ervaring met well care (vliegenmiddel)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

ervaring met well care (vliegenmiddel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 11:54

iemand die dit spul gebruikt?
sinds ik naar een nieuwe stal ben verhuisd waar meer vliegen zitten schuurt mijn paard zijn kont en heupen kapot tegen de muur. als ik elke dag anti-kriebel smeerseltjes erop smeer gaat het wel goed, maar dit wordt langzamerhand een dure hobby en ik betwijfel of het echt goed is voor zijn huid. hij wordt er vies en vettig van met als gevolg dat ik hem moet wassen, waar hij weer door uitdroogt etc.
er zitten veel hele kleine vliegjes (grootte van fruitvliegjes) in de stal, die volgens mij de boosdoeners zijn.
nu heeft de eigenaar van de stal mij verteld dat wassen met wellcare helpt; het middel is blijkbaar alleen bij de veearts verkrijgbaar en na gebruik mag het paard 6 weken niet naar de slacht (klinkt gezond) Verward
voor ik eraan begin zou ik dus wel graag ervaringen van anderen horen Haha!

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:31

wat je kunt doen tegen die vervelende vliegen in je stal is een spuibus veerust kopen, kun je kopen bij van die zaken die vanalles hebben voor dieren (agrifim, welkoop etc..)

als je dat goed in de stal spuit blijven de vliegen een tijdje weg.
als jouw paard er nou niet bang voor is , kun je hem ook met deze spuitbus insprayen, gegarandeerd dat die vliegen wegblijven.
zo'n bus is vrij goedkoop, maar je paard moet er dus wel tegen kunnen.


dat middel wat jij beschrijft ken ik eigenlijk niet, vandaar dit middel...

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 15:17

ik heb veerust; dat werkt geen hele dag. ik spuit hem er idd voor het rijden mee in als er veel vliegen zijn.

Josefien

Berichten: 2737
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Heijen (L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 14:24

Unicorn Protector werkt zeker 5 dagen. Allergoedkoopst is om een flesje etherische olie van Lemongrass an te schaffen (bij reformzaak of kruidendrogist als de Tuinen en Erica) en dan op een spray van 500 ml water 25 druppels. Goed schudden over paard en stal sprayen en weg blijven ze! Kun je ook een paar druppels in een neutrale goedkope shampoo doen en de staart wassen, dan blijft die lucht er in en elke keer als het paard met de staart zwiept verspreidt hij/zij de geur! Overigens geen citronella gebruiken, geeft brandwonden bij paard en is trouwens al verboden in Amerika vanwege gevaarlijk voor de gezondheid..

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 19:22

Je hebt ook anti-vliegenspul wat je buiten de box kunt gebruiken: streep op de grond (geel). Dit werkt goed; de vliegen verdwijnen. Misschien is dat een optie? Zit er trouwens geen nest in de stal? Heb ik een keer gehad onder de drinkbak. Ik heb er toen veel veerust op gespoten en toen waren ze dood.