klodders slijm

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GAB
Berichten: 105
Geregistreerd: 11-06-01
Woonplaats: in Peru

klodders slijm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-02 19:00

Ik kwam vandaag weer op stal, hing er weer een klodder slijm aan de muur. We denken dat Jason het heeft opgehoest, maar zeker zijn we niet, want we hebben het niet gezien. Het is gewoon wit, maar dit is nu al de tweede keer dat we dit goedje vinden. Nou komt mijn vraag: Is er niets ernstigs aan de hand? Ik heb t verder nog nooit gevonden.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 19:09

Ik zal er maar snel een DA bij halen, dit lijkt me niet echt heel gezond. Heb je hem horen hoesten? Of iemand anders? Als je met hem begint met werken, gaat ie dan ook hoesten? Ga hem maar niet meer zwaar belasten voordat je weet wat het is.
Maar in ieder geval lijkt het me verstandig een DA te halen.

patje1
Berichten: 41
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: boxtel (bij Den Bosch en Eindhoven)

klodders slijm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 19:28

Hoi mijn (oude) pony van bijna 23 heeft dat ook soms, het is echter geen slijm maar...snot, niet echt smakelijk maar ze heeft (als ze het heeft) er alleen 's morgens last van. Nou ja last er is verder dus niets aan de hand want het is wat taai snot, ze hoest ook niet en verder is ze (volgens de DA) gewoon gezond, heeft waarschijnlijk met haar leeftijd te maken.

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 21:12

Hoi het kan zijn dat je paard last heeft van stof. Een advies ga hem in ieder geval vast nat hooi voeren. Bij ons of stal is een paard dat niet hoest en toch erg veel slijm opgaf. Er lag iedere een klodder groot of klein voor zijn deur. Na een paar kuurtjes en onderzoeken kwam eruit dat er niets mis is. Maar ieder paard heeft volgens deze DA slijm in zijn luchtwegen of longen zitten doordat bijna ieder paard toen ze jong waren geinfecteerd waren met droes. Dit heeft zich nooit hoeven openbaren. Ze hebben hier vaak geen last van gehad. Het hoeft dus niet iets te zijn wat slecht is, wat ik zou doen is er wel een DA bij halen, Als iets is emt de luchtwegen dan moet je er altijd op tijd bij zijn. Succes

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 10:22

Als een paard last heeft van stof, heeft hij meestal droge hoest en is er geen slijm. Het is dan een irritatie van de luchtwegen. Als ze slijm ophoesten zijn ze meestal verkouden, maar het is wel goed dat het slijm eruit komt. Je zou voor de zekerheid de DA kunnen laten komen, die kan zijn longen onderzoeken.