M1- vreemd 4x schouderbinnenwaarts in 1 proef

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

M1- vreemd 4x schouderbinnenwaarts in 1 proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 21:25

Binnenkort zal Samsam zijn eerste M1 proef lopen en we zijn dus druk met het oefenen van de nieuwe oefeningen en proeven.

Wat me erg opviel is dat de proeven onderling zo verschillen, zo zit in de 1 geen wending om de achterhand, geen volte 10 meter galop, niet op AC lijn aangalopperen en in een andere bv. 4 x schouderbinnenwaarts.

Wat vinden jullie hiervan (de vorige keer dat ik M1 gereden heb, was nog met de oude proeven, ik kan me dit eigenlijk niet herrinneren)

Lijkt me niet echt eerlijk, bepaalde onderdelen moet je toch in een klasse laten zien (bv, wijken en achterwaarst zit in alle L2 proeven)en kunnen ze toch niet ineens weglaten?? Er zit nu ook gewoon een groot verscil in moeilijkheidsgraad van de proeven, snap niet goed het idee hierachter!

Vind het ook raar dat in die ene proef 4 x dezelfde oefening zit, ben dat ook nog nergens tegen gekomen?


Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:31

Ja klopt, ik rij op ieder concours altijd 2 proeven, en wat dan in de ene proef niet zit, zit wel ind e andere! Dus k merk er veder niet echt iets van want k moet dan toch alle oefeningen doen! Maar aan de ene kant is het ook welweer handig, als je pony/paard een bepaalde oefening niet zo goed kan, en het zit toevallig niet in die ene proef!

http://www.vanderwijstfotografie.nl
Prachtige trouwfotografie http://www.theysaidyesfotografie.nl

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:54

Wijken is alleen maar een beetje gehoorzaamheid Haha! . Bij veel combinaties lukt dat al niet eens, laat staan wanneer je dus echt naar de zijgangen gaat.... Als de boel dus niet normaal voor elkaar is, zie je al snel problemen bij bijv SchBw..... al zou je het 6 x in een proef doen, steeds weer een 4 of 5.

Juist om de proeven lekker verschillend te maken van elkaar, steeds andere onderdelen. Voor de een dus pech en voor de ander komt dat goed uit. BASIS!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:00

Sommige proeven kloppen inderdaad echt voor geen meter...

In het Z2 zit er ook een proef met 2x uitgestrekte galop op de linkerhand, en op de rechterhand niet 1x midden- of uitgestrkte galop! Clown

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 01:05

Een rotproef vond ik dat!!! Je was maar aan het draaien en aan het draaien en aan het schouderbinnenwaartsen. Nu is het eigenlijk geen moment op name, maar je mag het 2 keer doen op elke hand...

maar in de vroegere M1 proeven zaten toch ook travers er gewoon in?

:){

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 07:54

Ik vind het wel fijn, 4x sb in een proef, oki doet dat namelijk best wel goed.

Wel is er idd veel niveauverschil tussen de proeven, ook in het tempo waarin de onderdelen elkaar opvolgen.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 08:46

kimmy schreef:
maar in de vroegere M1 proeven zaten toch ook travers er gewoon in?


Ja, in het vorige boekje.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 08:54

Ik vind het ook n groot verschil tussen de proeven.
Maar ik vind het wel leuk n beetje afwisseling, in de B, L1 en L2 was alles veel voorspelbaarder.
Om de proef zitten er de wendingen om de achterhand in, en 4x sb is maar in 1 proef.

Er is er ook 1 waar je op x aangalloperen moet en op g gelijk een volte 10 meter, dat is ook nog best wel lastig. Maar zie het eens positief, is sb iets waar je in uitblinkt dan is dit natuurlijk de ideale proef.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 09:29

Als je de schouderbinnenwaarts nou nog ff goed oefent, weet je dat je al vier goede cijfers te pakken hebt Vork

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 11:08

Je hebt in de 27 ook hele korte wendingen en een beetje vaag B keertwending naar links dan X halt en atw en dan aandraven E rechterhand en dan weer gelijk naar de stap om op H weer een keerwending te maken ....

...Dreaming with my eye's wide open...


Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 11:16

Die proeven in het M1 zijn idd erg raar verdeeld.
4x schouderbinnenwaarts maar geen wending om de achterhand en geen volte 10 meter in galop.
Ach, als je paardje de oefeningen beheerst dan maakt het verder allemaal niet zoveel uit naar mijn idee.
Veel succes met het starten.

<3 Galanto <3

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 11:18

Chronos schreef:
Je hebt in de 27 ook hele korte wendingen en een beetje vaag B keertwending naar links dan X halt en atw en dan aandraven E rechterhand en dan weer gelijk naar de stap om op H weer een keerwending te maken ....



Haha idd..dat vindt ik ook zo'n stom stukje draf.

SelenaV

Berichten: 2066
Geregistreerd: 01-09-03
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 11:46

Te even proeven, zitten er geen wendig om te achterhand en de oneven proeven wel. Ze verschillen idd heel veel van elkaar maar dat is opzich ook wel weer leuk dan steeds te zelfde dingen te doen. Dat stukje van hierboven (dat kleine stukje draf is idd wel beetje dom maar dan kunnen ze ook meteen zien dat hij aan het been is.Tong uitsteken

Annash
Blogger

Berichten: 26473
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 11:46

Chronos schreef:
Je hebt in de 27 ook hele korte wendingen en een beetje vaag B keertwending naar links dan X halt en atw en dan aandraven E rechterhand en dan weer gelijk naar de stap om op H weer een keerwending te maken ....


Got ja, dat is een prettige proef die moet ik zondag ook. Ach, ik heb hem al vaak genoeg geoefend nu, vanwege de Gelderse Kampioenschappen afgelopen zaterdag.

Dus dat zal best wel lukken Tong uitsteken Aan de ene kant vind ik veel overgangen wel fijn, Boas wordt snel lui en hierdoor moet hij er wel bij blijven.

Dat 4x SB vind ik ook niet zo geslaagd, je blijft idd aan het draaien en dat wordt zo saai Tong uitsteken SB, halve grote volte, SB. Van hand veranderen, SB, halve grote volte, SB

En dan heb je de halve proef al gehad Haha! Tong uitsteken

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:26

Ik vind het wel goed want de overstap naar het M2 is behoorlijk en als je dan zo onvoorbereid met simpele proefjes overgaat dan val je echt in een grote dip!!

Kadans -->Z2
Graciano SJ --> Z1
En waar blijft mijn nieuwe crack ?

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:13

Ctal schreef:
Haha idd..dat vindt ik ook zo'n stom stukje draf.


Dat is juist helemaal niet stom, door dat stukje draf kan je je paard net lekker er achter onder rijden.
Achter alle dingen zit een stille hint

<3 Galanto <3

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 21:41

kadans16 schreef:
Ik vind het wel goed want de overstap naar het M2 is behoorlijk en als je dan zo onvoorbereid met simpele proefjes overgaat dan val je echt in een grote dip!!
Het gaat me er niet om dat het te moeilijk zou zijn, maar meer dat de proeven in niveau zo verschillend zijn en dat in die ene het zwaartepunt zo op het schouderbinnenwaarts ligt!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 08:54

De 27 is kwa wendingen te vergelijken met een lichte Z1 proef. Het is allemaal vrij kort achter elkaar. De 26 valt enorm mee.

...Dreaming with my eye's wide open...

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 09:03

Yep, dat verschil in proeven was me ook al opgevallen en in het begin viel me dat ook best zwaar. Maar uiteindelijk vond ik het best meevallen en er zit wel een zeker logica in. Het is leuker om 2 verschillende proeven te rijden dan zowat dezelfde proeven, is niet echt spannend.
Maar als je ze een aantal keren gereden hebt valt het reuze mee hoor!
Het is ons ook gelukt om in 8 starts 14 winstpunten te verzamelen Knipoog
En ik had daarvoor ook nog nooit M1 gereden. En als ik jullie progressie zo'n beetje zie mag dat helemaal geen probleem zijn. Zie het verschil in proeven maar als een welkome afwisseling, houdt je scherp!
De overgang naar de M2 over een aantal weken baart me veel meer zorgen Knipoog
Succes!!!!!!!!!!!!

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 09:27

Ik vind de afwisseling wel beter eigenlijk in de proeven.. Niet dat ik proef 26 (met die 4x SB) zo fijn vond om te rijden.. Maar dat kwam meer omdat de hoefslag superslecht was (mn pony ging dus alle kanten op behalve de goede) Jammer genoeg waren het nog eens de Friese Kampioenschappen.. (mn punten vielen nog mee btw). Maar k ga proef 27 toch maar eens even goed doornemen als ik het zo hoor. Het hoiudt je op zich wel een beetje alert, het is niet elke keer weer het standaart lijntje etc. Maar superveel succes met de wedstrijden SamSam!! Ik verwachtte een superzware overgang naar de M1 maar sta inmiddels alweer op +17. Overgang naar de M2 maak ik me meer zorgen over...

Groetjes Hester

Frits [Silverstone x Casantos]
Celoma De La Tourbe [Whitesnake x Zuidhorn]
VERKOCHT
Gediplomeerd ORUN instructrice (niveau 2)

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:47

M1 lijk me gemakkelijk en is wenden om achterhand ook gemakkelijk ?
enne nog 4wp kan ik naar M1

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:52

Taaclover schreef:
Dat is juist helemaal niet stom, door dat stukje draf kan je je paard net lekker er achter onder rijden.
Achter alle dingen zit een stille hint


Ja maar als ik in de proef zit dan is het de bedoeling dat ie er achter al onder is, en dat kan je ook op n recht stuk wel doen.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:54

Th0mas schreef:
M1 lijk me gemakkelijk en is wenden om achterhand ook gemakkelijk ?
enne nog 4wp kan ik naar M1


Dat ligt aan jezelf en je pony.
En het is toch duidelijk n stapje moeilijker dan de L2.
Want dat was n beetje zitten en rondsturen.

Annash
Blogger

Berichten: 26473
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:14

Ctal schreef:
Dat ligt aan jezelf en je pony.
En het is toch duidelijk n stapje moeilijker dan de L2.
Want dat was n beetje zitten en rondsturen.


Mee eens. In de L2 hoefde ik niks te doen, de prijzen en winstpunten stroomden binnen, vandaar ook dat ik 1 maand na mijn L2 debuut al mijn M1 debuut had Nagelbijten / Gniffelen
Enja, 3 wp inmiddels! Haha!

Maar ik kan nu duidelijk merken dat ik er wat voor moet doen, mede doordat de pony lui is en die zijgangen dan toch wel moeilijk worden. Maar het wordt beter, meneertje wordt heerlijk fel op mijn been en dat moeten we hebben!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:32

Hoe komt dat Tong uitsteken
Mijne is soms net iets te fel Tong uitsteken en soms zo doods..hij heeft veel variatietips in huis hoor. En dat houd t leuk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kreekie, Ladypronk, ynskek en 29 bezoekers