wie start met een haf/fjord/tinker o.i.d. bij de paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

wie start met een haf/fjord/tinker o.i.d. bij de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-02 14:40

Zijn er hier mensen die met een haflinger, fjord, tinker of ander niet warbloed paard bij de paarden starten?
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee>
Gister ben ik op een wedstrijd wezen kijken, en zag enkel dure dressuurpaarden. Niks mis mee, maar ik vraag me dan af.. Ooit wil ik misschien wel met jamaica gaan starten. Ik verwacht geen wonderen, maar wil ook niet eeuwig laatste eindigen omdat ze toevallig een haffie is.
Dus, wat zijn jullie ervaringen?


lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 14:56

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar de eigenaresse van onze manege doet regelmatig mee aan wedstrijden met haar tinker. En ze wint redelijk vaak wat prijzen.

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 15:19

Ik start niet oficeel, maar wel onderling op de manege met mij fjord bij de paarden.
Ik heb er niet zoveel problemen mee,naja je heb wle eens juryleden die het niet leuk of mooi vinden,maar dat heb je ook met andere paarden.
Ik vind dat er altijd zoveel heisa over word gemaakt van ik heb een haf of een fjord en word altijd laatste,bij ons is een meisje met een haf die start oficeel en die mag nu naar de M1.

Lekker starten bij de paarden en hopen dat de jury het mooi vind:)

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 15:22

een kennis van mij start ook met haar haflinger tussen de paarden, dat gaat heel goed. ze heeft ook weleens een eerste prijs gehaald enzo.
dus tja als ik kouw was zou ik het gewoon doen.

bij mij ligt het eraan hoe quinto uitgroeit en hoe hij alles oppakt ivm zijn luchtpijp enzo, maar anders ga ik waarschijnlijk ook wel voor de lol met hem starten.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Sandra_oud
Berichten: 379
Geregistreerd: 05-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 16:10

Hoi, ik start met mijn haflinger gewoon tussen de paarden. Ik start pas een half jaartje ofzo. Ik heb nu 2 keer L1 gestart en heb daar nu 2 winstpunten al. Het gaat heel goed. Niemand die het raar vindt ofzo. Ik heb trouwens wel een haflinger die niet echt breed is, een "luxe" haflinger zoals sommige dat noemen. Lange witte manen. Ik krijg alleen maar positieve reacties, nog nooit iets negatiefs gehoord.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 16:26

Er is iemand die bij stal Hexagon lest met een haf. Dat is een haf die ZZ-licht ofzo loopt. Het kan dus wel. Echt, ik heb hem zien lopen. Ik wou bijna niet geloven dat het een ´echte´ haf was(uiterlijk wel, bewegingen niet).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 17:11

Ik heb met een Tinker in de Z dressuur gereden en vond het een leuke ervaring, was gewoon gaaf *LOL* *LOL*

FNRS jury t/m de F20, KNHS jury t/m de Z dressuur en Ruiterbewijsexaminator SRR.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 17:11

ik starte met mijn haflinger bij de pony's , en dat ging niet bepaalt geweldig.
zij was een ouderwets type, breed en stevig dus, en geen super-deluxe gangen. en al reden we een proef best netjes, mijn ervaring is dat je ontzetend afgerekend wordt op 'korte gangen' en 'op de voorhand lopen' (niet actieve achterhand dus, had ze nogal moeite mee)

ik heb in denk ik 10 wedstrijden welgeteld 1 wp gereden.. en terwijl ik nu, met Graziano steeds punten heb, ook als de proef vrij slordig is. zijn gangen zijn gewoon 10x beter, en dat schijnt heel belangrijk te zijn..

ik wil je beslist niet af raden te gaan starten, probeer het gewoon lekker, de ene haf is natuurlijk de andere niet, maar je zult er (denk ik) wel vrij hard aan moeten werken.

maar niks is onmogelijk Pling

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Tinka

Berichten: 3718
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 18:13

Ik heb met mijn vorige pony 1 keer meegedaan aan een onderlinge wedstrijd. Het was een vrij luxe tinker. Ik was eerste en een andere tinker tweede. Het ligt er ook een beetje aan wat voor jury je hebt denk ik.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 18:28

een vriendin van mij loopt nu met haar fjordje tussen de paarden en rijdt nu L1 dressuur met nu 2 winstpunten.
Het gaat ook best wel goed.

Wodan en ik onderweg in de M2


prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 18:34

IK geef verschillende meiden les die met een fjord ook tussen de paaren starten.
De ene is nu L1 met 2 winstpunten en gaat volgend weekend voor de volgende.
De ander gaat van de zomer starten. TRouwens OLympic Guusje (die met die knotten in, die in het laatste fjordenboekje staat), loopt nu toch ook Z. Waarom zou het niet kunnen??

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 19:41

Ik ga dit jaar( als ik me startkaart krijg dan) ook officieel starten bij de paarden met Odin. Ik weet natuurlijk niet wat de reacties zijn maar ik verwacht geen negatieve.

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 19:52

Ik ga met Tos (haflinger, tegen het luxe aan) starten, bij de pony's!
Ik zie wel wat het wordt!
Op zich kan Tos best netjes lopen, mooi aan de teugel, lekker voorwaarts ruimere gangen... MAAR als je zo'n ouderwetse (zo noem ik het amar even) jury hebt, die je afkeurd op je haflinger (of ander Niet warmbloed paardje) tsja...
Ik ga meedoen voor de lol en om te leren wat ik fout doe (zodat ik daar aan kan gaan werken) en echt niet omdat ik eerste wil worden! (wil wel, maar weet toch weldat ik daar niet op moet rekenen Haha! )

Tijdje terug was er een haflingerdag bij onsze ponyclub! KEI GAAF!
Allemaal haffies,...
dan zie je veeeeel verschil er tussen, echt van die ouderwetse brede types, en van die hele "iele"luxe types!
Ligt er aan hoe Jamaica gebouwd is en hoe ze zich presenteerd onder het zadel!

En gewoon een keer meedoen, wie weet!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 20:25

Ik zelf ben van plan om met mijn Fries ook te starten. Ik schrijf heel vaak voor de jury bij ons op de manege en vraag ook hun mening, ze zijn alle stuk voor stuk enthousiast. Er reed vroeger bij ons ook haflingers en we vonden het alleen leuk. Er rijdt trouwens ook een friese hengst in de Prix St. Georges. dus kan makkelijk hoor Knipoog

http://www.depaardenverzorger.nl
Voor al uw Paardenverzorgingsartikelen!
NU! Gratis kado bij elke bestelling! Geldt to 23 December 2019

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 20:35

Dennis schreef:
Er is iemand die bij stal Hexagon lest met een haf. Dat is een haf die ZZ-licht ofzo loopt. Het kan dus wel. Echt, ik heb hem zien lopen. Ik wou bijna niet geloven dat het een ´echte´ haf was(uiterlijk wel, bewegingen niet).


ZZ licht kan niet, moeten ze 1.58 mtr zijn, tenzij ie zo hoog was

gr linda

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 20:44

grassie schreef:
ik starte met mijn haflinger bij de pony's , en dat ging niet bepaalt geweldig.
zij was een ouderwets type, breed en stevig dus, en geen super-deluxe gangen. en al reden we een proef best netjes, mijn ervaring is dat je ontzetend afgerekend wordt op 'korte gangen' en 'op de voorhand lopen' (niet actieve achterhand dus, had ze nogal moeite mee)


Maar met een wpn-er word je daar ook hard op gestraft dus dat maakt dan weinig verschil.

Bij mij in de buurt loopt een 8-tal friezen harstikke mooi.
En ook best veel friezen invidueel.
Haflinger zie ik soms eentje.
Maar gewoon doen.
Je ziet zowieso de laaste tijd meer ponys bij de paarden, iets wat 10 jaar geleden bijna niet voor kwam.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 09:59

runningkawa"]
[quote="grassie schreef:
ik starte met mijn haflinger bij de pony's , en dat ging niet bepaalt geweldig.
zij was een ouderwets type, breed en stevig dus, en geen super-deluxe gangen. en al reden we een proef best netjes, mijn ervaring is dat je ontzetend afgerekend wordt op 'korte gangen' en 'op de voorhand lopen' (niet actieve achterhand dus, had ze nogal moeite mee)


Maar met een wpn-er word je daar ook hard op gestraft dus dat maakt dan weinig verschil.
[/quote]

misschien wel ja.. maar omdat nicky stevig gebouwd was, had ze meer moeite met dressuur dan een gemiddeld warmbloed paardje, en was het bijna onmogelijk haar achterhand eronder te rijden.

ik moet er wel bij zeggen dat ik mijn rijstijl het laatste halve jaar drastisch heb veranderd, en ik nicky nu misschien ook beter had kunnen rijden dan vroeger..

maar het blijft moeilijker met een haf, iig met een ouderwetse.

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 20:55

Dennis schreef:
Er is iemand die bij stal Hexagon lest met een haf. Dat is een haf die ZZ-licht ofzo loopt. Het kan dus wel. Echt, ik heb hem zien lopen. Ik wou bijna niet geloven dat het een ´echte´ haf was(uiterlijk wel, bewegingen niet).


Dat is Mariska Krowinkel, ik weet niet precies hoe haar haf heet. Zij is verleden jaar districtskampioen in het district West-Zuid van de NBVR geworden in de Z2 met die haf.
Het kan dus zeker wel. Helaas stopte het daar voor haar, want haar haf haalt de 1.60 niet en mag dus geen ZZGP starten.
Het kan natuurlijk wel zo zijn dat ze hem allang op dat niveau traint.

En bij een vereniging in de buurt reed ook iemand Z met haar Haflinger, terwijl deze ook Z aangespannen loopt. Volgens mij heeft daar nog wel eens een stukje over ingestaan in de Bit.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 07:18

Fitzroy schreef:
Dat is Mariska Krowinkel, ik weet niet precies hoe haar haf heet.


Is zij degene die al gigantisch veel winstpunten heeft?

Ik wil misschien met mijn Haf ook ooit eens gaan starten. Zij is wel luxe gebouwd met goede gangen, dat scheelt al, maar ik denk dat je ook mazzel moet hebben bij wat voor jury je rijdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 07:48

<oeps dubbel geplaatst Verward >
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-03-02 07:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 07:49

Ja dat is ze, ze was ook op Jumping Indoor Bodegraven met de kur op muziek Lovers Echt helemaal Kwijl !
De Fjorden bij ons op stal lopen de paarden er trouwens regelmatig uit hoor Stef, dus onmogelijk is het echt niet. Ze lopen tot in de M en doen het heel behoorlijk.

Ik vind dat er nogal vaak ruiters op Fjorden, Haffies en andere"niet-dressuurpaarden" zijn die op de jury zitten te zeiken dat ze minder punten krijgen OMDAT ze op een "ander" paard rijden, terwijl ze gewoon een baggerproef afgelegd hebben. Ik zie dat het regelmatig als excuus gebruikt wordt, terwijl de ruiter gewoon stinkmodder heeft gereden!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 08:08

Fitzroy"]
[quote="Dennis schreef:
Er is iemand die bij stal Hexagon lest met een haf. Dat is een haf die ZZ-licht ofzo loopt. Het kan dus wel. Echt, ik heb hem zien lopen. Ik wou bijna niet geloven dat het een ´echte´ haf was(uiterlijk wel, bewegingen niet).


Dat is Mariska Krowinkel, ik weet niet precies hoe haar haf heet. Zij is verleden jaar districtskampioen in het district West-Zuid van de NBVR geworden in de Z2 met die haf.
Het kan dus zeker wel. Helaas stopte het daar voor haar, want haar haf haalt de 1.60 niet en mag dus geen ZZGP starten.
Het kan natuurlijk wel zo zijn dat ze hem allang op dat niveau traint.

En bij een vereniging in de buurt reed ook iemand Z met haar Haflinger, terwijl deze ook Z aangespannen loopt. Volgens mij heeft daar nog wel eens een stukje over ingestaan in de Bit.
[/quote]

Vindt dat ze die stokmaatregel maar eens moeten laten vervallen, dit is gewoon pure discriminatie. Waarom zou een paard van minder dan 1,60 hoog geen ZZGP mogen rijden alssie dat kan? Zeker bang dat ze door een hafje of fjord verslagen worden op dat niveau? Haha!
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Ilovefjorden
Berichten: 1
Geregistreerd: 20-03-02
Woonplaats: Hantumhuizen

Re: wie start met een haf/fjord/tinker o.i.d. bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 22:24

Hallo,
Ik rij wedstrijden met mijn fjord. Mijn ervaring zijn erg positief! Na een half jaar met op elke wedstrijd wel een of twee winstpunten zit ik in de L1 met twee winstpunten! En zit bijna altijd in de prijzen en sta voor al die luxe gebouwde paardjes! En als je gewoon goed rijd eindig je heus niet alls een van de laatsten. Ze jureren op de wijze waarop je rijd. En zetten je heus niet op de laatste plaats omdat je een haflinger hebt.
Mijn nicht rijd ook wedstrijden. Met een hafy! Ook zij is erg positief. Bij haar gaat het nog beter. Ze is in een jaar naar de L2 gegaan en gaat straks waarscheinlijk MZ competies rijden. Zij is bijna altijd eerste en rijd al die luxe rijpaarden eraf.
Dus als ik jou was zou ik gewoon gaan starten. De jury is echt niet negatief omdat je een haflinger hebt. Dat is gewoon een excuus voor veel mensen omdat ze eigenlijk hun paardje niet goed kunnen rijden! Je moet een fjord/haflinger gewoon erg goed rijden dan kunnen ze echt heel ver komen!

Veel succes!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 07:08

Vind ik ook discriminatie! Tssk, moet groter zijn an 1.60m Boos! En wat nou als je zelf erg klein van stuk bent en een super chique combinatie vormt met een E-pony? Dan moet je E-pony maar verkopen en een tank daar voor in de plaats nemen? Trouwens er zijn ook onwijs veel superchique ponies die het volgens mij ontzettend goed zouden op niveau boven de Z2. Ik vind dat ze die regel wel eens mogen veranderen.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 08:16

Ik reed met mijn fjord, Lucky, die ik helaas niet meer heb, ook wedstrijden en dat ging eigenlijk heel goed, haalde elke keer 2 winstpunten en was binnen 3 wedstrijden de B uit, het kan dus zeker!!! En ik vind het echt heel leuk om te zien!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: maessie, Marjelle1992, Toushie en 35 bezoekers