Moenira en ik tijdens ons dipje...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Moenira en ik tijdens ons dipje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 17:19

Twee weken geleden kwam ik terug van vakantie en toen ik opstapte werd ik angstig... Ze liep overijld en weer vluchterig, enorm op de voorhand, hield vast in haar lijf en was erg hangerig en stug in haar hals/mond... Paniek!!! Want ik had nog twee weken voor we mee moesten rijden met de Friese Kampioenschappen... En in plaats van de puntjes op de I zetten, moest ik nu deze dingen er weer uit proberen te krijgen!
Vorige week kreeg ik daarbovenop ook nog eens heel erg last van mijn rug toen ik probeerde de trailer wat opzij te trekken om aan te koppelen, dus het zat allemaal niet mee Verdrietig
Pas de afgelopen dagen ging het iets beter. En toen kwam donderdag en vrijdag de regen en...

Aflasting van Friese Kampioenschappen voor de B en L1...
Die zaterdag was het toch mooi weer, en toen ik Luvdatossa tegen kwam op MSN was het snel geregeld... Zij zou even komen kijken bij Moenira en ze heeft toen gelijk maar even wat foto's gemaakt en een L1 proefje voorgelezen...

Moenira liep nog wat stug en hield nog wat vast in haar lijf, en ik zag op de foto's dat ik teveel probeerde te vragen met die binnenteugel met mijn buitenteugel wat te lang. Ik moet hem echt meer bij de hals houden, want op deze manier gaat ze ook nog eens kantelen...
Die ellendig hakken moet ik ook uitdrukken en dan blijft mijn onderbeen misschien ook wat beter naar voren zitten Schijnheilig
Ze was niet goed voor het been die dag, dus daar moet ik strenger op zijn, want zo gaat het tenkoste van mijn houding.

Toch viel het me wel wat mee hoe het er op foto uitzag, want ik heb best problemen met haar gehad dat ze heel erg tegen de hand werd en zich echt heel erg vast hield en hier zag het er toch ook ontspannen uit. Terwijl ze pas op het einde echt een beetje begon te lopen. Hopelijk is ons dipje snel weer over en loopt zij weer fijn nagevelijk zodat ik wat meer kan letten op mezelf en kan ik straks weer rijden zonder pijn en met meer lichaamscontrole Schijnheilig Tong uitsteken

Nou, hier dan onze foto' s Haha! :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sommige stukjes loopt ze al heel mooi horizontaal, andere loopt ze nog wat te lui van achteren. Dat ze vasthoud in het lijf maakt het voor ons allebij alleen maar moeilijker. In de les zijn we nu bezig met het laten zakken van de achterhand bij de overgangen. Maar dan heb ik hulp en meer geduld Schijnheilig en gaat het rijden altijd veel beter...
't Is niet voor niets dat ik 2 keer per week les heb en daarnaast nog les bij Carmen elke 2 weken... Ik kan het gebruiken Haha! Knipoog

In elk geval gaat het al weer stukken beter dan vorige week en langzaam komt het vertrouwen in ons weer terug...

Hopelijk lukt het Anneke om ons donderdag te komen filmen, want ik ben wel heel erg benieuwd hoe het er live uit ziet!


Natuurlijk moest Anneke ook even proberen na die tijd, en die foto's staan hier:
[HAW] Primeur... LuvdaTossa op een pony!
Laatst bijgewerkt door joyce B op 15-08-04 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt


fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:20

mooie foto's!!
Mooi paardje heb je hoor

† Fancy & Marco & Binkie † ik zal jullie nooit vergeten!!
Lancelot van het Rozenhof http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1796395

riskjuhruled

Berichten: 1737
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:23

is een leuk paardje!! mooie uitstraling

en onthoud lieve mensen, een kwal is ook maar gewoon een pudding die kan zwemmen

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:28

Ik vind persoonlijk haar hals te lang, je mag de teugels er wel wat meer bijpakken. Verder is het netjes hoor! *LOL*

Wie helpt mij aan een verzorgpaard? Haha! Graag 1tje in de buurt van Groningen Lachen
(Profiel bijgewerkt!)

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 17:38

Dat rijden met lange hals is de manier van trainen... Door laag te rijden kan ze makkelijker over haar rug gaan lopen. Eigenlijk moet ik haar in de training nog lager laten lopen. In mijn profiel (en in het HAW topic in mijn onderschrift) zie je wedstrijdfoto's, dan kun je zien dat ze dan meer opgericht loopt...

En bedankt! Het is een pony die echt uitstraling heeft op bepaalde momenten... Vooral als ze zich een beetje opwind Haha! Dan voel je haar groeien en ze kan ook heel erg gaan showen dan (alleen in de dressuurring is dat niet helemaal de bedoeling Knipoog )
Laatst bijgewerkt door joyce B op 15-08-04 17:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:44

Dat klinkt als hard werken Lachen ! Goed dat je zo bezig bent met les enzo . Wat mijn vooral opviel op de foto's, is dat je je handen vrij wijd hebt en soms lijk je ook iets vast te zetten/spanning op de bouwen, maar volgens mij zei je dat zelf ook al...

Veel succes samen verder

Lachen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:14

Ik *helemaal trots* vond het een eer om jullie zo hard te zien werken en dat ik haar ook uit mocht proberen! Het is een fijne pony te rijden, nadat Joyce haar goed los had gereden Knipoog

Ben ontzettend benieuwd hoe jullie het deze winter gaan doen tijdens de indoor wedstrijden! Donderdag probeer ik er bij te zijn met filmen en als het lukt wil ik jullie wedstrijd in Dr. Compagnie ook wel filmen!

En uitstraling heeft ze zeker! Wat kan ze marcheren zeg Haha!

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:37

mooi paardje zeg!
loopt lekker ontspannen! Haha!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:47

Dipjes gaan voorbij heus, je hoeft het alleen maar over je heen te laten komen. Hoe meer je erover heen wilt komen hoe moeilijker het gaat.
Ga leuke dingen doen om het vertrouwen terug te krijgen.
Zelf heb ik ook altijd de bibbers als ik meer dan 2 dagen niet gereden heb Bloos Het went Lachen en je leert er mee omgaan als je je maar vast blijft houden aan de positieve puntjes, bekijk het op de lange baan. Staar je niet blind op een dag of een week. Je hebt al veel bereikt met je pony en je hebt vast vaker lekker in het zadel gezeten dan met bibbers dus kop op!

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

letsgo

Berichten: 680
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:35

Leuk paardje met een sprekend hoofdje! Als ik het verkeerd zie mag je het zeggen maar ik vind het zadel (op de foto dan) van achter niet lekker liggen.Ik weet niet of het komt door het dekje maar het is net of ie een beetje kiepert.
Suc6 verder.

Carpe Diem

Kiki +13-04-05

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:37

Ik heb je topic gecheckt in je onderschrift, en inderdaad daar loopt ze netjes opgericht!! OK dan!

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:50

Ziet er toch nog netjes uit hoor, moet je nagaan hoe ze loopt als ze weer naar je zin is.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 23:13

letsgo schreef:
Als ik het verkeerd zie mag je het zeggen maar ik vind het zadel (op de foto dan) van achter niet lekker liggen.Ik weet niet of het komt door het dekje maar het is net of ie een beetje kiepert.
Suc6 verder.


Als je bedoelt dat het lijkt alsof hij achterover ligt, dat valt me de laatste tijd ook regelmatig op. Weet nog niet helemaal hoe ik het op zal/kan lossen. Het zadel is al vrij hoog van achteren, dus bijvullen lijkt me niet echt de oplossing, bovendien groeit ze nog en een paar maanden geleden was ze nog overbouwd...


@Diane_Mabel: Bedankt, je hebt helemaal gelijk. Als je met tijdsdruk zit, dan is het wat moeilijker om relaxt te blijven... Vond het heel erg slikken dat we zo'n stap terug moesten doen op zo'n belangrijk moment...


Citaat:
Alikesflame Geplaatst: 15-08-04 22:50
Ziet er toch nog netjes uit hoor, moet je nagaan hoe ze loopt als ze weer naar je zin is.


Dank je... Tijdens de les bij Carmen donderdag ging het al veel beter, en Carmen dacht dat ik deze dip nodig had gehad om er weer beter uit te komen, alleen rijd ik dat betere er zonder hulp nog niet uit. Het losse en ontspannene moet ik echt nog zoeken...

Citaat:
LuvdaTossa: Ben ontzettend benieuwd hoe jullie het deze winter gaan doen tijdens de indoor wedstrijden! Donderdag probeer ik er bij te zijn met filmen en als het lukt wil ik jullie wedstrijd in Dr. Compagnie ook wel filmen!


Ik zou het heel fijn vinden als het zou lukken Anneke! Dat geeft een veel beter beeld dan foto's en heb mezelf nog nooit in Carmen haar lessen met Moenira zien rijden. Dan kan ik misschien een beeld bij het gevoel krijgen... Indoor zal niet ons sterkste punt zijn Haha! Moenira ziet nogal eens spoken in binnenbakken Schijnheilig Wat dat betreft is buiten rijden veel relaxter... Het enige enge is dan de juryauto Knipoog

Citaat:
Miko: Wat mijn vooral opviel op de foto's, is dat je je handen vrij wijd hebt en soms lijk je ook iets vast te zetten/spanning op de bouwen, maar volgens mij zei je dat zelf ook al...


Die handen wijd is echt een groot probleem van mij... Heb al voorgesteld met postelastieken te gaan rijden Schijnheilig Misschien gewoon eens proberen Haha!
Doordat ik opzij vraag krijg je dat beeld van spanning als Moenira vasthoudt. Is ze ontspannen dan geeft ze er gewoon op na, dat gaat dus de laatste tijd wat minder. Extra belangrijk om die handen dichter bij elkaar te houden dus... Schijnheilig

En ook de anderen bedankt voor jullie opbouwende reacties!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 23:19

Moenira vind ik echt supergaaf! Echt poepie-chique is ze

Galactica Wadim X Gemini

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 00:12

ziet er lekker onspannen uit
vind het een prettig gezicht!

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 01:09

Ziet er echt heel mooi uit Echt een hele mooie pony en een vriendelijk beeld Lachen

Hoe doe je dat op wedstrijden? Rijd jij hem zo, of richt je hem nog iets op?

:){


joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 09:45

Moenira houdt zelf van oprichting, dus meestal hoef ik alleen iets meer op druk te zetten door wat korte tempowissleingen en dan komt ze uit zichzelf omhoog. Hoef dan eigenlijk alleen mijn teugels maar korter te nemen. Wel probeer ik lengte in haar hals te houden en haar los te houden in haar lijf. Dus als ze teveel wil, probeer ik haar weer wat lager en losser te krijgen... Bij de laatste loopt ze te diep (is in de proef niet fijn en als ze moe wordt moeilijker eruit te rijden) maar die 5 foto's daarboven geven denk ik een redelijk beeld, en natuurlijk de wedstrijdfoto's in mijn andere topics Knipoog (zie onderschrift en in profiel)
Heb eigenlijk maar zelden negatieve opmerkingen over mijn aanleuning in de protocollen, wel een keer dat ze iets kantelt. Dat is 1 van onze moeilijke puntjes.
In de proef rijd ik voor het gevoel, en als het goed voelt dan is het beeld ook altijd wel goed. Helaas moet ik nu elke keer dat goede gevoel terug zien te rijden en als ze niet lekker door haar lijf loopt kan ik haar veel moeilijker sturen en ga ik ook spannen. Dat werkt averechts...

Gelukkig zien zowel Gerard als Carmen heel goed wanneer Moeniera op het oog wel mooi loopt, maar zich niet "geeft" daar heb je veel aan, want dan nemen ze daar geen genoegen mee!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 51 bezoekers