Hond gevonden....

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Hond gevonden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 07:55

Heb ik weer, ging vrijdag de paarden binnenhalen zit er een vreemde hond in mijn wei, ( woon aan het bos), dus ik vlug paarden binnen en zoeken naar hond, weg hond.
Sávonds nog gezocht, geen hond.

Zaterdag zat ik natuurlijk nog met die hond in mijn hoofd, nog eens zoeken..S, middags ineens loopt het hondje bij mijn stal, ik vlug iets te eten halen en toen kon ik hem na een tijdje aan een riempje doen..

Het is een jonge sharpei, heel erg bang, erg mager, ik heb amevidi ( voor vermiste huisdieren) gebeld maar de hond is niet als vermist opgegeven. Waarschijnlijk dus in het bos gedumpt... zielig he..

Ik wilde hem niet naar het asiel doen, dus is hij nog hier, kan ik hem een beetje verwennen en knuffellen..Nu nog een goed baasje voor hem zoeken..

Gr. Claudia


Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 08:06

ahh, wat zielig voor dat beesie!
hoop dat hij een goed baasje krijgt, kan jij hem niet nemen??

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 08:23

Ahh arm beestje, hoe sommige mensen dat kunnen doen gewoon hun hond in het bos of waar dan ook dumpen.
Kan je hem zelf niet houden??

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 08:36

Heb je wat meer gegevens over de hond, als hij echt een baasje zoekt, kan ik eens aan mijn tante vragen, die is namelijk helemaal gek van sharpei's en wilde er al 1 aanschaffen!

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 08:41

Helaas kan ik hem niet zelf houden, ik heb al 2 honden, ik was vanochtend al om 6 uur uit bed om met het beestje te wandelen...net hebben we weer een rondje gedaan, hij is al wat minder bang nu, en kwispelt zelfs al..

Misschien heb ik een goed baasje voor hem gevonden, mensen die al een sharpei hebben, ze hadden er 2 maar 1 is pas dood en de andere is al heel oud, die willen ook graag een tweede en komen vandaag kijken, mocht het niet doorgaan dan laat ik het even weten vanity, ik weet niet of ze een reutje of teefje willen, deze is een reutje van ongeveer een jaar oud denk ik..

en nou loopt er ineens weer een pauw rond hier langs de weg...???? Moet ik ook weer even in de gaten houden..

Gr. Claudia

Gr

chip

Berichten: 2355
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 10:31

Je hebt het er maar druk mee Clau Knipoog

Hoop dat hij een lief baasje krijgt, misselijk wat mensen dieren soms aan kunnen doen.

taverno

Berichten: 4215
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 10:59

Misschien is hij wel gechipt Clau,dit kan je bij een DA of asiel laten controleren.

Gelukkig zijn er nog mensen die zich om dat soort honden bekommeren Knipoog

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:01

Tja, als mensen op vakantie gaan... waar moet de hond dan heen?...
Leuk dat hij al wat meer vertrouwen krijgt. Lachen

Inderdaad een goede tip, laten nakijken of hij een chip heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:03

Kan hij overweg met de andere honden?
Wij zijn namelijk opzoek naar een waakhond bij ons nieuwe huis.
Maar een waakhond is bij ons ook voor te knuffelen Lachen
En hij moet natuurlijk overweg kunnen met onze jackrussels

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:04

Ah gosj, wel mazzel voor die hond dat 'ie net bij jou aan is komen lopen, ik denk dat niet iedereen zich om zo'n hond zou bekommeren.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:05

Een sharpei is toch geen waakhond! Haha, als hij iets te veel rimpels heeft ziet hij niet eens iets Tong uitsteken .
Dat hondje verdient een tehuis bij iemand waar hij lekker binnen mag zitten en de hele dag op de bank mag slapen. Clown

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:07

Goed dat je het dier wilt helpen!
Misschien is het wel verstandig om de dierenambulance even te bellen, want ik weet niet of je hem wel mág houden. Misschien heeft het dier een eigenaar, en zwerfhonden moeten naar het asiel gebracht. Zij kunnen vaak ook wel chiplezen.
Ik werk zelf op de dierenambulance, en ik wil vanmiddag wel even vragen voor je hoe dat zit, dan voorkom je straks moeilijkheden. Want ze zijn er hier heel streng op, je mag niet zomaar honden opvangen.
Maar dankzij jou zal het dier nu iig wel geholpen worden!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:39

Malabarista schreef:
Een sharpei is toch geen waakhond! Haha, als hij iets te veel rimpels heeft ziet hij niet eens iets Tong uitsteken .
Dat hondje verdient een tehuis bij iemand waar hij lekker binnen mag zitten en de hele dag op de bank mag slapen. Clown

mmm, bij ras beschrijving bij deze honden staat toch echt waakhond

maar bij ons betekend dat ook meteen knuffelhond Lachen

En waken is een groot woord, mar die 2 etters van ons slaan wel aan, dan gaat vaak een grotere ook wel wat mee doen Lachen

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:44

Wat fijn dat je hem zo goed opvangt. Toch zijn Sharpeis niet echt goedkope honden toch? En een prijzige rashond word neem ik aan niet zo snel in het bos gedumpt. Ik zou toch even goed kijken of 'ie gechipt is en nagaan of jij hem nu een nieuw baasje mag geven. Straks is 'ie gestolen en daarna gedumpt en komen de eigenaren hem volgende week op het spoor...

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:47

Iedere (ras)hond kost hier in het asiel hetzelfde, wie weet komt hij daar wel vandaan. Dan heeft hij meestal ook een chip.

... And we like all the fluffy animals.


Pinootje

Berichten: 1595
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: achter 'n en in A.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 12:04

Aaahh...!!!

Die baasjes van die hond zijn niet goed wijs

Goed van je om hem te helpen!!

"Ge-ge-ge-ge-ge"

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:46

Ik vind het ook nog al allemaal vrij vlot.
Wie of wat heb je allemaal gebeld?
Da voor afspraak chip aflezen?
Politie voor gevonden dieren?
Asiels dito?
Amevedi is 1 stichting voor gevonden/vermiste dieren, maar er zijn er meer.

Je weet niet wat er gebeurd is, misschien was het idd wel de vakantie, dat de hond mee op vakantie ging en vanaf vakantieadres is weggelopen, missch was het het idd wel droppen voor de vakantie.
Missch is het gewoon een weglopertje en doen de eigenaars heel veel moeite om die hond te zoeken.
En dan houd jij hem dus in huis, terwijl jij niet de eigenaar bent, en geeft hem dan ook nog eens weg.
Er wordt niet altijd even goed gecommuniceerd als er een dier vermist is, dan is het bij de een dus wel bekend dat het dier vermist is, maar bij de ander niet.

Ik zou in elk geval de da even laten controleren of de hond geen chip heeft (vaak is dat wel kosteloos, bel even van te voren, en ga tijdens spreekuur langs ofzo).

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:52

Ik zou inderdaad ook nog even andere instanties bellen zoals, asiels, dierenbescherming en dierenambulance en evntueel dierenartsen en natuurlijk de nederlands sharpei vereniging. Amivedi is maar een organisatie maar het blijkt in de praktijk dat niet alle organisaties samenwerken dus mischien is de hond wel als vermist opgegeven maar niet bij amivedi. Misschien komt de hond wel uit belgie, ik las dat je bij de belgesche grens woont? Ik vind het een beetje voorbarig om de hond nu al bij iemand anders te plaatsen.

Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:55

Ik denk niet dat iemand zo'n dure rashond zomaar dumpt dus ik zou maar even laten controleren of ie misschien gechipt is, misschien is ie wel weggelopen en zijn zijn baasjes doodongerust Scheve mond
Sharpeis zijn wel echt superleuk trouwens, met die rimpels Haha!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:02

Je kunt die hond inderdaad niet zomaar herplaatsen. Je zult eerst al het mogelijke moeten doen om te kijken of de hond geen eigenaar heeft.
Pas als na zoveel tijd (ik weet helaas niet hoeveel precies) mag je de hond herplaatsen of zelf houden.
Als blijkt dat de hond gewoon vermist is en dus ergens een eigenaar heeft en jij gaat hem herplaatsen ben je eigenlijk gewoon bezig met diefstal!

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 14:21

Ten eerste heb ik meerdere instanties gebeld, nergens een vermiste sharpei, ik heb zelfs hem in belgie gemeld..Ik heb de dierenambulance gebeld en die wilden hem komen halen maar dan moest hij naar het asiel, dat kon ik niet over mijn hart krijgen...Hij was ook heel mager, oormijt, wondjes, hij heeft zo te zien al een tijdje in het bos gezworven.

De hond is nu met iemand mee die al een sharpei heeft, morgen word gecontroleerd bij de dierenarts of hij een chip heeft ed...

Mocht zich een eigenaar aanmelden dan krijgt die heus zijn hond wel terug, maar voorlopig moet het beestje toch verzorgd worden en gekuffeld...en waarom zouden wij dat niet doen..

Sommige reacties vind ik dus nogal stom, zeker als je weet hoe een dierenvriend ik ben...oordeel dus niet zo snel dat ik een hond achter wil houden..

Ik Heb gedaan wat het beste voor het beestje was...

Patriesje

Berichten: 339
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:23

Good for you!
En de hond.

Een mens raakt nooit uitgekerstmutst... [o]
**** http://www.finesse4dieren.nl ****

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:23

Clau had hem ook gewoon rond kunnen laten zwerven, kost een stuk minder geld en moeite...

Clau laat weten hoe het afloopt hé Lachen

... And we like all the fluffy animals.


ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:25

Als je hem overal gemeldt hebt is er niets aan de hand.
Doordat je schreef dat je nu nog op zoek moest naar een nieuw baasje leek het erop alsof je er al zeker van was dat deze hond gedumpt was, terwijl het ook zo kan zijn dat hij al een heel tijdje vermist wordt.
Hopenlijk heeft hij een chip en kan zijn baasje worden teruggevonden.
Verder twijfel ik er niet aan dat je het beste voor het beesje voor hebt.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:27

ik zie dat je bij de Belse grens woont, ik weet niet in welk gedeelte jij woont, maar ik heb een aantal jaren in Baarle Nassau gewoond/gewerkt en veel door de bossen daar gereden en weet dat er daar een aantal zeer dubieuze "hondenfokkers" zitten.
Dit hondje kan bij zo'n "fokker" ontsnapt zijn.

Ik hoop dat je een goed tehuis voor hem vindt!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Axxy, BLEXBot, Blijgeestig, boeflover, Dana02, Eve_16, FransienE, GoogleAdsense, HELder, Jolantje246, lindo, Lynn_Nikita, M_Vainqueur, Muisssx, Roosch, SemrushBot, Steenbok12, Tellie, thequeensmum, Zebrastreep en 62 bezoekers