Rijbewijs

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isabelle2004
Berichten: 12
Geregistreerd: 03-08-04

Rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 21:08

Hoi Bokkers,

Ik heb even een paar vraagjes voor de jonge mensen onder ons met een rijbewijs.

Moet je je van te voren opgeven of aanmelden bij een rijschool, en zo ja hoe lang van te voren doe je dat?

Hoeveel lessen hadden jullie per week van hoe lang?

En tot slot: Na hoeveel lessen mocht je de 1e keer afrijden?

Bedankt!!!

Groetjes, Isabelle

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:10

Mijn instructeur wist dat ik 18 werd en ik ben er heen gegaan en kon de week erop rijden. Ik had een dubbeluur per week omdat ik ver van een grote stad af woon Haha! Hoeveel lessen? Dat heb ik niet bij gehouden, ben al lang blij dat ik het heb!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:12

had je het ook in 1keer gehaald?? Clown

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:16

Mijn moeder heeft de eerste les geregeld, dus daar weet ik het fijne niet van. Maar volgens mij ging dat redelijk snel. Ik probeerde om twee keer in de week te lessen, maar dat lukte lang niet altijd.

Ik mocht na 49 lessen (van een uur) voor het eerst op. Haha! Dat kwam omdat ik was 'vergeten' mijn theorie te doen en ook nog 'vergat' te leren (hoe bedoel je gemakzucht Tong uitsteken), eigenlijk mocht ik al veel eerder.

Heb er uiteindelijk drie keer over gedaan.. Was wel erg veel, maar de tweede keer zakte ik door die chagrijn van een examinator (trice), want ik reed wel gewoon goed.

Kortom: geen goed voorbeeld, want ik ben erg lui geweest met mijn theorie en was tijden het autorijden te theoretisch ingesteld, waardoor het iets langer duurde dan normaal. Lachen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:18

meiske16 schreef:
had je het ook in 1keer gehaald?? Clown


Theorie wel, dat was een makje. Praktijk niet door een vervelende examinator. Mijn instructeur is met hem gaan praten naar afloop }> En de tweede keer had ik die man weer Boos! En toen heb ik het opeens wel gehaald Clown

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:23

soww,misschien heeft het praten toch iets geholpen Clown

Suusje83

Berichten: 58
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:54

Ik ben gewoon zelf (naja met me zus, gelijktijdig begonnen) gaan vragen hoe het zat met rijlessen en wanneer ik kon beginnen. Ik kon de volgende dag al beginnen als ik wilde. Vond ik een beetje te snel, moest nog even aan het idee wennen dat ik echt ging rijden Haha! dus ben 5 dagen later begonnen aan mijn eerste les!

Mijn lessen waren van 1.5 uur, en heb er 30 lessen voor gehad (=45 uur) om af te kunnen rijden. Theorie EN praktijk allebei in 1 keer gehaald
OK dan! .

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:10

Een paar weken na mijn 18e had ik mijn rijbewijs. Heb gewoon zo'n snelcursus gedaan. 20 lessen en in 1x geslaagd.