EA opdoeken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Moet EA verdwijnen?

Ja
9 (10%)
Nee
62 (75%)
Interesseert me niet
11 (13%)

Totaal aantal stemmen: 82


Nadir

Berichten: 12712
Geregistreerd: 12-02-04

EA opdoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 13:19

Sjonge jonge wat een gedram bij de forums van EA!! Scheve mond

Als ik AM open, zie ik zo al een aantal topics staan die gaan over "het niet versturen van spullen", "het niet betalen", "wanbetalers" en "zwarte lijsten"...

Wat heeft het nou allemaal nog voor zin? Bokkers worden tegen elkaar uitgespeeld, er word met een vinger naar elkaar gewezen, "jij bent niet te vertrouwen, en iedereen moet dat weten!!"

Als je spullen wilt kopen of verkopen, dan zijn er genoeg andere sites, zoals marktplaats of Ebay. Bokt wil niet tussen de bokkers in gaan staan, en gaat er vanuit dat bokkers zelf onderling alles oplossen... Maar blijkbaar kan dit niet, en komt er alleen maar ellende van.

Mijn voorstel is dus (ookal heb ik helemaal niks te vertellen Tong uitsteken ) dat EA gewoon moet verdwijnen...

Nog meer mensen die dezelfde mening delen?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:34

Heb nee gestemd. Bij EA staat ook dat bokt niet aansprakkelijk is voor het niet versturen van spullen naar het overmaken van geld. {zoiets iig}
Want 99 van de 100 keer gaat het WEL goed, en die ene keer dat het niet goed gaat en omdat dit een forum is wordt er meteen aandacht besteed als eht die ene keer fout gaat Lachen dus nee niet opheven. maar niet gaan zeuren als het een keer fout is gegaan.

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:37

xtwisterx schreef:
Als ik AM open, zie ik zo al een aantal topics staan die gaan over "het niet versturen van spullen", "het niet betalen", "wanbetalers" en "zwarte lijsten"...

Wat een onzin, jij hebt ws een andere rubriek Algemeen dan ik.
Er is wel eens een enkele keer een topic, maar niet zo regelmatig als hjij het doet voorkomen hoor...
EA moet dus ook gewoon blijven, en geschillen hoor je onderling op te lossen, net als alle geschillen op bokt
Je maakt er trouwens zelf ook dankbaar gebruik van, zie je onderschrift........

Goedgekeurd onderschrift :)

Nadir

Berichten: 12712
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 13:42


~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:52

Ik ben blij met EA en heb er tot nog toe alleen maar goede ervaringen mee. Ik ben er wel mee eens dat er een soort waarderingssysteem moet komen voor kopers en verkopers, zoals dat op Ebay ook bestaat. Ik had begrepen dat de huidige vorm van EA alleen maar een voorlopige testfase was, en bij lange na nog niet de definitieve vorm heeft. Ik kijk daarom ook uit naar aanpassingen en veranderingen.

Voor de rest moeten we ook even niet vergeten dat we in de vakantieperiode zitten. Mensen zijn op vakantie en niet bereikbaar....het hoeft niet perse kwade bedoelingen te hebben dat men niet of pas laat reageerd.

Je suis Charlie.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:09

Paardenspullen kopen via internet doe ik alleen via Bokt.
Maar dan ben ik wel selectief van wie ik spullen koop. Mensen die ik veel op Bokt zie, die al langere tijd op Bokt zijn en die betrouwbaar overkomen.
En als ik het niet vertrouw (of als het me beter uitkomt) dan kom ik het wel halen.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:15

Ik denk dat het toeval is dat er nu 3 topics lopen over EA-zaken die niet naar tevredenheid zijn afgehandeld. Er zijn bokkers die heel veel verhandelen via EA en ik neem aan dat dat naar tevredenheid gaat, anders waren ze er vast mee gestopt.

Ik kan me voorstellen dat mensen liever van bokkers kopen, dan van marktplaats. De drempel is net iets hoger om bewust mensen te gaan belazeren. Dus van mij mag EA blijven (ook al koop ik zelden iets).

זכור

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:17

Ik heb ook al verschillende zaken via Bokt gekocht en verkocht en dat is allemaal prima gegaan.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:26

Ik heb nee gestemd. Meerdere x-en heb ik via bokt gekocht en 1x kreeg ik niet de spullen die ik verwachtte te krijgen.
Dat is het risico met bestellen via internet....

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

KeeK

Berichten: 3748
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Huis ter Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:26

Van mij hoeft EA absoluut niet weg.
Bij mij is het vaak goed gegaan (oké, niet altijd maar dat is dan mijn eigen risisco).

Bokker sinds 02-02-03.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:37

Wat een onzin dat EA weg moet!

Ea is juist geweldig! Kijk alleen maar eens naar vele oude paarden die door EA nog een goed laatste thuis heeft gevonden!

Bij mij is het (tot nu toe) allemaal goed gegaan (even afkloppen Tong uitsteken ). Paardenspullen e.d. koop ik eigenlijk ook alleen via bokt, nooit via marktplaats ofzo. Ik kijk er wel naar wíé het verkoopt, iemand met net 50 berichtjes en een oningevuld profiel, daarbij zal ik niet zo snel iets kopen. Als ik iets koop ik het meestal bij 'bekendere' bokkers.

EA is geweldig! Hyper!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:12

Ik vind ook van niet. Die paar die de fout in gaan hoeven er niet verantwoordelijk te zijn dat EA verdwijnt. Ik heb zelf nooit iets gekocht of verkocht via Bokt, maar ik hoor over het algemeen meer positieve dan negatieve ervaringen. Logisch dat de negatieve meer aandacht krijgen.

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:15

Ik heb veel dingen verkocht via bokt, en heb daar alleen maar goede ervaringen mee, vind dan ook zeker dat e.a. moet blijven! Via marktplaats verkoop ik niet zo snel dingen, voelt toch veiliger via bokt.

Nadir

Berichten: 12712
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 17:19

teriema schreef:
Ik heb veel dingen verkocht via bokt, en heb daar alleen maar goede ervaringen mee, vind dan ook zeker dat e.a. moet blijven! Via marktplaats verkoop ik niet zo snel dingen, voelt toch veiliger via bokt.

Waarom voelt dat veiliger? Als iemand 25 berichten gepost heeft, kan hij adverteren op EA... Dat stelt toch niks voor? Diegene is dus net zo anoniem als iemand op marktplaats...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:37

xtwisterx schreef:
Waarom voelt dat veiliger? Als iemand 25 berichten gepost heeft, kan hij adverteren op EA... Dat stelt toch niks voor? Diegene is dus net zo anoniem als iemand op marktplaats...


zoals ik zeg is puur gevoelsmatig, nergens op berust!

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:43

xtwisterx schreef:
Als je spullen wilt kopen of verkopen, dan zijn er genoeg andere sites, zoals marktplaats of Ebay. Bokt wil niet tussen de bokkers in gaan staan, en gaat er vanuit dat bokkers zelf onderling alles oplossen... Maar blijkbaar kan dit niet, en komt er alleen maar ellende van.

Mijn voorstel is dus (ookal heb ik helemaal niks te vertellen Tong uitsteken ) dat EA gewoon moet verdwijnen...


Misschien wat l*llig om te zeggen, maar als dit jouw mening is, waarom 'adverteer' je dan zelf ook op EA?
( [EA-CO] Stalling aangeboden in Soest!!! )

V: Is Tommie een hond of een beer?
A: Tommie is een fantasiebeest, waar er maar één van is.
Bron: Sesamstraat FAQ

Nadir

Berichten: 12712
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 18:15

Menno schreef:
Misschien wat l*llig om te zeggen, maar als dit jouw mening is, waarom 'adverteer' je dan zelf ook op EA?
( [EA-CO] Stalling aangeboden in Soest!!! )

Goed, ik begrijp dat je dit zo denkt...

Ik heb een stuk of 12 van deze advertenties op het internet staan, omdat de nood erg hoog is... En omdat je op Bokt ook kan adverteren, heb ik het ook op Bokt gezet... Ik maak er indedaad gebruik van, omdat het bestaat, en ik er zelf nog geen negatieve ervaringen mee gehad heb... Mijn punt was meer, dat je anders tegen een bokker aan gaat kijken, als diegene niet betaalt o.i.d. Het 1 ga je dus met het ander vergelijken, en daar komen irritaties van op het forum... En dat lijkt me niet de bedoeling...

Verder heb ik al gemerkt dat ik blijkbaar de enige ben die er moeite mee heeft... Haha!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 18:18

Van mij mag EA blijven hoor! Ik heb er nu ook wat advertenties lopen en vind het heel fijn dat, dat hier kan. Er zullen natuurlijk altijd wel mensen zijn die de boel bedriegen. Maar over het algemeen valt dat hier op bokt toch nog wel mee?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 18:39

Ik heb al veel spul gekocht via Bokt en ben tot nog toe heel erg tevreden!
Dus EA heeft wat mij betreft echt toegevoegde waarde.

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:12

Ik heb een paar keer iets gekocht via Bokt, en dat is altijd prima gegaan. Wat mij betreft moet EA gewoon blijven.

Gillian


Nadir

Berichten: 12712
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 21:54

Als iedereen zegt dat EA gewoon mag blijven, welke 2 bokkers hebben dan met mij op Ja gestemd? *LOL*

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:00

ik....

Nadir

Berichten: 12712
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 22:01

Duncan schreef:
ik....

Want... *LOL*

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:04

Laat maar lekker blijven.
Ik heb een paar dingetjes gekocht via bokt en dat ging super.

En dat het fout gaat heb je ook bij Marktplaats, daar zijn ook verschillende topics over geweest.
Dan vind ik bokt nog veiliger, want sommige mensen ken je inmiddels wel zo goed dat je zeker weet dat ze het opsturen of betalen.
Zo zou ik hier na jaren bokken mijn naam ook echt niet te grabbel gooien.
Denk dat meer bokkers dat hebben.

Useful

Berichten: 1483
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Middelburg & Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 09:42

EA moet gewoon blijven...! Ik kijk wel eens of k want of kan kopen ( door het geld) ben nu bezig met iemand om wat over te kopen..!En ik koop liever wat over van een bokker dan van iemand van marktplaats..

    06-03-1997 Peppertree 15-06-2004, Rust zacht
Use B+10
Zazou B+11, L1+13, L2+14


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 37 bezoekers