ervaringen met marktplaats?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

ervaringen met marktplaats?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 07:22

hey lieve mensen,

zodra ik weer terug ben uit de States ga ik op zoek naar het paard van mijn dromen (lees: de tinker van mijn dromen). Nou woon ik vlakbij Amsterdam, dus niet echt 'midden tussen de paarden' dus ik vind het vrij moeilijk om uit te zoeken waar ik het beste kan gaan kijken.

Op marktplaats.nl hebben ze een leuke rubriek 'tinkers/friezen'. Is dat wat?? Heeft iemand daar ervaring mee? Is het verstandig daar eens rond te neuzen? Of juist niet??
Enneh... heeft iemand verder uberhaupt ervaring met het kijken naar paarden online (en op die manier aan een leuk paardje komen)? Of weet iemand een leuk adres/leuke stal waar ze tinkers verkopen?

alvast heel erg bedankt!! ik ben een leek als het op het kopen van een paard aankomt, dus ik kan ieder beetje hulp gebruiken
teeeeeeeeeenks ladies/guys OK dan! Bloos Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 07:59

Marktplaats is gewoon een verzamelplaats van adverteerders, zowel particulieren als handelaren.
Het is gewoon hetzelfde als advertentie's in bijv. de Paardenkrant of de Hoefslag.
Dat de advertentie op Marktplaats staat zegt dus niets over de paarden die erop te koop staan.

Jule
Berichten: 35
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 09:05

ik heb ook mijn paard gekocht via een advertentie op internet. je kan ook eens kijken op adverteergratis.nl daar heb ik mijn paard vandaan.
Maar je kan ook gerust op marktplaats kijken, want als er iets bij zit wat je wel aanstaat dan ga je toch eerst kijken naar het paard voordat je het koopt

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 09:15

Ik zou zeggen, kom gewoon een keertje bij mij langs! Kan je mijn tink even proberen. En dan wil ik ook best met je gaan kijken als jij wat leuke uitgezocht hebt!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 09:56

Ik neem aan dat je hem niet koopt, zonder dat je hem in de levende lijve hebt gezien, dus waarom niet via marktplaats...

mmouse

Berichten: 547
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 10:03

Ik heb op mijn zoektocht naar het paard van mijn dromen zo ongeveer alle stoeterijen in NL en Belgie bezocht...

uiteindelijk heb ik hem via marktplaats gevonden... Knipoog

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 10:06

ik heb mijn meeste paarden ook via marktplaats gekocht. Ik vi9nd het erg fijn omdat je ze zo particulier kan kopen, dan weet je meer van de achtergrond, er wordt niet door een tussenpersoon nog winst gemaakt dus goedkoper, mijn ervaring is dat particulieren vaak eerlijker zijn dan handelaren.

Frances

Berichten: 4749
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 12:40

waarom zou je niet via marktplaats zoeken, ik zie geen verschil tussen andere bronnen, want je gaat toch daar het paard proberen en dan krijg je toch uitgebrijd te horen wat voor karakter hij heeft enz. en dan kun je nog altijd beslissen of je hem koopt toch? of je vraagt een proeftijd aan.

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:02

Ik heb Sting van A1markt, een broertje van Marktplaats. Je moet alleen als je gaat kijken goed opletten of ook waar is wat in de Advertentie staat.

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:25

hey

je kan est rond neusen ... kan geen kwaat MAAR PAS OP ik had een vrouw gebelt en die zou mij terug bellen ..maar is nooit gebeurt ... genept wist ik toen ik nog 2 advertenties zag waar op stond dat zij genept waren met iemand met een paard genaamt storm //.... en haflinger ... je kan even kijken bij ..http://www.stoeterijgadedijk.nl/ staan redelijke tinkers en bij een fokker die je via internet zoek ......
markt plaats is een helle goede plaats om te kijken.... kan geen kwaat Lachen

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:26

tsja het adres wat jij noemt evatjuuh daar zou ik nog niet heen gaan al was het de laatste tinkerstal in nl.

LotusT

Berichten: 581
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: In een dorpje met stadsrechten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:30

Ik heb mijn paard ook via marktplaats gekocht. Ik zou wel altijd om een foto vragen want dan weet je ong. waar je naar ging kijken (hoeft niet altijd te kloppen maar zonder foto zijn wij ook wel eens naar een paard wezen kijken en dat was echt een misvormd paard terwijl ze zijden dat hij 100% zou zijn)

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:03

zoals het overal kan gebeuren, particulier of via handel.. of zelfs via mensen die je kent.. je kan altijd opgelicht worden..

marktplaats is gewoon een verzamelplaats en daar kunnen zeker wel goeie beesies bij staan..

wij hebben onze merrie ook via internet en onze vorige ruin ook en dat beviel goed... ik zou ook zo weer via internet gaan zoeken..
gewoon alle adressen afgaan als je met die mensen contact hebt opgenomen.

vooral iemand mee nemen die versatnd heeft van tinkers..d ie weet hoe de prizjen liggen.. die weet hoe ze in mekaar zitten..
mensen weten je toch altijd een poot uit te draaien alos ze merken dat je een leek bent.. dus altijd iemand mee nemen die er kijk op heeft..

en je hoeft toch niet de eerste de beste te kopen?? kijk eerst rustig rond.. dan stuit je van zelf wel op die ene

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:38

Ik heb mijn veulen ook via marktplaats gekocht. Ik ben er heel tevreden over. Je hoeft ook inderdaad niet de eerste de beste die je tegenkomt te kopen! Het moet geen haastklus zijn en neem, zoals gekke_koei al zei, iemand mee die er verstand van heeft. Dat kan nooit geen kwaad!

Succes! OK dan!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:53

evatjuuh schreef:
hey

je kan est rond neusen ... kan geen kwaat MAAR PAS OP ik had een vrouw gebelt en die zou mij terug bellen ..maar is nooit gebeurt ... genept wist ik toen ik nog 2 advertenties zag waar op stond dat zij genept waren met iemand met een paard genaamt storm //.... en haflinger ... je kan even kijken bij ..http://www.stoeterijgadedijk.nl/ staan redelijke tinkers en bij een fokker die je via internet zoek ......
markt plaats is een helle goede plaats om te kijken.... kan geen kwaat Lachen


Nooit naar stoeterij Gadedijk gaan! (als je niet opgelicht wilt worden)

Sushilla

Berichten: 729
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:04

Ik heb mijn jaarling ook gevonden via marktplaats. Ben een kijkje wezen nemen heb hem late keuren en gekocht. Ik heb nu nog steeds contact met die mensen via e-mail en ben zelfs vrijdag bij ze op bezoek geweest om zijn broertje te zien. Bij mij ging het dus erg goed.

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:22

missnynke schreef:
Nooit naar stoeterij Gadedijk gaan! (als je niet opgelicht wilt worden)




Citaat:
irish_lady Geplaatst: 15-08-04 13:26 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

tsja het adres wat jij noemt evatjuuh daar zou ik nog niet heen gaan al was het de laatste tinkerstal in nl.



zijn jullie opgelicht dan ??

ik vond er wel leuke paarde staan maar er werd niet gereageert op mijn e-mails vond het vreemt (ik ken ze niet persoonlijk zag gewoon een site en vond er wel leuke paarden staan ) Bloos jullie blijk baar niet tevreden met die stal ??? waarom ??? (niet aan valirich bedoelt ) maar markt plaats kan egt niet kwaat en jah er zijn mensen die oplichten die heb je vrij wel op elke site waar je iest wil kopen :S heel spijtig van die trieste mensen /.... Verdrietig groetjes eva

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 23:27

Hey mensen,

bedankt voor de reacties! Ik bedoelde met mijn berichtje niet te zeggen dat marktplaats (of andere internetsites) niet goed zou(den) zijn, maar ik heb er zelf geen ervaring mee! Maar jullie dus wel, dus ik zal daar een rond blijven neuzen.

Irish_lady, bedankt voor je aanbod! Misschien neem ik het nog aan ook, want ik kan alle hulp gebruiken die ik kan krijgen. Haha!

Weet iemand verder nog sites voor tinkers waar ik eens kan gaan kijken? Behalve stoeterij gadedijk dan... Ik heb idd meer vervelende verhalen daarover gehoord.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 10:45

evatjuuh schreef:
zijn jullie opgelicht dan ??



Ik persoonlijk niet, ben wel gewaarschuwd over hen gelukkig, heb verschillende verhalen erover gehoord-van bokkers, in het tinkerblaadje ed.)

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 11:55

rikky heb ik ook gekocht via marktplaats, is allemaal goed gegaan.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 12:42

Ik heb allebei mijn pony's via een advertentie op de marktplaats gekocht
Goed ervaringen mee dus Haha!

Maaike_
Berichten: 464
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Wereldstad Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 12:53


Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:18

Net zoals de anderen zeggen: je gaat toch eerst bij het paard kijken en hem proberen voor je hem koopt, dus waarom niet via marktplaats. natuurlijk kun je bij een stoeterij oid kijken, daar hebbn ze vast wel meer keus, maar daar zal de prijs dan ook wel naar zijn!?

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:49

het maakt volgens mij niet echt uit waar je kijkt.. je moet het overal maar treffen of je een goed paard vindt

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:44

op www.tinkerhorse.nl staan zekerweten mooie tinkers nouja dat vind ik dan. Maar niks mis met marktplaats hoor je moet gewoon goed kijken en altijd je paardje even laten keuren maar volgens mij doet iedereen dat wel. Ik heb shadow ook van marktplaats en ben super tevreden ben alleen wel belazerd door die man maar dat is mijn eigen schuld ik krijg nogsteeds geld van hem maar ik heb uit goed vertrouwen gezegt maak maar over nooit gedaan Boos! dus met datsoort dingen even uitkijken