ik wil liever geen ongemakken Tong uitsteken. Meteen op tijd is inderdaad een spektakel, hebben de bezoekers ook iets leuks om naar te kijken! Haha!

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 23:26

Joker hoeft niet hoger te staan hoor. Hier stond hij voor het B en L laatst een cm of 15 boven de maat, maar met een zeiltje met water eronder.

Joker maakt het wel spannender en als mensen er niet aan toe zijn rijden ze de andere hindernis toch gewoon Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 10:49

gomir schreef:
Joker hoeft niet hoger te staan hoor. Hier stond hij voor het B en L laatst een cm of 15 boven de maat, maar met een zeiltje met water eronder.

Joker maakt het wel spannender en als mensen er niet aan toe zijn rijden ze de andere hindernis toch gewoon Verward

Haha ja dat is ook zo! Ik zie nog wel even wat i kga doen. Bedankt voor de reacties! Lachen

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770


horse_girl

Berichten: 1272
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:13

Sorry, mijn uitleg was niet helemaal compleet, maar door de aanvullingen is het nu wel duidelijk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers