zadel op

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

expresso
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: den helder

zadel op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 20:01

zo na 6 weken ofzo en wat aantal keren gelongeerd heeft expresso eindelijk weer zn zadel opgehad. nou dat vond ie toch wat minder.. ik vroeg mn vriend om hem vast te houden als ik ging aansingelen want hij was echt heel druk en enorm aan het bijten(hengstenkuren). nou ik singel m aan en hij stijgert me toch een eind de lucht in ik plat tegen de muur en mn vriend aan de andere kant hup nog een bok erachteraan nou ik scheet in mn broek! toen ie weer omlaag was ik snel erachter vandaan tril tril op mn benen. nou hup 2e poging maar ik mocht van expresso niet meer bij m in de buurt komen. bok en slaan met zn benen als ik dichterbij kwam. dus ik de man van het pension gehaalt (bij hem is ie veel liever, met mannen heeft expresso veel minder problemen dan met vrouwen, typisch hengst)om te helpen we hebben hem los gemaakt en naar de rijbak gebracht waar ik hem verder heb aangesingelt. nou en daar ging hij dan aan de longeerlijn. snuiven en proesten gelijk in gestrekte draf staart omhoog en na een aantal rondjes te hebben gedraaft galopperen. nou het leek wel een paardenrace alle 4 zijn benen kwamen van de grond en even dacht ik hij stijgt op hahahah.
na hem flink uit geput te hebben weer naar stal g ebracht.
Ik heb hem nu bijna 3 weken en er nog niet opgezeten. wilde hem eerst laten wennen aan de omgeving en pension, daarna ging ik plots een weekje op vakantie en de 3e week heb ik m rustig aan gelongeert om spieren weer los te maken en conditie op te kweken. Vandaag dacht ik dus lekker te gaan rijden maar toch maar niet gedaan ondanks zijn kuren.
expresso is me wel een geval apart. heb hem als hengst gekocht met de veronderstelling dat het een heel lief en rustig en handelbaar paard was, zo gedroeg hij zich bij de mensen waar ik hem van kocht. totaal geen streken! nou nu is het wel even de omgekeerde wereld. als ik wat met hem wil doen moet ik zorgen dat hij geen zicht heeft op andere paarden. van stal afhalen is al een hele taak omdat hij dan langs de stallen van de andere moet.
Daarom moet ik hem dus, wat ik erg jammer vind, binnenkort laten castreren. En dan ken ik weer rustig paardje rijden Tong uitsteken
groetjes serina

make your dreams come true


kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 20:15

ja lijkt me wel he, dat je hem castreert,zolang je toch niet gaat dekken met hem en hij zo'n last heeft van zijn hormonen zou ik maar heel snel een afspraakje maken!!!Zo is het echt gevaarlijk!!!

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 20:34

Goed dat je je gezond verstand gebruikt en hem laat castreren.

Liske

Berichten: 63
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: Hel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 20:35

Wat gevaarlijk zeg! Tong uitsteken Lekker castreren en opnieuw proberen.

I will never die unloved
Ik ben Shadowfaxx,maar kan me niet aanmelden!

expresso
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 21:48

vind ik ook! daarom juist..ik denk dat die mensen waarvan ik hem heb gekocht hem gewoon kalmeringsmiddel hebben gegeven toen ik kwam kijken of het wat was, want toen was ie echt een watje ook bij andere paarden..

make your dreams come true

xPebblesx

Berichten: 113
Geregistreerd: 15-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:52

Castreren!! Aan zo'n paard heb je niks.
Typisch een dominante hengst.
Succes ermee OK dan!

Geniet van het leven!

natassie

Berichten: 67
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:46

Rolleyes wat een verhaal zeg! lijkt me inderdaad een beter plan haha maar wat heb je trouwens een super mooi knolletje! Kwijl wat een lekkerding en dat hoofd echt mooi Kwijl haha sorry maar moest er even uit Tong uitsteken

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 23:46

echt een leuk beesie..in t echt issie nog leuker!! bij ons was ie altijd rustig hoor! ook naar de merries ja hij brulde af en toe en je moest wel met een zweepje er naast lopen maar echt dominant was ie niet

Chocolate /3 M dressuur, B springen, M eventing
Dexter }:) Z dressuur

expresso
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 18:15

natassie schreef:
:roll: wat een verhaal zeg! lijkt me inderdaad een beter plan haha maar wat heb je trouwens een super mooi knolletje! Kwijl wat een lekkerding en dat hoofd echt mooi Kwijl haha sorry maar moest er even uit Tong uitsteken


daarom viel ik ook gelijk op hem Tong uitsteken
heel apart beestje is het..alleen momenteel weinig mee te beginnen, amar daar komt verandering in..weet iemand hoe lang het duurt voordat dat dominante eraf gaat na castratie?

make your dreams come true

expresso
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 18:18

hetismij schreef:
echt een leuk beesie..in t echt issie nog leuker!! bij ons was ie altijd rustig hoor! ook naar de merries ja hij brulde af en toe en je moest wel met een zweepje er naast lopen maar echt dominant was ie niet

dus hij was wel handelbaar met andere paarden in de buurt? vreemd hoor..dat hij nu pas last van zijn hormonen krijgt..

make your dreams come true

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:42

is hij niet gewoon fris??

effe wennen aan nieuwe omgeving werkt vaak tegenovergesteld..
gewoon aan het werk zetten en ogen in je achterhoofd bij een hengst..het feit dat je er een ander bijgehaald heb geeft al aan dat je niet geschikt bent voor een hengst.

na caststratie duurt het 1 tot 3 maanden voor hij rustiger wordt.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:46

Pfoeh, goed dat je hem laat castreren, want het is gevaarlijk zo.

expresso
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 22:54

casanova schreef:
is hij niet gewoon fris??

effe wennen aan nieuwe omgeving werkt vaak tegenovergesteld..
gewoon aan het werk zetten en ogen in je achterhoofd bij een hengst..het feit dat je er een ander bijgehaald heb geeft al aan dat je niet geschikt bent voor een hengst.

na caststratie duurt het 1 tot 3 maanden voor hij rustiger wordt.

als je had meegemaakt wat ik had meegemaakt had je er denk ik ook wel iemand bij gehaalt, tot 3 keer toe achter mekaar je paard de lucht in die je verrot wil schoppen dan lijkt t mij toch verstandig om er iemand bij te halen zodat je hem samen aankunt.. maargoed, het beestje ken er zelf ook niets aan doen zijn gewoon zijn hormonen en waarschijnlijk is er bij de vorige eigenaar mee gedekt, en is t voor t beestje zelf gewoon zielig..

wat had jij gedaan in zo'n situatie?

make your dreams come true

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:27

expresso schreef:
vind ik ook! daarom juist..ik denk dat die mensen waarvan ik hem heb gekocht hem gewoon kalmeringsmiddel hebben gegeven toen ik kwam kijken of het wat was, want toen was ie echt een watje ook bij andere paarden..


nou ik denk het niet..bij ons was ie echt heel rustig..dus het kan dat ie nu pas ontdekt heeft dat ie hengst is ofzo maar hij was heel rustig niet zoals jij hem nu beschrijft

Chocolate /3 M dressuur, B springen, M eventing
Dexter }:) Z dressuur

expresso
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 12:35

ja misschien dat zn hormonen vrij zijn gekomen door t warme weer ofzo hihihi, maar tis in ieder geval nie fijn Tong uitsteken
hij weet nu in iedergeval dat hij hengst is..

make your dreams come true


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, Cjuan, daiswees, DemDeempel, ElCid, Fly_high, fnpetter1990, Hjartje, IndianSu, kruimellover, Lenora_C, Lokii, Maanon_, merrylegs, mooney, rien10, rocky_1995, Vagabondo, Vecar, vierspan, Wopkebrok en 132 bezoekers