zo loodzwaar, wie heeft er tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

zo loodzwaar, wie heeft er tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 10:31

De laadklep van mijn veewagentje is zo loodzwaar om alleen dicht te doen, kom niet boven het zwaartepunt uit om 'm verder naar boven dicht te duwen. heeft er iemand tips, want ik wil ook alleen op pad kunnen.

De klep is van dik hardhout en dat wil ik zo houden voor de veiligheid van het paard.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 11:00

Kun je er geen veer onder laten monteren? Die duwt hem dan vanzelf naar boven alssie op zijn dooie punt komt.
Ik weet wat je bedoeld en erg vervelend als je hem niet dicht krijgt alleen.
Viv

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 15:40

Gasveer op laten zetten. stukke licher.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 18:19

Of een heel simpele oplossing: monteer onderaan (of bovenaan, hoe je het maar wil noemen. Als ie dicht is bovenaan) de laadklep een ringetje. Monteer ook een ringetje aan de achterkant en aan de bovenkant van de trailer.
Touwtje vastbinden aan het ringetje aan de klep, touwtje door het ringetje aan de bovenkant halen, en trekken maar! Dan gaat het een stuk lichter, en een mooi goedkope oplossing. Als het nog te zwaar is, dan kun je er nog een extra katrolletje opzetten.
Wel even opletten hoe je paard erop reageert, en het touwtje er tijdens het rijden natuurlijk afhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 13:03

Bedankt voor de tips. Dat van dat touwtje ga ik eerst eens uitproberen, die gasveer zal het uiteindelijk wel worden.