Maak je je paard blij met maatje op stal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Maak je je paard blij met maatje op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 19:31

Wie heeft er voor zijn paard (merrie/ruin) een shetlander of minipony als gezelschap, waarbij beiden OP STAL staan?

Ik ken nl mensen die dit ook hadden gedaan en dat was geen succes omdat de merrie (paard) erg voernijderig was en de shetlander hier meermalen de dupe van werd.

Hoe zit het bv met het gevaar dat het paard op de pony gaat liggen?

Kortom: wie kan mij de voor/nadelen van het aanschaffen van een gezelschapspony op stal vertellen?

Misschien maak je er een paard nl wel helemaal niet blij mee? Verward

"Tel niet het aantal ademhalingen, maar het aantal keren dat deze stokt"


ancy_is_cool
Berichten: 62
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:44

De meeste pony's en paarden vinden een maatje in de wei, of wat dan ook wel leuk.
Ikzelf zou ( als ik een iegen pony had) wel een kleine ( Haha! LIEVE Tong uitsteken )
shetlander ofzoo nemen.. Maar ik zou ze vooral aan het begin, niej samen in een stal of box zetten!! Ze kunnen dan bij het voeren inderdaad boos op elkaar worden!!

Ik hoop dat je wat aan mijn ( kleine ) tips/verhaal/blahblah/?? hebt!! Tong uitsteken

DOEIII veel succes

Ancy en Floris 4 EVAHH

dazz
Berichten: 22
Geregistreerd: 06-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 20:50

anCy_is_cool : Wist je trouwens dat Anky met een K is.... Nagelbijten / Gniffelen



Gheghe, ontopic: mits de stal absoluut groter dan 4 bij 4 is, en ze verschillende voerbakken hebben, lijkt het mij geen probleem te geven..


roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 20:56

idd, ik zou niet ze samen op stal zetten, wel in het weiland, dat gaat vaak wel goed.Als ze hele goede vriendjes zijn gaat met z'n 2e in 1 stal wel goed, mist die groot genoeg is.
Het is zeker wel leuk voor je paardje als hij een weiland genootje heeft, en op stal is het alleen leuk waarneer ze de ruimte hebben, maar als ze met elkaar kunnen snuffelen is dat ook leuk hoor.

royena mijn supper knollie Haha!
sjoerd bedankt voor de fijne tijd,.... marlot veel plezier van hem Lachen
"geen beter hulpmiddel als een beloning"

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:05

Als het om een grote box gaat is het natuurlijk wel leuk. Maar onze grote paarden heb ik toch liever apart staan Haha!

De enters en twenters komen bij heeeel slecht weer met z'n allen in een grote stal.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:06

Ik heb een haf en een shet. In de wei zijn ze beste maatjes, en op stal staan ze ook naast elkaar.
Heb 1x geprobeert ze bij elkaar te zetten, maar toen werd de shet zo ongeveer over de stal heen gemept.
Daarbij zijn de meeste boxen 3x3.
2 shetjes of 2 A pony's daarin vind ik nog wel kunnen, maar bijv een D pony (of groter) en een shet vind ik echt te krap

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:22

Ik ken een paard die samen in stal staat met een shet gaat prima eten meestal ook uit dezelfde bak!

Bokkende Fjordenrijder #2
Hobbelende Vosjes Pester #18
Vrijheidsdressuurprater #25


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Niwla en 141 bezoekers