ik vind het zo sneu voor het beestje.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

ik vind het zo sneu voor het beestje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 17:33

Bij ons in de buurt staat een shetlandertje ongeveer een jaar nu.

Toen het beestje er kwam was het een hengst veulen van 9 maanden.
De eigenaresse is een meisje van 14,
Het gerucht ging dat dit meisje op haar shetje reed, gewoon erop zitten en crossen maar. Ook springen en crossen over harde weg. Ik heb het zelf 1 keer gezien maar, heb er wat van gezegd maar ze ging vrolijk door. Maar omdat ze zoveel commentaar kreeg is ze ergens anders gaan rijden. Van verzorgstertjes van haar shet kreeg ik weleens informatie, over hoe het ging.

Op een gegeven moment had het beesje allemaal striemen over zijn kont heen lopen, volgens de eigenaresse de schuld van een van de 10 verzorgsters maar dit meisje mocht wel gewoon blijven komen...

Ondertussen verteld een klein meisje dat ook altijd bij mijn paarden komt dat ze zo bang is van het shetje omdat hij bijt en trapt. Maar ze moet hem gaan verzorgen want de persoon in kwestie dreigt met in elkaar slaan. Dit vond ik echt de grens en heb er wat van gezegd tegen de moeder van dit meisje.. weinig resultaat.

Nu ongeveer een jaar later denk dat maxje nu ruim 1,5 is, kwam ze nooit meer bij het ponytje, zijn hoefjes waren nog nooit bekapt en zagen er niet uit ze waren verschrikkelijk lang. Aan de vacht vn het beestje kon je zien dat hij nooit gepoetst werd zijn winter vacht schuurde hij er gwoon uit.

Het shetje werd verzorgt door de buurman deze gaf eten en water. Het meisje zelf heb ik al zeker een half jaar niet meer gezien.

Ik heb de db gebelt voor dit paardje maar hoorde er niets van, gisteren ben ik gaan kijken en godzijdank is hij eindelijk bekapt.

Maar toch vind ik het sneu voro het beestje en het baasje. Voor het shetje omdat hij een leuk karkater heeft maar gewoon niet opgevoed is, alleen staat te verpieteren. Er komen weinig mensen daar langs en hij staat alleen

Voor het baasje omdat er zon mensen bestaan die dat hun beesten en medemensen aandoen..

zo dat is er even uit Lachen

Avanti_haf

Berichten: 427
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:54

Ze moesten een flinke boete krijgen

Leoni_

Berichten: 2313
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:01

nou ik zou er naar toe gaan (naar dat meisje) en vragen of ze het shetje wilt verkopen.. (als je zelf genoeg land hebt) dan weet je zeker dattie het goed heeft/krijgt

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:10

Ga nog een keer praten mrt haar ouders, wie weet willen zxe hem wel verkopen en anders ken je zeggen dat je de dierenbescherming bij haalt/

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:15

mmm is z'n ruggetje niet doorgezakt ondertussen? als hij er nu ook zo slecht uitziet, bel de dierenbescherming meteen

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 18:26

nee nu dus niet meer dat is het erge hij is net bekapt, maar verder wordt er neits mee gedaan. En ik kan m niet kopen, het meisje komt nooit meer volgens mij is echt zo triest..

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:51

Al was het niet zo ver dan had ik wel willen komen kijken. Bah zulke mensen verdienen geen pony's.

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:01

shetje uit de weihalen, en een briefje bijhangen dat jij hem meehebt
dat ze hem maar moet ophalen, of een sommetje geld in ontvangst moet nemen
(waarom kun je hem niet kopen?)

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:00

tsss sommige mensen!!!!

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 20:10

9 maanden en dan al crossen en springen
Mogen zulke mensen opsluiten van mij Boos!!

Liske

Berichten: 63
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: Hel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:02

Avanti_haf schreef:
Ze moesten een flinke boete krijgen


Helemaal mee eens Boos!

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 15:36

dutske schreef:
shetje uit de weihalen, en een briefje bijhangen dat jij hem meehebt
dat ze hem maar moet ophalen, of een sommetje geld in ontvangst moet nemen
(waarom kun je hem niet kopen?)


omdat ik er al 2 heb, en geen derde hoef. Daarbij is het ponytje ronduit lelijk en verwaarloosd. Mede dankzij haar ook. Maar dit is zon beestje dat op de slacht terecht komt na een paar jaar. Als hij onhandelbaar, gemeen is. En niemand wil m hebben.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:45

ik vind het een grof schandaal dat zulke mensen een dier bezitten.
en dan al met 9mnd er op gaan rijden en crossen. ik heb er echt geen woorden voor vreselijk. aanpakken die griet en dat moeders er niks van zegt schandalig gewoon. waardeloze moeder dus ze heeft het niet van een vreemde,zou ik zo zeggen Huilen

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:42

jij hebt je best in ieder geval gedaan, meer kun je niet doen

L0L0

Berichten: 1858
Geregistreerd: 17-08-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:56

arm paardje!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:32

op zon jong beestje rijden, zou je neit kunne proberen eht beesjte over te kopen op te knappen en door te kopen ? of heefth ij al rugbeen problemen ? ik vin d dit totaal niet kunnen da tmeisje is gee ndierenvriennd

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 16:07

horsewisper schreef:
op zon jong beestje rijden, zou je neit kunne proberen eht beesjte over te kopen op te knappen en door te kopen ? of heefth ij al rugbeen problemen ? ik vin d dit totaal niet kunnen da tmeisje is gee ndierenvriennd


Denk dat er pas op latere leeftijd uitkomt of hij iets over gehouden heeft van haar rijden een slaan..

Beestje had een hele holle rug maar moet zeggen nu ie wat groeit dat wel wat meer bijtrekt.

Tis gewoon zonde, beest zelf kan er niets aan doen hij kiest niet voor haar maar zit er wel mee opgescheept (of nu niet meer)

JumpingRider

Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 16:20

dit vind ik nou echt zielig.....

Arvensis

Berichten: 2304
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:08

Als ik iets erg vind is het dat wel!! op zo'n jong paard te gaan rijden.. en daarna lekker laten verwaarlozen.. dan ben je tog ook niet goed bij je hoofd?? {klinkt mss beetje hard}

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:44

breng maar hierheen dat beest !
zoiets is ronduit zielig,
het beestje kan er niks aan doen en verdietn een baasje wat wel respect voor hem heeft !

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 19:56

seren schreef:
omdat ik er al 2 heb, en geen derde hoef. Daarbij is het ponytje ronduit lelijk en verwaarloosd. Mede dankzij haar ook. Maar dit is zon beestje dat op de slacht terecht komt na een paar jaar. Als hij onhandelbaar, gemeen is. En niemand wil m hebben.

Ja maar juh kan het wel tijdelijk tog? Kun je geen fotootje hier zetten van die arme pony! Kunnen mensen kijken of ze hem leuk vinden! En de eigenaar bellen en kopen!