verzekeringsvraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

verzekeringsvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-02 23:55

Dood- en Ongevallenverzekering
Een gebroken been, een verbrijzelde heup, u moet er niet aan denken dat uw paard dat overkomt. Bij blijvende ongeschiktheid van het paard door een ongeval, ontvangt u met de Dood- en Ongevallenverzekering een aanvullende uitkering van 90% van de verzekerde waarde van uw paard. Daarnaast keert deze verzekering 100% van de waarde uit bij dood door brand.



houd dit dan in dat als de da bv voor een spuit (voor arthose ( ofzow) moet komen,die spuiten kosten fl400,- per stuk, dat je dan een deel van de verzekering teruch krijgt?)
of als je paard kreupel loopt en je de da wil laten kijken en bv foto's maken?

sorry ik ben blont en begrijp dit soort dingen altijd net ff verkeerd, dus ik denk zal het even vragen Haha!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 02:11

Dominique bij dit soort verzekeringen zijn de ziektenkosten niet inbegrepen, alleen vergoeding van je paard of pony als hij onbruikbaar wordt voor het doel waarvoor je hem hebt verzekerd. Je poedersuiker voor ziektenkosten wel ook een verzekering afsluiten, bij sommige verzekeringen zit het er standaard in.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 10:10

Typfoutje Fab, Knipoog ? Je bedoelde zeker 'kunt'?

Maar ff on topic: een dood- en ongevallenverzekering dekt maar heel weinig.
Hoe vaak breken paarden nu echt een been of een heup?

Meestal raken paarden ongeschikt voor het doel door bv. arthrose of hoefkatrol. Dit wordt niet gedekt door een dood- en ongevallenverzekering. Ook hier moet je al een specifieke verzekering voor hebben met expliciet de polisvoorwaarde: blijvende ongeschiktheid voor het gebruikdsdoel.

En ziektekosten zijn ook niet verzekerd door deze verzekering, dus in mijn ogen kun je dan net zo goed niet verzekeren.

Ik heb zelf een verzekering die uitkeert bij blijvende ongeschiktheid, en helaas heb ik daar bij mijn vorige paard al gebruik van moeten maken.

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 15:42

Alle verzekeringen die ik heb bekeken bieden de mogelijkheid om een aanvullende ziektenkostenverzekering (dus extra bovenop de dood- c.q. ongeschiktheidsverzekering) af te sluiten. De premie is grofweg het zelfde als de basisverzekering, dus zeg maar een verdubbeling van de premie. Daarnaast hanteren allen een eigen risico van enkele honderden guldens, dus een spuitje van de DA valt zeer waarschijnlijk onder eigen risico. Maar hetis wel nuttig als je paard b.v. klinisch behandeld moet worden. Ook daar worden vaak grenzen aan gesteld, b.v. een tijdsduur van max. 30 dagen.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-02 22:07

ok ok ik vat er nog nix van ( waar is dat blondie smiley Haha! )
maar goed
wat zouden jullie me aanraden
ik wil dus een verzekering die niet alleen blijvend ongeschikt en dood vergoed maar ook
bezoek van da ( met redelijke kosten niet bv inenting ofzow)
dus bij een koliek aanval ong 400 euro
welk moet ik dan hebben?

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 22:26

dan moet je dus naast de dood- en/of ongeschiktheidsverzekering een extra ziektenkostenverzekering afsluiten. En de tweede kan alleen in combinatie met de eerste. De premie is verschillend en hangt af van de waarde van je paard.
Ga naar [url]paarden.pagina.nl[/url] en onder het kopje verzekeringen vind je diverse maatschappijen. Dan kun je de premie uitrekenen.

Jet

Berichten: 11980
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 22:52

Volgens mij kan je alleen bij de grotere maatschappijen verzekeren tegen ziektekosten. Bij Onderlinge Maatschappijen is de premie heel laag, en bovendien verzekeren ze alleen voor de wat lagere bedragen, volgens mij heeft daar een tijdje terug een artikel in de Hoefslag of Bit over gestaan. Of de Paard en Sport, ik weet het niet meer.... Ik zou dus kiezen voor een grotere maatschappij. Welke weet ik ook niet, volgens mij is er geeneen die zit te springen om uitbetalen, vraag van verschillende een folder aan en ga dan vergelijken. Bij Horses staan een aantal verz. mij.en, kijk daar maar eens.