Doping gebruik? --> Weg OS!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Doping gebruik? --> Weg OS!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 17:58

Heb net op het internet de volgende doping-berichten gevonden:


Citaat:
Atletiek: Jamaicaanse sprinter weggestuurd wegens doping

Steve Mullings doet niet mee aan de Olympische Spelen. De Jamaicaanse sprinter, nationaal kampioen op de 200 meter, werd in juni betrapt op het gebruik van testosteron. Dat werd vandaag bekend, waarna hij meteen uit de Jamaicaanse ploeg is gezet.

Hem hangt een schorsing van 2 jaar boven het hoofd!


Citaat:
De dopingrel rond de Griekse topatleten Kostas Kenteris en Ekaterini Thanou nadert zijn climax. Volgens bronnen rond het Griekse team zullen de twee worden teruggetrokken.

Kenteris, regerend Olympisch kampioen op de 200 meter, en Thanou misten donderdag een verplichte dopingcontrole en moesten daarover vrijdag uitleg geven aan het IOC. Donderdagavond bleken de twee, rond wie al lange tijd een dopinglucht hangt, opeens betrokken te zijn bij een motorongeval. Ze zouden hierdoor niet in staat zijn tekst en uitleg te geven.

Het IOC verschoof de geplande hoorzitting vervolgens naar aanstaande maandag, maar het lijkt erop dat de Griekse ploeg dit niet afwacht. Kenteris en Thanou riskeren een schorsing van twee jaar. Hiermee lijken de Griekse helden hard van hun voetstuk te vallen.

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 17:59

gewoon triest als je dat gaat gebruiken

Jorrit

Berichten: 70
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Bleiswijk City

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 18:55

Schorsen voor het leven, zulk soort mensen zijn gewoon vals spelers, en op dat niveau moet het gelijk de kop in worden gedrukt.

Elmshorn
Berichten: 39
Geregistreerd: 28-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 19:02

Jorrit schreef:
Schorsen voor het leven, zulk soort mensen zijn gewoon vals spelers, en op dat niveau moet het gelijk de kop in worden gedrukt.


Helemaal mee eens OK dan!
Zoiets vind ik ook niet kunnen, en al helemaal niet tijdens een evenement als de OS.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 19:05

OK dan! Goed van de organisatie....

Vreselijk dom van de persoon in kwestie....

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 19:09

Elmshorn schreef:
Helemaal mee eens OK dan!
Zoiets vind ik ook niet kunnen, en al helemaal niet tijdens een evenement als de OS.

Dat is idd niet normaal..
je hebt de eer om mee te mogen doen en dan ga je dat misbruiken

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 19:19

ben het er ook mee eens

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 21:07

Ze hebben dit toch ook al de OS van de dopingcontroles genoemd?

Idd vreselijk dat het gebeurd is, heb er eigenlijk geen woorden voor...

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 21:39

Ik ben niet pro-doping ofzo, maar ik vind het hele gebeuren wat al te overdreven en ik denk dat er best weleens een serieuse discussie over gevoerd mag worden in de sportwereld. Ik las vandaag een heel interessant artikel in de krant hierover.

Bijvoorbeeld, vanavond zag ik een spaanse turner die een tijdje geschorst is geweest omdat er cannabis in zijn bloed was gevonden. Net alsof dat je sportprestaties verbetert. Te absurd.

Het schijnt trouwens dat bijna iedere sporter (op dit niveau) doping gebruikt. Het is meer een kwestie van die middelen gebruiken die (nog) niet getest worden. Dus de testers lopen eigenlijk altijd achter de feiten aan. En niet alle doping schijnt slecht voor de gezondheid te zijn. Bovendien wat is nou oneerlijk: vroeger vond men het al oneerlijk om vlak voor de spelen heel hard te gaan trainen. Waarom is een duur aerodynamisch pak niet oneerlijk, of voor de spelen een maand lang op 2000 meter hoogte trainen niet? Kortom, argumenten genoeg om een discussie te openen.

Leesvoer
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Doping/strijd.html

http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Doping/creatine.html

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:13

als je er niet kan aan mee doen, doe er daan ook niet aan mee hé!
vreselijk dom...

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 16:27

MargaV schreef:
Ik ben niet pro-doping ofzo, maar ik vind het hele gebeuren wat al te overdreven en ik denk dat er best weleens een serieuse discussie over gevoerd mag worden in de sportwereld. Ik las vandaag een heel interessant artikel in de krant hierover.


Er worden vreselijk veel discussies gevoerd over doping gebruik. Volg het wielrennen maar eens, daar gaat het de helft van de tijd over doping. Het systeem zoals het er nu is werkt niet, het idee achter de doping controles is dubbel en zo kun je wel even doorgaan. Maar het probleem is dat het niet zo makkelijk is om een ander systeem te bedenken (anders was het er al lang geweest) en dit ook in te voeren. Daarnaast is er ongelofelijk veel geld mee gemoeid en dan gaat alles altijd erg traag...

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 11:06

ik vraag me iets af, gebruiken ze in de dressuursport ook doping? want volgens mij worden ze daar niet 'beheerster'van (snapppen jullie wat ik bedoel?)

bij springen is dat misschien nog wel anders, of bij paardenracen.
X shannon

ik heb het natuurlijk over de paarden Tong uitsteken

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 11:16

denk niet dat ze dat doen

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 11:34

joke20 schreef:
denk niet dat ze dat doen


Volgens mij wel, kalmerende middelen kunnen erg veel invloed op het paard hebben.

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:55

Ook herstelbevorderende middelen zijn niet toegestaan. Pijnstillers, om een komende blessure te verdoezelen en toch te kunnen starten.

Zelfde geldt natuurlijk voor de ruiters! Ook die moeten 'schoon' zijn.

Voor elke sport en tak van sport zijn wel middelen te bedenken.