Anky te "groot" voor openingsceremonie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Anky te "groot" voor openingsceremonie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 17:59

www.horse-academy.nl

OPENINGSCEREMONIE
Gisteravond ging Imke al vroeg naar het Olympisch dorp, waar alle Nederlandse deelnemers zich verzamelden voor de openingsceremonie. Vandaar uit ging de grote groep Nederlanders samen naar het stadion. Ook Marlies van Baalen, Sven Rothenberger en Bert Rutten gingen mee. Anky bleef thuis, want zij wilde geen hele avond staan en hangen buiten en binnen het stadion,en zij heeft zo’n opening inmiddels vier keer meegemaakt. Tineke volgde de opening op de tv in het stallencomplex.


En een trainigsupdate Haha!

www.kwpn.nl
15-08-2004: OS Athene: dressuurpaarden groeien naar vorm


Vanmorgen heel vroeg trainde Sven Rothenberger met Barclay II in het lekker winderige weer en de nog niet te hete zon in het Markopoulo-centrum. "Barclay groeit naar een vorm. Verder heb ik er zelf voor gekozen om zaterdag als laatste aan de start te verschijnen voor Nederland. Barclay en ik weten wat we aan elkaar hebben en doen altijd ons best. We zullen onder geen enkele druk bezwijken of ons overvragen", zei Sven opgewekt.

Marlies van Baalen en de KWPN-hengst Blom's Idocus trainden 's morgens om 8 uur, onder leiding van Coby. "Na een rustdag gisteren hebben we nu het werk weer een beetje opgepakt. Vandaag heb ik de galopappuyementen en de pirouettes er een beetje bij genomen, morgen zullen we ons extra met de wissels bezig houden. Zo hopen we optimaal naar onze start op vrijdag toe te groeien", zei Marlies.

Anky van Grunsven en een topfitte Gestion Salinero hadden vanmorgen om 8 uur onder toeziend oog van Sjef Janssen het langste werk. "Sallie blijft zo verschrikkelijk bang voor andere paarden nadat hij twee maanden geleden een tik kreeg, ik heb mijn handen vol aan hem", vertelde Anky. "Niets rustig aan, ik moet hem wel veel werk geven, anders is het niet verantwoord."
Gestion Salinero geniet extra van de grote koelte-ventilatoren bij de stal, waar de paarden tussen kunnen staan, net als in Atlanta. "Komisch genoeg is hij voor die herrie nou weer helemaal niet bang, hij vindt het heerlijk. Zelf krijg ik het tussen die ventilatoren al snel veel te koud", zei Anky.

Imke Schellekens-Bartels en Gestion Lancet trainen vanavond. Lancet had vrijdag wat last van de warmte en was niet helemaal fit. Imke: "Hij zweet erg snel en ik wil hem niet te veel uitputten. Vandaar dat ik nu voor een koeler trainingsmoment kies. We sponsen bovendien extra af tijdens het rijden als het eerste zweet verschijnt, zodat de paarden hun warmte snel kwijt kunnen en ook weer snel droog zijn. Nee, ik zie de komende dagen met vertrouwen tegemoet."

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:07

Volgens mij (uit zeer betrouwbare bronnen vernomen) had Anky erg veel last van haar been (tijd geleden gebroken), en wilde daarom niet de hele tijd staan en lopen, omdat er dan een kansje in zit dat ze het dan weer te veel belast...

Avalon

Berichten: 34
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: In het zonnige Zuiden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:15

Ja dat daar dacht ik ook al aan toen ik het artikel las.
Ze zal wel last van haar been hebben gehad en dat niet hebben willen toegeven.
Maar zo komt het inderdaad een beetje arrogant over...Lachen

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:17

gelukkig is het allemaal goed gegaan

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:09

idd Lachen

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:35

hmmmz, komt idd wel nogal arrogant over, maar dat ze last heeft van haar been, kan ik wel geloven, wel stom dat ze dat niet wil toegeven. Je hoeft je daar toch niet voor te schamen?

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:37

miss wil ze er been wel sparen voor de wedstrijden+trainingen daar. das toch wel belangrijk

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:42

Citaat:
Anky bleef thuis, want zij wilde geen hele avond staan en hangen buiten en binnen het stadion,en zij heeft zo’n opening inmiddels vier keer meegemaakt.


Misschien moet je die twee dingen los van elkaar zien: Anky deed niet mee aan de openingsceremonie, waarschijnlijk omdat het voor haar niet prettig is om veel te moeten staan en te lopen. En daarnaast heeft ze zo'n opening al een paar keer meegemaakt - dat is gewoon een feit, niet per definitie een reden waarom ze thuisbleef.

Bedenk wel dat het de woorden zijn van degene die dit persbericht heeft geschreven, het hoeft niet letterlijk zo gezegd te zijn door Anky. Knipoog

Conny_

Berichten: 2147
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:43

joke20:miss wil ze er been wel sparen voor de wedstrijden+trainingen daar. das toch wel belangrijk

jah daar ben ik het mee eens

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:44

Ik kan het me wel voorstellen hoor.............. ik zou het ook niet moeten al die poespas en getierelantijn......

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:30

Dat meen je niet G&K Scheve mond
Ik denk dat het een grote eer is om daar te lopen.

Maar Anky zal idd niet mee hebben gelopen vanwege haar been. Ik kan me dat goed voorstellen, een botbreuk kan jaren nog een zwakke plek blijven.

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:45

Heb je gezien hoe ver ze moesten wandelen en hoe lang ze moesten staan?

Gelijk had ze om niet mee te lopen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:57

Ik denk dat ze wel een goede reden heeft, vind het toppie dat ze zo snel weer op haar oude niveau kan rijden. Zal wellicht niet zonder pijn zijn geweest en veel op wilskracht. Ik denk dat een fanatieke sporter niet snel toegeeft last-pijn ergens te hebben.

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:51

Hoe ver dat ook lopen is en hoe lang het ook wachten is, zo'n openingsceremonie meemaken moet toch een geweldig moment zijn. Als sporter zijn dat momenten die je nooit meer vergeet. Dat Anky niet mee doet vanwege haar beenbreuk kan ik me wel weer voorstellen, maar van elke andere sporter zonder blessure en zonder wedstrijden de volgende dag.... Verward Onbegrijpelijk!
Hebben jullie Sven zien stralen tijdens die ceremonie? Zo ziet ie er niet vaak uit hoor. Ook al was dit niet voor hem de eerste keer, hij genoot met volle teugen.
En terecht, wie wil dat nou niet meemaken?!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:11

Marieke schreef:
Heb je gezien hoe ver ze moesten wandelen en hoe lang ze moesten staan?

Gelijk had ze om niet mee te lopen!!!


Ze had natuurlijk een rollator mee kunnen nemen...... Haha! Kun je namelijk ook op zitten!!!

Annash
Blogger

Berichten: 26477
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:40

Jorie schreef:
Ze had natuurlijk een rollator mee kunnen nemen...... Haha! Kun je namelijk ook op zitten!!!


Whahahaha Haha!:D Geweldig Haha!
Ik zie het voor me Tong uitsteken

Maar ik kan het me goed voorstellen dat ze het niet deed, Karin heeft een goed punt.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 23:44

De opening mag dan wel mooi zijn, maar realiseer je wel dat het allemaal erg lang duurt.En de hele tijd staan en maar wachten en dat in die warmte

Ze heeft in Sydney toch maar mooi de Nederlands vlag gedragen tijdens de afsluitende ceremonie dat voor de sporters zelf meer een feest is.

En nee, ik vind haar niet "te groot" Haha!

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 00:03

De ruiters moeten zoiets ook te paard mogen doen, dat houden ze veel langer vol Haha! Misschien wel effe een leenpaard pakken Haha! Lachen

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 00:08

Was er geen rolstoel in de buurt......? Haha!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 00:09

Lydiia schreef:
Was er geen rolstoel in de buurt......? Haha!


Denk dat je op die manier je tegenstanders niet veel angst inboezemt Haha!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 00:09

yvetje schreef:
Denk dat je op die manier je tegenstanders niet veel angst inboezemt Haha!


Misschien juist een goede tactiek? Haha!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 00:11

Lydiia schreef:
Misschien juist een goede tactiek? Haha!


Tja je kan het van 2 kanten bekijken he Rolleyes Tong uitsteken

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 00:11

yvetje schreef:
Tja je kan het van 2 kanten bekijken he Rolleyes Tong uitsteken


Links hoeft niet perse rechts te zijn.. Haha!

Goed, tijd om te gaan slapen Haha!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 00:13

Lydiia schreef:
Links hoeft niet perse rechts te zijn.. Haha!

Goed, tijd om te gaan slapen Haha!


Gut wat weer een wijsheden zo laat op de avond Knipoog
Bedtijd, weltrusten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 10:00

Salinero, bange schijterd. Haha! Lovers