Samen gestopt met roken, maar....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Andreavlast
Berichten: 4
Geregistreerd: 15-08-04

Samen gestopt met roken, maar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 16:27

Mijn vriend en ik zijn nu allebei ong. 3 maanden gestopt met roken, tenminste hij wel maar ik rook soms nog een sigaretje buiten zijn medeweten om. in ieder geval een paar keer per week. Ik durf het hem niet te vertellen want ik ben bang dat hij boos wordt, of mij niet meer accepteerd of iets dergelijks. Ik wil/kan nog niet stoppen met roken... vind het gewoon nog te "lekker"

Heeft iemand hier ervaring mee en misschien tips voor mij??

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 16:35

Van VvdD naar AM denk ik he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:01

ik zou het er met hem over hebben. roken is nu eenmaal een verslaving en het lijkt me moeilijk ervanaf te komen (ik rook niet) als hij het weet kunnen jullie misschien samen naar 1 of meerdere oplossingen zoeken. jullie staan met zn tweeen sterker, maar er gebruik van!

is in ieder geval je geweten ook weer tevreden Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:07

Tadano schreef:
Van VvdD naar AM denk ik he!


Idd, ik heb het even verplaatst.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:58

Het is natuurlijk niet helemaal eerlijk van jou dat je afentoe nog een sigaaretje rookt. zal het hem gewoon vertellen, en vertellen dat je het nog erg moeilijk vidn maar dat je het wel heel graag wilt maar later of nu echt {weet ik niet wat jij wilt}

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:35

Kun je niet aan de nicotinel pleisters gaan?
Dan krijg je nog wel nicotine binnen,maar niet wanneer jij wil, en kom je van de gewoonte af.
Als je daar eenmaal vanaf bent, is het afbouwen en klaar, heeft mijn moeder, mijn vriend en mij erg goed geholpen

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 23:01

hey ik rook ook af en toe op mn werk en als ik uitga buiten weten van mn vriend om ghgh hij vind het niet leuk als ik het doe, maarja ik weet dat ik ook kan stoppen maar ik ben gewoon zown gezelligheidsroker ofhoe je dat wilt noemen...
Weet zelf ook nog niet hoe ik dit ga oplossen... maar ik zie wel hoe het loopt...

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 23:06

vind dat je wel eerlijk moet zijn. Zo kan je geen vertrouwen op bouwen naar elkaar toe. dat wil jij tocj ook dat hij dat tegen jou is?
net als met vreemd gaan. zou jij ook niet willen. tja dat is niet te vergelijken maar toch moet je eerlijk zijn vind ik..

maar waar ben je bang voro als je het hem verteld? dat hij teleurgesteld is? tja logisch. maar hij houd niet minder vanje hoor!

Andreavlast
Berichten: 4
Geregistreerd: 15-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 00:10

Ik vind vreemdgaan wel iets anders maar ik be nbang dat hij me minder waardeert. Voel me wel heel banketstaaf maar vind het ook heel moeilijk...

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 00:14

Gewoon even samen bespreken lijkt me het verstandigst.

Vrienden van me hadden hetzelfde, vriend rookte helemaal niet en zij zou dan stoppen....maar hield dat niet vol, dus achter zijn rug dan maar afentoe.
Je kent het wel pepermuntjes op zak, kauwgom bij de hand etc.

Uiteindelijk kwam hij er toch achter *zoals altijd* en alleen het verzwijgen van haar kant uit zorgde al bijna voor ene definitieve breuk.
Gelukkig is het door veel gesprekken goed gekomen, en is ze nu ook echt gestopt.

Maar zou dan toch eerlijk zijn, hij snapt waarschijnlijk ook wel dat je er moeite mee hebt.

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:11

Ben het met sily eens, bespreek het iig met hem. eerlijkheid duurt het langst!


mijn vriend rookt ook niet. toen ik een relatie met hem kreeg rookt ik nog wel. ik ben nu *eindelijk* ook gestopt. (voor hem maar natuurlijk ook voor mezelf).

ik ben niet in een keer gestopt *dat lukt bijna niemand* maar ik heb het gewoon langsaam afgebouwt.


succes.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:44

Tja de gewoonte is moeilijk om af te leren. Mijn zus rookte ook maar is defintief gestopt toen ze een kleintje kreeg (omdat dit gewoon weg wel moest)...

Tips geven is moeilijk omdat ik niet rook, maar probeer het vol te houden en niet toe te geven omdat je het roken zo graag wilt doen. Als je er vanaf wilt moet je er wat voor over hebben en vol blijven houden. Voor mij is het makkelijk praten, want ik rook niet!

gr

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:39

Ik rookte nooit en mijn vriend was al een jaar gestopt, maar nu roken we samen op zaterdagavond een sigarettje. Het is op de vakantie begonnen.

Ik denk dat je het hem gewoon moet vertellen, misschien niet dat je al die tijd al weer rookt maar dat je de afgelopen week misschien gerookt hebt. Kijk ik ken je vriend niet uiteraard, maar ik had het mijn vriend allemaal eerlijk verteld.
Jou vriend kan boos worden idd, maar ik denk dat je niet bang hoeft te zin dat je hem hieraan kwijt raakt ofzo, dus wat heb je eigenlijk te verliezen.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:41

mijn man heeft mij vroeger ook eens zoiets geflikt!
en ik vond het echt een klote streek!
niet omdat hij nog rookte,maar omdat hij ervoer loog!!/of het verzweeg!!
dus.........wees niet zo kinderachtig,wees een vent/vrouw en wees eerlijk!

Andreavlast
Berichten: 4
Geregistreerd: 15-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 21:31

Denk niet dat hij heel boos zal zijn, maar eerder teleurgesteld. Vind het gewoon moeilijk om te vertellen misschien wil ik het wel niet zeggen omdat ik dan weer moet stoppen terwijl ik nu zo nu en dan gewoon een peukje kan roken. Aan de andere kant is het mijn keuze als ik dat wil doen. Jeetje! wat moet ik hier nu mee?