Zadel en hoofdstel keuze????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Zadel en hoofdstel keuze????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-02 16:26

Binnenkort ga ik nieuwe inkopen doen.
Maar ik heb nog even jullie adviezen nodig Schijnheilig

Ik moet een nieuw hoofdstel en zadel hebben voor mijn pony,
nou wil natuurlijk gelijk een goeie koop doen, maar ik heb nog weinig ervaringen met de iets betere en duurdere klassen zadels en hoofdstellen.
Qua hoofdstel zoek ik een fijn hoofdstelletje om dat mijn pony een iets arabisch achtig hoofdje heeft dus dat staat wel mooi. Natuurlijk moeten zadel en hoofdstel een lange levensduur hebben en dus goeie leer kwaliteit. (of kunststof dat erg op leer lijkt, maar ik wil niet zo'n kunststof zadel hebben waar je ook ziet dat het kunststof is. *vind ik niet echt mooi nl*) Het zadel moet een zit hebben waar je ook echt van op je k*nt gaat zitten en niet op je d**s Knipoog
Nou ja als je weet waar ik info kan krijgen over zadels, hoofdstellen enz
vertel het maar en als je ervaring hebt met bepaalde merken, tell me!!
oh ja, en bij welke shops kun je veel geld of inruilwaarde krijgen voor je huidige zadel(s)???
Ik wil álles weten Haha!


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 16:42

Ik heb op mijn arabier een schumacher rondgenaaid hoofdstel, met de gespen achter de oren ipv. aan de zijkant. Echt supermooi!!! Wel erg duur, nieuw zijn ze iets van 230 Euro. Ik had een gelukje toen ik hem kocht: 'slechts' voor 250 gulden! Echt erg mooi op een paardje met een sierlijk hoofd, op veel andere paarden staat het voor geen meter.

En wat betreft het zadel: veel passen, veel kijken, veel voelen hoe een merk zit én een goede zadelmaker vinden!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Horsy4ever
Berichten: 53
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 16:24

je kunt op www.divoza.nl kijken.
dan kun je ff zien wat je mooi vind
veel s6
maak je ff een foto van wat je hebt gekocht?!?

Paarden zijn net als drugs,
je raakt eraan verslaafd.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 16:33

Ga op zoek naar een ruitersprortzaak die naar jou en je paardje toekomt, met een aantal zadels en hoofdstellen.
Hier in Branbant hebben we die wel. Dan komen ze langs met een stuk of 6 zadels in een prijsklasse die jij aan hebt gegeven, en dan nemen ze hoofdstellen mee, en dan kun je die ook gelijk proberen.... succes !

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 16:46

gewoon een simpel kieffer hoofdstel van 80 euro. En een tweede handse stubben van 1500 piek! Dan zit je wel goed om mee te beginnen!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 17:18

ik heb een heel fijn hoofdstelletje van cheveux ofzo (iets met che) met een gevlochten neus en frontriem. Was maar F25,- en gaat al twee jaar mee, ik vind m super!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

Goed spul!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 17:33

Hoi,
spannend Party!! hè, zo'n investering, natuurlijk wil je het goed doen:
neem de tijd!

Ik heb voor mijn arabier een Stubben hoofdstel (was duur, maar is superkwaliteit en met dunne riemen, wel zo elegant) en ook een Stubbenzadel. En onderhoud is dan alles: als je het goed verzorgt heb je er bij wijze van spreken levenslang plezier van!

Wat ik van zadels vind: het moet perfect op je paard liggen, laat er een deskundig iemand naar kijken en jij moet er natuurlijk ook goed in zitten, nooit op je d Bloos Bloos s natuurlijk! En: het zadel moet genaaid zijn, niet gelijmd: genaaid is betere kwaliteit.
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar àls je kwaliteitshanarchement kunt betalen, dan doe je echt een goede investering (voor je paard en voor je zelf en uiteindelijk ook voor je eigen portemonnee *LOL* ).
Succes!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-02 18:05

Jah, ik kan me nu eindelijk een goede investering veroorloven en dan wil ik het gelijk goed doen! Haha!
Mijn ouders hebben mn eerste zadel gekocht en willen best weer een kopen maar dan in een lage prijsklasse, ala simpele zadeltjes dus.
Ik wil nu een goed zadel hebben waar ik wat aan heb.
Sinds ik op verschillende merk zadeltjes heb gezeten, heb ik wel door dat mijn huidige zadel mij niet goed genoeg zit.
Mijn zusje vind m heerlijk zitten, maar ja ik dus niet en ik rijd er toch t meeste op. Haha! bovendien, ligt ie ook niet perfect op mn ponietje dus daar door zal ook wel niet beter gaan zitten.
En ja mijn hoofdstel, het leer is niet van de beste kwaliteit en dat merk je gewoon en als ik me het kan permiteren, ach waarom niet?! Party!!
Ben dr alleen nog niet uit wat voor neusriem ik wil, want met een mexicaanse loopt ze net zo als met een hoge of iedere andere. Alhoewel, met een mexicaanse loopt ze toch ietsiepietsie anders, maar dat merk je bijna niet eens. Ach ja ik ben gewoon een ouwe twijfelaar. Maar het zal vast wel goed komen. Ik heb nu iniedergeval meer verstand van het goed of fout liggen van zadels als voorheen dus ik zie tenminste een beetje of een zadel goed ligt of niet, want ik heb toch niet altijd het volste vertrouwen in de zadelverkopers hier uit de buurt, maar goed ik ga toch niet naar de ruitersport zaken waarvan we eerder zadels hebben gekocht, want die zeggen er verstand van te hebben maar ondertussen.... Schijnheilig
Onze fries is een goedpassend zadel aangesmeerd waarvan de boom nu al zó is uitgerekt of hoe je het ook maar wil noemen dat ie op geen enkel paard meer kan passen... maar goed dat zal ook de kwaliteit wel weer zijn, nieuw dressuur zadeltje zonder merk oid ong 600,- gulden, nou wil ik niet zeggen dat merkloze zadels nooit goed zijn, want mn eigen zadel heeft ook geen merk maar is verder wel een goed zadel, ik zit dr alleen niet in en hij ligt voor geen meter op mijn pony. Maar bij veel van de goedkopere soorten zadels merk je ook het verschil in kwaliteit bij veel merkzadel die dus iets of heel veel duurder zijn.
Nou ja ik kan nog wel uren door typen, en dat vinden jullie vast niet slaapverwekkend Dromen , maar ik stop toch maar weer eens! Party!!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 19:12

je kan beter een goed tweedehands zadel van 500 euro kopen dan een slechte nieuwe.
Kijk eens rond,vraag eens rond bij de ruitersportwinkels bij jou in de buurt.

Wat hoofdstel betreft hetzelfde verhaal, gewoon naar de ruitersportwinkel gaan, kijken wat voor hoofdstellen ze daar hebben en kopen Lachen

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Destinietje en 119 bezoekers