heb een bijrijdwesternpaard!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

heb een bijrijdwesternpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 00:09

Kan even het ras niet noemen, is nog onduidelijk... zie:
[RP] Quartervraagje...

Maar vermoedelijk dus met quarterbloed...

Mijn paard staat voor een half jaar (nu nog 2 maanden...) bij kennissen in Friesland, dus heb de laatste tijd weinig te rijden. Ik had een bijrijdpaardje, maar spijtig genoeg dus Engels bereden. Ik rijd engels en western, dus dat was niet zo'n probleem. (Met mijn eigen paard wil ik alleen nog western gaan rijden, heb wedstrijd gehad en voornl pleasure en trail bevielen ons erg goed, 3e van de 7 bij pleasure!)

Maar nu kreeg ik dus de vraag om een paardje western bij te spijkeren, die erg rommelig bereden is de laatste tijd. Betaald Haha! Super dus!

Eindelijk waar ik al maanden naar zocht! Ik moet het volgende nog vragen aan de eigenaar, maar weet eigenlijk wel zeker dat het goed is.... maar dan krijg ik dus eindelijk weer westernles! Ik denk dat ik Claudia Rosel ga vragen...

Weet iemand anders nog een western-instructeur die dus langskomt in de buurt van Breda-Roosendaal?


DubbelFun

Berichten: 88473
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 08:26

Wees je ervan bewust dat als je betaald een paard gaat 'bijspijkeren' dat je je amateurstatus kwijt kunt raken.

Verder heb ik een reactie geplaatst op RP.
En mensen die last hebben van 'vermoeidheidsverschijnselen' kunnen die dus beter niet lezen Cool

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 10:49

Claudia Rosel is een hele goeie waarom zou je verder zoeken als ze bij je in de buurt zit Haha!

*****

Signe

Berichten: 5796
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 12:41

Hee gefeliciteerd Leon!

Maar let idd wel op je beginnnersstatus( en amateur) Op de SRR zullen ze hier niet moeilijk over doen, maar wel op andere wedstrijden. Dus als je met Snow ook wedstrijdjes wilt gaan doen moet je gelijk Open gaan starten...is misschien niet helemaal leuk meer dan.

foto's?

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses


snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 12:54

Hmmz... OK, maar ik kan dat toch voor mezelf houden dat het betaald is? Dus 'zwart werk' zeg maar? Soort van vriendendienst/sponsoring?

Qua niveau ben ik nl (vind ik zelf althans, vandaar de lessen die ik erbij wil) een absolute beginner/amateur... en als ik ooit een wedstrijdje wil rijden, wil ik natuurlijk ook daar starten Verward

@Sprite: Ik ken hier in de buurt dus alleen Claudia Rosel die op locatie lesgeeft, waarom niet verder zoeken als je nog geen vergelijkingsmateriaal hebt?

poetser

Berichten: 4293
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:12

een docent op mn vorige school heeft ook een western instructrice naast zich wonen. ik weet alleen niet of ze ook op locatie komt. zij woont in Breda. ik wil het eventueel wel navragen voor je.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 13:14

Christi schreef:
een docent op mn vorige school heeft ook een western instructrice naast zich wonen. ik weet alleen niet of ze ook op locatie komt. zij woont in Breda. ik wil het eventueel wel navragen voor je.
Kan geen kwaad natuurlijk Knipoog

poetser

Berichten: 4293
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:30

oke ik zal even het telefoonnummer moeten zoeken. ben namelijk pas verhuisd Haha! maar dan laat ik wel weten of ze ook langs gaat.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:32

snowdon schreef:
Hmmz... OK, maar ik kan dat toch voor mezelf houden dat het betaald is? Dus 'zwart werk' zeg maar? Soort van vriendendienst/sponsoring?

Qua niveau ben ik nl (vind ik zelf althans, vandaar de lessen die ik erbij wil) een absolute beginner/amateur... en als ik ooit een wedstrijdje wil rijden, wil ik natuurlijk ook daar starten Verward....?

Dan is bokt geen goede manier om het voor jezelf te houden.
Maar volgens mij raak je je amateurstatus niet kwijt als je met je verdiensten maar onder het maximale bij te verdienen bedrag blijft. De hoogte van dat bedrag staat in de reglementen.

Skuye

Berichten: 793
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:23

volgens mij mag je andermans paarden nooit starten in de amateur, alleen op onderlinge wedstrijdjes of als je op papier een partnerschap hebt met de eigenaar van het betreffende paardje.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:35

Het gaat toch niet om starten maar om een trainingsachtige situatie??

poetser

Berichten: 4293
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:54

ik heb net gebeld met mn oude docent, maar zijn buurvrouw neemt geen nieuwe lesklanten aan voorlopig. ze gaat trouwens wel op locatie, maar alleen in breda.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:44

Anya schreef:
Dan is bokt geen goede manier om het voor jezelf te houden.


Ach, wie leest bokt nou Clown Haha!
Enne...als beginner mag (althans niet met behoud van je beginnersstatus) je uberhaupt geen paarden van anderen trainen en/of instructie geven, zelfs niet als je er niets voor krijgt. (jaja, heb goed opgelet dit weekend )

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 05:16

Sandra_H schreef:
Enne...als beginner mag (althans niet met behoud van je beginnersstatus) je uberhaupt geen paarden van anderen trainen en/of instructie geven, zelfs niet als je er niets voor krijgt. (jaja, heb goed opgelet dit weekend )
Mja, beetje vage regeling...

ik kan t nl ook zo stellen: de betaling is voor de verzorging en ik rijd het paard, wellicht 2 (arabier komt erbij)

En wil niet voor niets de instructie erbij Verward Het is toch aan de eigenaar van het paard hoe het geregeld wordt, hebben anderen toch niets mee te maken? Officiele wedstrijden zal ik toch NOOIT starten.... (zeker niet met 1 van deze 2 paardjes of mn eigen paard)

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 05:18

Anya schreef:
Dan is bokt geen goede manier om het voor jezelf te houden.
Maar volgens mij raak je je amateurstatus niet kwijt als je met je verdiensten maar onder het maximale bij te verdienen bedrag blijft. De hoogte van dat bedrag staat in de reglementen.
welke reglementen??

ik bedoelde meer op papier voor mezelf houden, voor instanties en weet ik het wat nog meer.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 07:12

Als je geen officiele wedstrijden wilt starten ooit, dan is er niets aan de hand. Dan kun je elk paard rijden of trainen wat je wil...

wildwestwill

Berichten: 431
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:52

Ik heb les van reki van bokt en de prairie geeft super les in plaisure en trail en woont in oudenbosch maar komt aan huis les geven als je wilt pb dan even voor der tel nummer ps st je op sander ?

Youno the magnificent Tennessee Walker

Signe

Berichten: 5796
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 19:19

plaisure=pleasure. Knipoog

Ik denk de WRAN regels in jouw geval, mocht je ooit een wedstrijd starten met snow. De ene wedstrijd organisator is de ander niet en wat ze niet weten... ( kunnen ze viavia te weten komen)
Ik heb het WRAN boekje niet en kan het niet even voor je opzoeken, wilde je alleen maar waarschuwen!

Ben heel benieuwd hoe het gata met deze twee paardjes erbij en Snow komt woensdag weer toch?

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 08:00

Ja Haha! Snowdon komt woensdag Haha! Die Quarter gaat dus weg en er komt daar een box vrij... Bovendien is die Quarter HET maatje van die anglo-arabier, het paard van hem... en heeft hij dus aangeboden dat ik Snowdon daar kan neerzetten. Gratis! Cool (Nuja, er wordt voor mij betaald)

EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:56

snowdon staat toch bij Wijbenga in het land?
(Emma)

Im Artfully Maid Dana

SandyRChris

Berichten: 83
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:21

He Signe...

Mooie foto meid! hahahahaha
Goeie fotograaf Knipoog

~The Sandy Road Fanclub~
Lid 3#
Tong uitsteken

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 11:36

emmelske schreef:
snowdon staat toch bij Wijbenga in het land?
(Emma)


NU idd nog wel ja!

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:49

Ik hoorde dat Claudia niet meer aan huis komt?!
Zou ik anders ook wel eens leuk vinden, les van Claudia. (alleen wel een beetje duur ... Lips are sealed ... )

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

beaudandy
Berichten: 8
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:14

hoi hoi ik les ook bij claudia en kom uit utrecht en nu staat mijn paardje dus ook bij haar in training heb al zoveel trainers gehad allemaal negatief claudia is echt super gaat goed met je paard om kan je er aan raden gr ria

binnenkort een stal om les te nemen en clinics
stalling


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers