rijden in het buitenland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fenn

Berichten: 6136
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

rijden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 21:23

hey,
Ik ben deze vakantie naar Oostenrijk geweest en heb daar twee ritten gemaakt. In de bergen! Het was super mooi en appart en ik wil het zeker nog is doen. Ik zat de eerste keer op een haf (een beetje een standaard paardje) en de tweede keer op een pony waar ik het ras niet van weet. Tom heette die en ik was verkocht. Hij helaas niet :p
Ik ben ook een keer in Frankrijk wezen rijden en dat was ook heel mooi met allemaal van die kleine, stijle, enge bergweggetjes en zo'n mooi uitzicht.
Hebben jullie ook gereden in het buitenland en wat vonden jullie ervan?

Ik vond het leuk alleen heb ik wel 4 uur engels moeten praten :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:21

Ik kan het niet laten

Afbeelding

zo'n uitzicht heb ik in NL nog niet gehad op concours Haha!

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 09:34

Ik heb in zuid frankrijk een keer een rit gemaakt van drie uur. berg op berg af... Ik had de volgende dag wel last van spierpijn in mn rug Haha! Het uitzicht was inderdaad geweldig, we gingen ook diep door de bossen Alle paarden liepen daar trouwens met hackamore, en die van mij (ik had de fout gemaakt te zeggen dat ik al meer dan tien jaar reed...) had de vervelende gewoonte de haak in zn mond te nemen, zodat ie stuurloos werd Scheve mond Maar hij reed wel lekker Haha!
Verder ben ik in Duitsland wel eens op een rit geweest. Ik ging eigenlijk altijd wel paardrijden als we op vakantie waren

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 09:37

Ik op de dominicaanse republiek, was erg leuk, we moesten wel allemaal van die hele stijle berghellingen op en af, vond ik behoorliijk zwaar voor die kleine beestjes( creolos)met volwassene mannen erop. Verder was het wel erg mooi en leuk, al vond ik die paarden echt mager, als je opstapte gingen sommige helemaal door hun achterbenen,

en dan moeten ze al die bergen ook nog op, op het einde gingen we keihard galopperen, alleen de mensen die durfden, dat was wel heel leuk want ik had een snelle gekregen want ik had ervaring Knipoog Haha! Wel een verschil met mijn paard, die zou gaan bokken enz, terwijl ik hard galopperen best leuk vind, dus deze ging lekker snel maar was wel braaf..

irisiris
Berichten: 75
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: ngein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:45

Ierland!! een week lang elke dag zo'n 5-6 uur te paard!! Geweldig!!
Naast de mooie rijervaring, geweldige uitzichten e.d. ooh ontzettend leuke mensen ontmoet. Echt aan te raden. Wil dit graag nog in amerika en de scandinavische landen over doen.
Zal effe kijken of ik aan fotootje kan plaatsen.

Mauwie

Berichten: 358
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:59

Ik heb vorig jaar op Kos gereden, over het strand en langs een meer met zout ofzoiets Haha! Was heel mooi en WARM ook en die vent waar ik mee reed kon geen engels!!!!!! Was dus erg moeilijk te begrijpen wat hij bedoelde maar uiteindelijk was het wel een leuke rit

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 16:24

Ik ga op vakantie altijd een keer paardrijden (kan het niet laten). Zelfs op wintersport in Oostenrijk Haha! . Op een Noriker door de bergen, heerlijk. In Egypte ben ik op een Arabier langs het strand geweest, in Marokko op een Berbers paard langs het strand en door de binnenlanden, in Equador op zo'n klein bergpaardje door de bergen (langs vréselijke afgronden op modderige paadjes ...) Echt super OK dan!

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 16:32

ik heb een keer in engeland in the new forrest gereden. 1 keer in tjechië, echt een geweldige gebied om te rijden. je hetb er zoveel ruimte. 1 keer in oostenrijk toen er een halve meter sneeuw lag. toen reed ik ook op een haflinger. en ikke allemaal voorzichtig stappen in de sneeuw. zegt die begeleidster op een steil ijzig pad galopje? nou en we gingen toch in rengalop de berg op. ook hebben we op een besneeuwd weilands gegalloppeerd. echt er lag een halve meter sneeuw en die vloog echt om je oren. echt prachtig. die haflinger hadden dan ook wel 4 of 5 schroeven in hun ijzers voor de grip.

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:48

Ik heb al een aantal keren in frankrijk een ritten gemaakt!
het is zo anders dan in nederland...
door de bergen, rivieren... Ik vond het echt supper!
en het uitzicht was ook prachtig!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:10

Ik heb in Zuid Duitsland een week lang buitenritten gemaakt in westernstyle. De vrouw van wie de paarden waren was erg netjes op het tuig, zorgde voor de goede westernzadels, kwaliteitsspul dus. 's nachts lag de hond in de zadelkamer. Knipoog
Tijdens het rijden ging het soms behoorlijk hard, en over rotsen. De gemiddelde kwpn-er zou ongetraind snel kreupel zijn.

Verder in Frankrijk een keer een lesje gereden, wat een drama zeg. Slechte zadels, een knol die niet vooruit te branden was, en maar hobbelen. Dit is al wel zo'n 10 jaar geleden.

En een keer een halve dagtocht gemaakt op Cheval de Merens in de ardennen, bij Les Olivettes (bij sommigen vast wel bekend). Nette paarden, goed tuig.

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:03

Ik heb in Zuid Frankrijk 2 keer over een 9 daagse rond trekking gemaakt, Thailand, Sardinie (Italie), Engeland, Duitsland, Denemarken, Isla Ometepe (in Nicaraqua) en Costa Rica
Laatst bijgewerkt door Gringo_HS13 op 15-08-04 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:11

Mijn man en ik hebben gigantische buiten ritten gemaakt in Mexico.
Door de bergen en dalletjes, echt schitterend!!!
Het is dat het z'n 14 uur met het vliegtuig is, maar anders......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 04:41

Ik heb op het paardrijkamp hier in de VS veel gereden Haha!

de buitenbakken waren geweldig, bovenop een heuvel... de trailrides vond ik minder omdat het heel benauwd en 'buggy' was dus heb meer in de ring gereden. Maar zelfs dat was geweldig Haha!

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 08:07

Ik ben vrijdag avond teruggekomen van een trektocht in de belgische ardennen, elke dag 35-40 km te paard. Was echt heel erg mooi en leuk, wel worden de paarden daar heel anders behandelt als hier (wondje onder de singel? geen probleem, gewoon singelen).

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 11:24

Heb in Ierland heeeeel veel gereden, heerlijk in de bergen en bossen! Ook langs het strand gecrosst, hmmmm...

Verder in schotland, frankrijk, engeland, eigenlijk bijna elke vakantie wel gereden.

Alleen in scandinavie kon ik nergens een stal vinden! We hebben op de bonnefooi onze spullen meegenomen op vakantie,maar die zijn helaas ongebruikt weer mee teruggegaan Boos!

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 12:13

Ik heb de Sheep-roundup gedaan op Ijsland en een jaar later de Kjoljur trail ook op Ijsland.

Geweldig!!!!

Over een paar weken ga ik naar Australie en Nieuw Zeeland en dan hoef ik je niet te vertellen wat ik daar ook ga doen Knipoog

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 12:15

Ik ben pas geleden voor 4 weken op stage geweest in Engeland en heb daar wel aardig wat keertjes gereden. Was echt heel gaaf!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 12:19

ik ben in juni/juli een maand in Engeland geweest op stage, dagelijks twee buitenritten gemaakt Haha! Super omgeving, echt totaal anders dan NL en erg genieten daar

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:02

Ik heb wel eens in Turkije, Frankrijk en Tunesië gereden. Maar in Turkije en Tunesië kregen we van die superdunne zielige paarden, die wel erg hard konden galloperen! *LOL* Maar ja, en in Frankrijk heb ik wel eens eentje meegehad die halverwege kreupel werd! .. Probeer dan maar als 12-Jarige in het Frans, want Die fransen wilden geen engels praten uit te leggen wat je nou bedoelt! Tong uitsteken
En heb in Frankrijk ook wel eens een "moeilijk" paard gehad volgens die mensen daar!!! Nou, zo moeilijk was hij ook niet.. Ik begon namelijk voor, en eindigde achter!! >;)

Liske

Berichten: 63
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: Hel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:04

Ik heb het nog nooit gedaan,maar wil zeker gaan rijden is een keer aan de zee in Italië of Portugal ofzo. Of in de bergen in Canada, vast heel fijn!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:05

Gringo_HS13 schreef:
Ik heb in Zuid Frankrijk 2 keer over een 9 daagse rond trekking gemaakt, Thailand, Sardinie (Italie), Engeland, Duitsland, Denemarken, Isla Ometepe (in Nicaraqua) en Costa Rica


Hoe was Thailand? Mooi land? Was het niet veel te warm om te rijden?

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 23:51

germie schreef:
Hoe was Thailand? Mooi land? Was het niet veel te warm om te rijden?


Thailand is een heel gaaf land, Ja het is wel warm en je hebt er haast geen paarden. Maar ik had het voordeel dat er een stel paarden bij ons hotel stonden dus als ik zin had hoefde ik het alleen maar te zeggen. Dus kon het eventueel s'avonds of s'morgens.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 23:56

Zwemmen met paarden in Australie (Magnetic Island):
Afbeelding

Een 'buitenritje' in Nieuw-Zeeland (River Valley):
Afbeelding

Hoewel onze eigen Berg ook niet verkeerd is: Cool
Afbeelding

En ik hoop volgend jaar voor het eerst een endurancewedstrijd in Belgie en/of Duitsland te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 08:42

Bijna vergeten, behalve in Amerika heb ik ook in de Pyreneeen een paar bergritten gemaakt op haflingertjes. Heeeeeerlijk!! Vooral het uitzicht vanaf de bergtop... Ga als ik thuis ben maar weer eens foto's opzoeken daarvan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:11

Eigenlijk alleen nog maar in Brazilië, op een echt werkpaard, dat paardje was perfect afgericht, dat is het ultieme rijden