stuk van hoef

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ijsje
Berichten: 503
Geregistreerd: 18-05-04

stuk van hoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 06:32

gister was ik bij mijn paardje en zag ik dat er een stukje hoef los hing aan de zijkant van zijn hoef,ik kon dit er zo afhalen,waarschijnlijk gekomen door een steen.
wat kan ik hier aan doen?,of kan het verder geen kwaad?
groetjes

ijslanders zijn toppie


paars

Berichten: 5484
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 08:16

Het is er nu al af, maar als het nog te vast zit kan je 't met een beiteltje weghalen en dan een beetje de scherpe kantjes eraf vijlen zodat het niet verder gaat scheuren. Deze tip kreeg ik van de smid!

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 09:01

Ik zou gewoon even de randjes vijlen, zodat het stuk hoef ernaast niet ook gaat brokkelen.

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

Jacques

Berichten: 6
Geregistreerd: 16-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:24

Dat met dat beiteltje zou ik niet doen. Als je uitschiet en per ongeluk de kroonrand beschadigd heb je grotere problemen. Gewoon beetje bijvijlen. Net zoals je met je eigen nagels zou doen als er een stukje af is.

paars

Berichten: 5484
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 18:24

dan even een toelichting op het beiteltje: Alleen als je het er niet af krijgt door het een paar keer heen en weer te vouwen. Als je het beiteltje gebruikt (een smalle dus) laat je de hoef wel gewoon op de grond staan en dan dat omgekrulde beschadigde stukje eraf beitelen. Beitel dus richting vloer en niet naar boven en NOOIT bij een opgetilde voet!!! Het is er met 2 tikjes af. Een beitel heeft een rechte kant en een gebogen kant, je beitelt met de gebogen kant tegen de hoef aan. Dan kan er echt niets gebeuren. Als je helemaal op safe wilt spelen vraag je een stalgenoot of die je paard het andere voetje aan de zelfde kant wil optillen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eleeke, Marloezz, Yannie en 33 bezoekers