Gewicht tweepaardstrailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Gewicht tweepaardstrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 10:14

Wie weet of het mogelijk is met een tweepaardstrailer en twee paarden erin onder de 1700 kg kan blijven?? Denk t niet, heb al zitten zoeken ,maar misschien heeft iemand wel ervaring met een bepaald merk trailer???
De beide paarden zijn rond de 500/550 kg.


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 10:22

Let op, de gewichten van de trailers op papier zijn in 90% van de gevallen 'kale' massa's. De werkelijke massa van de trailers zijn vaak veel hoger, denk aan tussen de 100 en 250 kilo. Dat komt omdat de trailer voor de papier 'kaal' gewogen is, dus zonder tussenschot, rubber vloer, rubber op de laadklep, geen reserve wiel, geen neuswil, zonder stangen, noem maar op, echt kaal dus.

Twee paarden van 500 kilo, zijn dat wel paarden? Mijn vorige van 164 woog al 550 kilo en mijn huidige paard van 1.73 zit over de 600 kilo.

Beetje 2-prds trailer weegt snel tussen de 800 en 1000 kilo. Met twee paarden zoals jij dat aangeeft kom je dus totaal (2x550 = 1100) tussen de 1900 en 2100 kilo uit.

Als jij bedoelt dat de 1700 kilo het gewicht is wat je auto mag trekken zou ik NEVER NOOIT NIET twee paarden mee trekken, hoogstens twee kleine ponies. Gaat tenslotte om de veiligheid van jou, je bijrijders en je paarden.

ikke

Berichten: 37520
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 10:30

Nee.
Ten eerste: de meeste paarden wegen meer dan hun eigenaren denken, tenzij je het hebt uitgerekend of ze hebt gewogen.
Ten tweede: twee-paards trailers beginnen bij 750 kilo, daarmee ga je al de boot in.
De politie is een aantal jaren geleden tot de ontdekking gekomen dat hun paarden rond 700kg wogen en dat ze daarmee fors over de toegestane 2000kg heen gingen. Westfalia is er goed mee geweest om al die trailers aan te passen Bloos *LOL*

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 10:56

En helaas is Westfalia de enige nog die er iets aan gedaan heeft. De meeste trailers hebben een maximaal gewicht van 2000 kg die in de meeste gevallen te licht zijn voor de gemiddelde KWPN-ers. Ben benieuwd wanneer er iets aan gedaan wordt. De trailer verkopers liegen er liever om, om maar hun producten te verkopen, maar weet zeker dat de meesten met 2 prds trailers vol geladen met paarden en zadelkamers vol, ruim over de 2000 kg zitten. Als je al nagaat dat ik al 1450 achter me heb hangen, 1 paard 1,5 prds trailer zonder zadelkamer....

Meten is weten, of te wel, gooi je volle combinatie eens op de weegbrug en wees verrast!!

cissy

Berichten: 19820
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 11:31

nee, dat gaat niet lukken!
naast de bovenstaande posts komt er nog wat gewicht bij waar mensen geen rekening mee houden. Het gewicht op papier van de trailer is zonder rubbervloer, schopschotten, reservewiel, voerbakken etc, dus als je dat er in hebt zitten komt er nog wat gewicht bij...
Mijn trailer weegt op papier 750 kg maar op de weegbrug ruim 830!
wederom advies: meten is weten!

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

ikke

Berichten: 37520
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 11:42

Elonoor, hier moet ik je even terug fluiten; er zijn meerdere leveranciers die trailers aanbieden met meer laadvermogen, sommige zijn standaard, anderen geven de optie om zwaardere assen te laten monteren. Overigens is het ALTIJD de verantwoording van de koper om ervoor te zorgen dat de trailer geschikt is voor het beoogde doel.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 11:45

ikke schreef:
De politie is een aantal jaren geleden tot de ontdekking gekomen dat hun paarden rond 700kg wogen en dat ze daarmee fors over de toegestane 2000kg heen gingen. Westfalia is er goed mee geweest om al die trailers aan te passen Bloos *LOL*


In de tussentijd hebben ze rondgerden met Ifor Willams, de KMAR is zo slim geweest direct Ifor Willams aan te schaffen Haha!

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 11:55

nou, ik dacht het al hoor, maar iemand ging in discussie van t weekend. Die twee paarden zijn inderdaad wat kleiner en zelf dacht ie rond de vijfhonderd te zitten. Daar had ik dus al 550 van gemaakt.

Zelf rijd ik met een paard van 1.72 gewoon in een anderhalf paards, hier hebben we een laadvermogen van 850 kg, dus dat lukt wel....

Overigens klopt het wel dat iedereen vaak verkeerd zit met het gewicht van het paard. Wij hebben vorig jaar discussie in Utrecht gehad. Ander paard, 1.82 groot en vrij fors, maar toen hij ziek was erg mager, dus ik schatte m op 700/750. Begonnen ze daar te gillen dat geen enkel paard dat weegt.....totdat ie op de weegschaal stond: 745 kg.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 73 bezoekers