Mondmasker tegen overetende shetjes... ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Mondmasker tegen overetende shetjes... ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-02 15:28

Wie heeft em al of kan er zijn ervaringen even hier neerzetten..
te koop bij de paardendrogist

Wil bekijken of het iets is voor mijn oude shet die omdat ze zwaar bevangen is geweest(klein wondertje) bijzonder weinig mag grazen.
Ik wil haar ook niet de hele dag apart van de rest zetten!
Is zowiezo moeilijk aangezien ze niet veel ontzag heeft voor het schriklint Boos! Haha!

Dus als je iets weet ,graag!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-02 18:11

Niemand ? Verdrietig Verdrietig

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 18:25

ik heb ze zien staan inde gids, en het lijkt me een goede oplossing..ik heb er alleen geen ervaring mee!!

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 18:28

Je kunt haar ook aan een spit zetten?? Verward veel goedkoper en makkelijker denk ik

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 18:38

Aan het spit? Dat is wel heel drastisch Haha!

Ik denk dat ze zo'n pin (spil) in de grond bedoeld waar je ze met een ketting aan vast zet. Kan inderdaad een oplossing zijn voor die te veel vretende houdini's.
Het is wel heel belangrijk dat je ketting gebruikt en geen touw. In touw kunnen ze verstrikt raken, in een ketting bijna niet omdat je die niet strak aan kunt trekken, minder makkelijk in de knoop komt en door z'n gewicht altijd naar beneden zakt.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 18:50

Wij hadden op de vorige stal een shet die altijd bevangen was, deze liep dus ook altijd met zo'n emmer om zijn hoofd, daar zaten dan een paar gaten in waardoor hij hier en daar wat gras kon eten.
Dit was voor hem de enige optie om buiten te kunnen lopen.
Ging prima en hij leek er absloluut geen last van te hebben dus.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 19:15

kun je hem/haar neit gewoon op een kleiner stukje gras zetten en dat eerst gaan maaien en gewoon korthouden, krijgt ie ook veel minder binnen, en is wat vriendelijker als aan een ketting -vind ik-

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 19:29

*volcano* schreef:
Je kunt haar ook aan een spit zetten?? Verward veel goedkoper en makkelijker denk ik


Goedkoper wel, maar paardvriendelijker Verward Ik denk dat zo'n kap over de mond een heel goede oplossing is, alleen hoop ik niet voor je dat je problemen krijgt met het vinden van een passende, kleine 'eetbederver' Haha!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-02 21:11

carola"]
[quote="*volcano* schreef:
Je kunt haar ook aan een spit zetten?? Verward veel goedkoper en makkelijker denk ik


Goedkoper wel, maar paardvriendelijker Verward Ik denk dat zo'n kap over de mond een heel goede oplossing is, alleen hoop ik niet voor je dat je problemen krijgt met het vinden van een passende, kleine 'eetbederver' Haha!
[/quote]

Ze zijn in verschillende maten verkrijgbaar,van shet tot paard Haha!

Maar een emmer met gaten is misschien wel de goedkoopste manier Verward

Aan de stik zetten is geen optie omdat ik haar liever wat meer wil laten bewegen(ze is al 30 jr! ),scharrelen dus ..ben vandaag met haar het bos in gegaan ,vond ze leuk ,oortjes erop !
Laatst bijgewerkt door Gerrie op 17-03-02 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 21:14

Ik heb er vorig jaar ook over gedacht toen Pinky veel te dik was.
Dit jaar heb ik voorzorgsmaatregelen (:D) genomen en heb een stuk weide tot padoc gemaakt.
er is nu nog een beetje gras maar dat is wel weg voordat het begint te groeien, denk ik zo. Ze lopen er met z'n 2/3e dus veel gras zal er niet komen.
Mocht het fout gaan om wat voor reden dan ook neem ik er ook 1 denk ik Lachen

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 21:44

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar een aantal paarden bij ons op stal heb ik vorig jaar met zo'n kapje zien lopen op het land.
Volgens de eigenaars was het DE oplossing en ging het hartstikke goed!
Lijkt mij wel de moeite waard om te proberen

Groetjes, Tanja.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-02 11:06

Hee wat leuk een positieve ervaring Haha!
Zou jij eens kunnen vragen of het masker zo sterk is dat het langer als een seizoen meegaat?

Lijkt me eerlijk gezegd ee nkoddig gezicht om paarden met zo'n kapje in de wei te zien staan...
zegt het ene paard tegen het andere......(vul maar in hihi)

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 11:42

Een oude kennis van mij heeft er goede ervaringen mee.
Ze had een pony die zich overat. Gevolg: hoefbevangen, elk jaar weer.
Toen kwamen die 'mondkappen' in Amerika op de markt, ze heeft er gelijk eentje besteld.
Het was er eentje met gedeeltelijke openingen erin, zodat de pony nog wel gras kon eten, maar dan wel weinig tegelijk en niet zo vlug.
De pony kon gewoon in de wei staan, ging prima!

Eerst was het wel wat wennen voor de pony, ze vinden zo'n ding meestal niet leuk, maar later ging het steeds beter en vond de pony het normaal.
Veel succes er mee!

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 15:42

Margreet schreef:
Aan het spit? Dat is wel heel drastisch Haha!

Ik denk dat ze zo'n pin (spil) in de grond bedoeld waar je ze met een ketting aan vast zet. Kan inderdaad een oplossing zijn voor die te veel vretende houdini's.
Het is wel heel belangrijk dat je ketting gebruikt en geen touw. In touw kunnen ze verstrikt raken, in een ketting bijna niet omdat je die niet strak aan kunt trekken, minder makkelijk in de knoop komt en door z'n gewicht altijd naar beneden zakt.



dat bedoelde ik dus ook ja... *LOL*
*ik ver-nederlands het maar ff want zo zeggen we dat altijd in het fries... Clown een van de weinige woorden die ik niet echt weet (wist) te vertalen Koe *

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 00:08

Ik heb het even gevraagd en ze gaan langer dan 1 seizoen mee hoor, ze hebben ze bij ons dus blijkbaar al 2 seizoenen in gebruik en ze gebruiken ze dus ook op stal met voeren, dan moeten ze wel sterk zijn want een voerbak is natuurlijk best wel hard en dan zou het extra moeten slijten.

Groetjes, Tanja.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

green guard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 11:12

Ik heb het ook geprobeerd bij mijn paard ze was net Hannibal Lector en ze werd gek van de stress van dat ding dus in haar geval dus geen goede oplossing. Bij de Paardendrogist kun je ze een week op proef krijgen dat is misschien wel handig

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 13:49

He T@nj@,fijn dat je nog even nagevraagd hebt.Ze zijn dus wel sterk Haha!
Maar waarom ze het ook met voeren gebruiken Verward Is dat bedoeld om ze langer bezig te houden?

Hannibal Lector aaaaaaaaaaarrggggggghhh
Nee als dat zo zou zijn dan hoef ik em niet !
Lijkt me wel verstandig om em eerst opproef te nemen .Maar ja je moet wat !
Ze lijkt nu net op een van die Teletubbies,ik heb nu iets gefabriceerd met zo'n antenne op haar hoofd zodat ze echt iets voelt als ze dwars door de schrkdraad dendert Frusty Boos!
Ze hoort net als de andere paarden in de bak te blijven nu het land zo nat is !

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 15:32

Met voeren gebruiken ze hem idd om het paard langer bezig te houden, hij schrokt nogal.
Ik heb het zelf ook overwogen omdat Kevin ook nogal schrokt maar dat is zo'n zenuwpees dat ik het maar beter niet kan proberen denk ik, ik heb nu gewoon een steen in zijn voerbak en dat werkt ook erg goed!
Maar als je ze bij de paardendrogist een week op proef kan krijgen zou ik het zeker proberen als ik jouw was, is het niets, krijgen ze hem gewoon weer terug.

Groetjes, Tanja.