opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
zij

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-09 10:23

Pffffffffffft, ik word gek!
Ik heb eindelijk mijn bevestiging binnen van school. Dit komt er op neer dat ik over 1,5 week weer in de schoolbanken ga sinds lange tijd... Het is voor mij nog even lastig te bevatten volgens mij... Maarrrrrrrrrrrrr.....

Ik heb me nu voorgenomen de boel hier eens goed op te ruimen. Net opgeruimd huis betekend opgeruimd hoofd zeggen ze toch? Oke, misschien is het voornamelijk zo, dat het andersom is: Rommer in je hoofd, dan is het ook een chaos in huis... Aangezien dat bij mij iig WEL zo is, ga ik het eens andersom aanpakken. Ik wil alles opgeruimd hebben in huis!
Zijn er nog meer mensen bij wie dit zo werkt? Zo ja: Doen jullie mee? Mag ook alleen je slaapkamer als je nog thuis woont hoor ;) MAar misschien kunnen we steun hebben aan elkaar. Ik weet iig dat als ik me tegen iemand (in dit geval bokt) moet verantwoorden wat ik doe, wil doen, en gedaan heb, dat ik het dan langer volhoud...
Een bende is het hier niet, maar ik heb wel een hoop dingen die weg zouden kunnen, en ook nopg het eea wat ik moet regelen en wat dus opgestapeld op papiertjes ligt te wachten...Alles wat ik niet meer nodig heb of gebruik moet weg. Ik heb al 3 advertenties op marktplaats gezet. Nu maar hopen dat er snel dingen weg gaan, want weggooien kan ik dan weer niet... :o

Ik hoop op meer mensen die mij steunen of mee gaan doen...

Ik ga weer even verder met mijn boekenkast :D Daarna de dvd`s eens uitzoeken, en dan moed verzamelen voor de regeldingen ;)
Laatst bijgewerkt door zij op 20-08-09 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt


bosefoso

Berichten: 707
Geregistreerd: 06-07-07
Woonplaats: veldhoven

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:25

Ik doe mee! Welliswaar ben ik er stiekem al aan begonnen!

Wat ej zegt klopt, chaos in je hoofd is ook een chaos in je huis. Gezien de chaos in mijn hoofd niet minder word, en ik ook echt niet meer weet waar te beginnen, begin ik maar bij mijn huis. Misschien kan ik zo in huis een rustpunt vinden, waardoor de chaos in mijn hoofd minder word!

Wat leuk dat je weer de banken in gaat! Wat ga je doen?

*\o/*officieel niet-roker! 'Maar ik rook niet!' YES!

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:26

I'm in! Voor mij betekent het vooral 'chaos in je huis = chaos in je hoofd'. Ik zal een fotootje plaatsen van hoe mijn huis er nu bijstaat, dan zul je begrijpen dat ik langzaam gek word op moment ;) Maar goed, over een week zit er weer een dak op....

Afbeelding


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:26

he, jouw topictitel is mijn tekst!
ik begin maandag weer met werken en studie en mijn hele huis is weer steriel gemaakt deze week!

wij gaan verbouwen in oktober en als ik daar aan denk word ik al gek!

...

bosefoso

Berichten: 707
Geregistreerd: 06-07-07
Woonplaats: veldhoven

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:27

Mijn god! Mijn hoofd zou overuren draaien!

*\o/*officieel niet-roker! 'Maar ik rook niet!' YES!

Marije__

Berichten: 3858
Geregistreerd: 23-03-09
Woonplaats: Nijmegen

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:29

Okee ik doe ook mee! :D

Mijn kamer is gewoon telkens een puinzooi, omdat ik gewoon alles bewaar wat ik leuk vind.. allemaal kleine prulletjes enzo
Datmoet gewoon allemaal weg!
Ook wil ik mn muren schilderen (slaapkamer) een nieuw bed, nieuwe inrichting enz.
Maar het komt er steeds maar niet van..

Als het een chaos in mn hoofd is gooi ik ook al mn kleren maar ergens op een hoopje en dan word mn kamer ook een chaos! :P

Getting stronger every day

http://instagram.com/fitfoodjunky

zij

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-09 10:35

O wat super! ben helemaal blij dat ik niet alleen ben :D

Ik ga melkveehouderij studeren...

BLue-eyes... Wat een drama... Ik heb dit ook in het vooruitzicht. Het zou vorige week af zijn, maar ze moeten nog beginnen, en ik hoor stedes maar niet wanneer ze komen breken en slopen, en vooral weer herbouwen... Helaas ziet het er naar uit dat het huis niet klaar is wat betreft verbouwing voor ik weer moet leren, maar daar kan ik nu toch niks meer aan veranderen...

Advertentie 4 staat ook al op marktplaats... Die site is echt een uitvinding!

bosefoso

Berichten: 707
Geregistreerd: 06-07-07
Woonplaats: veldhoven

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:36

Heb je er iets leusk op staan? Misschien iets voor de bokkers? Kun je toch ook advertenties plaatsen?

*\o/*officieel niet-roker! 'Maar ik rook niet!' YES!

zij

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-09 10:38

Marije__ schreef:
Okee ik doe ook mee! :D

Mijn kamer is gewoon telkens een puinzooi, omdat ik gewoon alles bewaar wat ik leuk vind.. allemaal kleine prulletjes enzo
Datmoet gewoon allemaal weg!
Ook wil ik mn muren schilderen (slaapkamer) een nieuw bed, nieuwe inrichting enz.
Maar het komt er steeds maar niet van..

Als het een chaos in mn hoofd is gooi ik ook al mn kleren maar ergens op een hoopje en dan word mn kamer ook een chaos! :P


ik moet nog nieuwe vloeren, alles schideren, nieuwe eettafel uitzoeken (ik wil die hebben binnen 1,5 week t liefst, want dan kan ik evt daaraan ook studeren beneden. bureau boven is zo ver weg... :P )

zij

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-09 10:38

bosefoso schreef:
Heb je er iets leusk op staan? Misschien iets voor de bokkers? Kun je toch ook advertenties plaatsen?


ik ga nu naar de paardenboeken... tot nu toe zijn t oude studieboeken, theorieboeken voor auto, godsdienstige boeken... ik zal zo een linkje zetten van de paardenboeken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:39

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

theelichtje_
Berichten: 197
Geregistreerd: 12-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:40

Oeh ik heb voorgenomen om vandaag ook flink te gaan ruimen.
Ben gewoon zo ontzettend lui en gewoon geen zin in, badkamer poetsen,slaapkamers en de woonkamer.Vooral de keuken....
Op eerste zicht is het schoon, maar alle kleine dingen verzamelen zich steeds meer op... Tijd voor een winterse dagje, dan kan ik toch niet naar buiten, kan ik meteen opruimen :D

Sjapaz

Berichten: 1733
Geregistreerd: 29-07-07
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:40

pfff bij mij geld dat echt hoor. Als het hierbinnen een zooi is, wat het regelmatig is, dan ben ik erg geprikkeld, geirriteerd en onrustig. Als het allemaal opgeruimd is... heerlijk!!

Vorige week was het heel netjes, maar op de een of andere manier is het in no time voor ik het door hem een bende... Ik moet nu allemaal prulletjes opruimen, oude studieboeken op internet zetten, stofzuigen, met verslagen voor school bezig, en de slaapkamer moet ook nodig eens ontdaan worden van alle kledingstukken die overal liggen....

07-07-2011 Getrouwd met de man die mij compleet maakt
Mama van Sophie Féline, 29-12-2011
Tobias Olivier, 03-05-2014
En Pepijn Floris, 19-08-2016

zij

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-09 10:49

Judith_M schreef:
Ik doe ook mee, ik heb dit jaar gewerkt en ga nu weer studeren, dus dat is ook weer even inkomen. Mag je wel stiekem smokkelen met alle rotzooi die al jaren achter de kastdeurtjes verborgen zit?? :')

Ik wil eerst nog een en ander verschuiven, maar het blijft netjes (hoop ik).


nee, dat mag nu dus juist niet ;)

Wat ik zeg. ik heb een net huis, maar ik weet dat er in dozen van alles en nog wat zit aan zooi, en dingen die ik eigenlijk nog moet regelen of opruimen etc... Dat moet nu dus gebeuren!

bosefoso

Berichten: 707
Geregistreerd: 06-07-07
Woonplaats: veldhoven

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:53

Ik ga beginnen met mijn keuken! Marco en ik zijn samen gaan wonen en hadden beide alles al. Tijens verhuizig si alles maar bij elkaar gezet. Nu ga ik dus uitzoeken wat er weg kan! (of naar broerlief die uit huis gaat)

*\o/*officieel niet-roker! 'Maar ik rook niet!' YES!

zij

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-09 10:57

goed bezig! :) ik ben dus begonnen in de woonkamer...

paardenadvertentie op marktplaats trouwens: http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 26xref%3D1

en nu ga ik even twijfelen wat ik met mijn cd`s ga doen... uitzoeken en weggooien, of maar gewoon in cd-rekjes laten staan?

Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:58

Ik was van plan om gister te gaan opruimen, maar door omstandigheden is er niks van gekomen... Ik moet straks weer werken... Nu gauw even douche, hond uitaten en dan het huis even gauw opruimen zodat ik in een nette huis straks weer thuis kom...

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed


bosefoso

Berichten: 707
Geregistreerd: 06-07-07
Woonplaats: veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:58

hoevaak luister je er nog naar?

*\o/*officieel niet-roker! 'Maar ik rook niet!' YES!


bosefoso

Berichten: 707
Geregistreerd: 06-07-07
Woonplaats: veldhoven

Re: opgeruimd huis=opgeruimd hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:13

Mijn mening (zoals het dus bij mij ook is gegaan), weg die handel! Zijn alleen maar stofvangers.

Oh; gouden tip die ik toch met jullie wil delen!
Spullenw aarvan je niet zeker weet of je ze weg wil doen, in een doos of zak op zolder oid zetten. Op je kalender of agenda, een half jaar later schrijven dat je de doos of zak moet weggooien. Als je dit een half jaar lang niet aangeraakt of gezocht hebt, kan het weg!

*\o/*officieel niet-roker! 'Maar ik rook niet!' YES!

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:16

Klopt helemaal en het werkt bij mij beide kanten op. Ben er al een tijdje mee bezig om beide (huis en hoofd dus) opgeruimd te krijgen. Ik heb nu het boek van de huishoudcoach en dat is een openbaring voor me. Staan ook leuke dingen in de nieuwsbrief die je via de website kunt aanvragen. Daarnaast haal ik veel tips van de site van stofzuigerzen. Het is een aanrader om die site eens te bekijken.

zij

Berichten: 3390
Geregistreerd: 27-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-09 11:17

is helemaal waar! maar zijn die cd`s niet leuk om over 10 jaar bijvoorbeeld nog enes te luisteren? Ik heb bijvoorbeeld zelfs nog cd`s van spice girls, five, solid harmony, krezip...

edit: heb de boxen dicht gedaan en op de trap gezet. gaan naar de vliering :) boekenkast is al stuk leger in 1 keer ;)

ALs iemand straks (als ie leeg is) nog intresse heeft in een hele mooie boekenkast... ;)
Laatst bijgewerkt door zij op 20-08-09 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:23

I'm in!

Maar wel pas vanaf 1 september, aangezien ik dan mijn eigen appartementje heb.
Heb geen zin om in mijn huidige kamer nog te gaan beginnen, eerlijk gezegd.

Maar per 1 september wil ik mijn huisje netjes op orde hebben.
Want inderdaad; chaos in je huis is chaos in je hoofd, en andersom. :j

Dus.. over 12 nachtjes, doe ik mee!

,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:24

Jaaaa, hier nog iemand! Helaas midden in een verhuizing dus in 2 huizen chaos en ik vind het zoooo lastig om het een beetje te regelen en te leven in een huis vol dozen :+

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:27

Ik heb, als ik bezig ben met opruimen, heel sterk de drang om dingen op Internet te zetten om te verkopen.
Tweerichtingsverkeer; 'zij happy, ik happy'. :j

Alleen mijn moeder is het er vaak niet mee eens dat ik bepaalde dingen te koop aanbied, omdat zij me dat 'ooit' heeft gegegeven, of omdat zij er toen aan heeft betaald.

Maar dan denk ik..
Als ik er toch iemand anders gelukkig mee kan maken, en ik er wat geld mee verdien - wat ik overigens ook érg hard kan gebruiken - is dat toch juist een goede deal?

Ik weet soms niet wat ik daarmee moet.
Ik kijk er immers écht niet meer naar om, en het ligt hier alleen maar wat stof te vreten.
Jammer toch?

,