rotstraal+kleine steentjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

rotstraal+kleine steentjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-02 19:06

Bij Polly is gister aan en hoef rotstraal geconstateerd door de smid, hij heeft het zoveel mogenlijk weggesneden en ingeteerd.
Ik moet nu 2x per week teren en heel goed schoonhouden.
Wat kan ik nou nog meer doen om dit zo snel mogenlijk weg te krijgen en het nooit meer laten terugkomen.

Ook had ze iniminiekutsteentjes in haar witte lijn, hij heeft ze er met het mes uitgepeuterd.

Ik krab haar hoefjes altijd goed uit voor we weggaan en als we terugkomen.

Wie heeft er tips tegen steentjes en rotstraal??

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 20:18

ik heb egyptische zalf voor rotstraal, het werkt wel goed, beter dan teer.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 12:48

flair schreef:
ik heb egyptische zalf voor rotstraal, het werkt wel goed, beter dan teer.


inderdaad egyptische zalf(te koop bij de moel in enkhuizen)teer sluit de bacterien in.dus dat schiet niet op! steentjes ja... ik denk gewoon een kwestie van goed navoelen !verder hou je het toch niet tegen denk ik... succes ermee!

keep calm, I'm engaged!!! <3

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 17:07

Zorgen dat de stal schoon en droog is!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 23:59

idd, denk aan een droge stal.
maarja, wat als het weiland nat is?
zorg ervoor dat er geen natte dingen (mest, modder, natte krullen oid) in de hoeven achter blijven.

en natuurlijk goed voer zodat je pony het op een normale manier kan afvoeren, die van mij heeft dus rotstraal door het voer dat ie niet kan afvoeren.

mij werd ook aangeraden om in te teren, meerdere hoefsmeden, de da, de fysio, mensen op stal die ook ooit met rotstraal te maken hebben gehad, hetzelfde op de manege etc etc.
tot nu toe heb ik alleen op bokt gehoord van niet teren, maar toen ik dat hoorde, is mij dat wel aan het denken gaan zetten, nadat ik meerdere personen (zie bovengenoemd rijtje) gevraagd had ernaar, ben ik toch voor de teer gegaan.

mijn hoefsmid heeft gezegd, 3 tot 4 keer per week, ik doe het dus bijna altijd om de dag, wel is mij aangeraden bruine teer te gebruiken.

maar ik had al teer in huis, dus die heb ik even laten zien aan de hoefsmid en die zei dat dat ook wel goed was.
idem dito bij de dierenarts.
ik heb een gele fles vloeibare teer.

mijn paardje had 1 hoef voor en 1 hoef achter het er niet goed uitzien, de andere hoef voor zag er beter uit, en bij de andere hoef achter was bijna niks aan de hand.

de 2 minst ergsten zijn al bijna over,
de andere 2 nog niet.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ElinaSK, Ipsilonka, Rose94 en 62 bezoekers