Past deze goed ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Past deze goed ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 11:04

Titel spreekt voor zich Haha!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Lijkt net dat dat labeltje helemaal versleten is Scheve mond
Ik twijfel dus een beetje

"Hij mag mij een bloempje noemen, als hij dat leuk vindt, schééélt me niks!"


rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:05

is erg moeilijk te zeggen van een foto af, kan je niet een zadelmaker langs laten komen, die weet vaak wel te vertellen of je zadel goed past, en of hij ergens op gevuld moet worden

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:13

Heb je hem ook al gepast met een singel erom, en een rondje gereden?

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:18

idd.. valt moeilijk te zeggen op een foto..
Ik zou als ik jou was even een zadelmaker langs laten komen om te laten kijken offie goed past

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:20

Voor mijn gevoel ligt het te ver naar voren, helemaal op de schouder... Maar ik heb een paard met schoft, dan is het makkelijker te zeggen.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:21

Ik moet je teleurstellen.

Ondanks dat het maar een foto is kun je zien dat het zadel achterover hangt, het zwaarte punt komt dan achterin het zadel liggen en je krijgt drukkingen bij je paard.

Ook de kussens zien er erg plat uit.


Neem mijn advies: Ga niet bezuinigen op een zadel!!!! Het is gewoon een heel belangrijk artikel voor zowel jou als je paard. Een slecht passend zadel kan ernstige blessure's opleveren bij je paard en zelfs leiden tot ongeschiktheid. OOk voor jezelf is een slechtpassend zadel niet goed. Het kan rug problemen veroorzaken.

Dus wat doe je: Bel een zadelmaker bij je in de buurt op en vraag of die langs komt met zadels. Voor een niet al te dikke portomonnee zijn er ook altijd nog 2e hands zadels



Een barefoot/Torsion is misschien ook een hele goede voor jou en je haflinger. Ze zitten prima en zijn uitermate geschikt voor brede paarden. Nog een bijkomend voordeel is dat het zadel altijd wel zal blijven passen aangezien het zich wat aanpast naar het paard omdat er geen boom inzit.

Stuur Pmarena eens een pb zij verkoopt die zadels.

Nou genoeg info zo Haha! , succes met zoeken naar een geschikt zadel. OK dan!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:30

Ik vind hem ook niet echt lekker liggen. Hij hangt idd ver naar achteren, het lijkt op deze manier net een springzadel.

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 11:32

Jah, hij loopt der goed onder

"Hij mag mij een bloempje noemen, als hij dat leuk vindt, schééélt me niks!"

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 11:33

Cowgirl schreef:
Ik moet je teleurstellen.

Ondanks dat het maar een foto is kun je zien dat het zadel achterover hangt, het zwaarte punt komt dan achterin het zadel liggen en je krijgt drukkingen bij je paard.

Ook de kussens zien er erg plat uit.


Neem mijn advies: Ga niet bezuinigen op een zadel!!!! Het is gewoon een heel belangrijk artikel voor zowel jou als je paard. Een slecht passend zadel kan ernstige blessure's opleveren bij je paard en zelfs leiden tot ongeschiktheid. OOk voor jezelf is een slechtpassend zadel niet goed. Het kan rug problemen veroorzaken.

Dus wat doe je: Bel een zadelmaker bij je in de buurt op en vraag of die langs komt met zadels. Voor een niet al te dikke portomonnee zijn er ook altijd nog 2e hands zadels



Een barefoot/Torsion is misschien ook een hele goede voor jou en je haflinger. Ze zitten prima en zijn uitermate geschikt voor brede paarden. Nog een bijkomend voordeel is dat het zadel altijd wel zal blijven passen aangezien het zich wat aanpast naar het paard omdat er geen boom inzit.

Stuur Pmarena eens een pb zij verkoopt die zadels.

Nou genoeg info zo Haha! , succes met zoeken naar een geschikt zadel. OK dan!


Jah dat id had ik dus ook

En hoeveel kost zo een zadel ?

"Hij mag mij een bloempje noemen, als hij dat leuk vindt, schééélt me niks!"

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 11:34

Ik kan ook proberen optevullen en als het dan nog steeds niet lukt zoek ik ander zadel Haha!

"Hij mag mij een bloempje noemen, als hij dat leuk vindt, schééélt me niks!"

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:46

Ik zou gewoon lekker deze niet nemen en vroegop laten komen en ze dan vantevoren een limiet geven!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:47

ziet er wel goed uit.
idd even proberen met dekje en singel

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:49

Teamspirit, een dekje en singel doen niets af aan de pasvorm, en zoals je kunt zien aan de foto's past dit zadel zeker niet!


germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:50

ArieLover schreef:
Ik kan ook proberen optevullen en als het dan nog steeds niet lukt zoek ik ander zadel Haha!


Dat is niet voldoende, dan moeten er al keilkussens in, en dat kost 350 euro bij een vakman. Ik spreek uit ervaring (zadel wordt dan verder helemaal aangepast, maar juist in het maken van nieuwe kussens zit veel werk).

Dit zadel kantelt achterover. Je zit zal het niet ten goede komen. Verder lijkt de rug wel vrij te liggen. Misschien dat het zadel je paard wel past, maar dan de ruiter niet. De keuze is dan aan jou, beide goed, of alleen goed voor het paard en niet voor de ruiter. (of het zadel goed is voor het paard kun je zo niet zeggen van foto's)

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 12:01

ik vind het ook niet goed liggen. Het ligt veelste ver naar achteren gekanteld. Ookal loopt hij er even goed mee, vroeg of laat kom je echt in de problemen.
Ik had ook aanvankelijk een zadel gekocht wat dus niet goed lag (was mij toenniet opgevallen Bloos ) het heeft mij maanden gekost om sjaak weer wat vertrouwen te geven met rijden. Het beestje heeft ontzettend veel pijn van dat zadel gehad Scheve mond. Dus wees echt voorzichtig met wat je aanschaft!!!!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 12:39

irish_lady schreef:
Teamspirit, een dekje en singel doen niets af aan de pasvorm, en zoals je kunt zien aan de foto's past dit zadel zeker niet!


Dat klopt, alleen kan een zadel met een vaste singel een heel ander beeld geven. Vaak negatief, daarom is het natuurlijk noodzakelijk de singel ook vast te maken wanneer je een zadel past.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 12:48

hij ligt idd te ver naar achter. dat had mijn schoonmoeder ook bij haar fjord.. het zit voor jezelf echt belabberd, je zit constant op de rand van de lepel en al helemaal alsie gaat bokken Haha!

en zoals lydiia al zegt.. de singel moet vast gemaakt worden.

op willem lagen al zijn zadels goed zo op het blote oog zonder singel.. maar zodra je hem gaat aansingelen gaat het zadel op zijns choft zitten en de achterkant komt vand e rug.. kortom ga er mee rijden en je heb een gigantisch klappererend zadel..

dus altijd aansingelen en een paar rondjes draven als je een zadel wilt passen.. aan de hand van de haren onder het zadel als je hem er vorzichtig afgehaald hebt kan je ook zien of hij schuift of iets...

ik heb al veel zadels gehad.. om de 3 maanden moetie wel opgevuld worden.. en is heel belangrijk een passend zadel te hebben

een zadel wat op het blote oog al helemaal verkeerd zit kan gewoonniet goed genoeg aangepast worden..

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:12

nee, het zadel ligt zeker niet goed ! het is niet in evenwicht, achter ligt het namelijk lager dan voor, de schouders zijn niet vrij. Even in het stubben boekje gekeken: in aangesingelde toestand moet de zadelkop ca. 2.5cm lager liggen dan de lepel (maar tevens adviseren ze altijd een zadelmaker te laten kijken !)

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:22

nope past voor geen meter,
ik zou eens een bredere boom proberen...

Dag lieve mama...

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:48

ik ging ook zeggen het hangt enorm achterover. dus neen het past echt niet

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:04

de boom lijkt te krap, kun je er een andere boom in laten zetten? (bij wintecs kan dat he)

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:13

Ik vind hem teveel achterover hellen, lijkt me dus niet dat hij helemaal goed licht Lachen .

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:29

Het zadel past niet, ligt inderdaad te ver achterover. Met een stakke singel haal je dat niet weg.
Ga er maar eens mee draven en lichtrijden, dat zal niet zo fijn zijn.
Je benen zijn moeilijk aan te leggen omdat ze naar voren steken.
Dit komt doordat hij dus achterover ligt. Opvullen kan gedeeltelijk, maar ja, zal ook niet genoeg zijn.

succes ermee

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:04

Lastig he? zo'n haflingerrug? Ik vind dit zadel zo op het oog niet goed liggen. Ik denk dat het haar/hem bij de schouder zal belemmeren in de beweging. Daarnaast kiept het te ver naar achteren. Misschien dat het iets minder wordt als je het zadel ietsje verder naar achteren legt. Mijn instructrice zei ook, dat het gedeelte waar jij op gaat zitten ook recht moet liggen. Ik heb zelf een wintec pro dressuur gekocht voor mijn haflinger met daarin de wijdste boom. Een veelzeidigheidszadel lag zowiezo voor geen meter bij mijn paard! Mijn zadel ligt echt perfect! Wintecs liggen meestal wel goed op die rare hafrugjes.

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 20:12

Ik noem geen naam maar van een bokker hier
Die zij jah dat hoge deel ( naam kwijt :| ) moet hoger zijn dan de lepel. En ze zei dat deze goed was qua boom en blabla gewoon dat ie goed lag Boos!
Dit vind ik gewoon flink balen !

"Hij mag mij een bloempje noemen, als hij dat leuk vindt, schééélt me niks!"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Harkie, IASCrawler, Lui_, ZarahZoe en 33 bezoekers