Ik wil alles weten van cabochon!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Ik wil alles weten van cabochon!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-02 15:22

hoihoi
ik heb zelf wel wat info
maar ik wil graag alles van jullie weten!!
wat weten jullie van deze hengst en zijn nakomelingen.
ik heb hem zelf heel hoog staan maar misschien denken jullie er anders over.
Heb je foto's van hem of van zijn nakomelingen, alles is welkom!!
alvast bedankt!
met alles bedoel ik dus hoe die fokt
hoogte, karakter, kleur, gangen etc..
dus echt alles!!
thanx!!
ps: dit is wat ik kan vinden

http://pretendenthoeve.myweb.nl/Pagina/ ... onNed.html
Afbeelding
weet iemand of er nog andere foto's van hem zijn??
Cabochon
Vos: 1,70m KWPN
De vader van Cabochon (Vincent) is Nederlands Kampioen Grand Prix dressuur geweest onder Annemarie Sanders Keizer. Uit de moeder van Cabochon is ook de alom befaamde hengst Vanitas gekomen.

In 1987 was Cabochon de hengst met de beste draf. Vele kinderen van Cabochon presteren goed in de dressuursport (o.a. Luzelma, Moszcowicz, Jabbazelma, Kashmir, No Excuse).

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-02 15:34

Afbeelding
Luzelma Slottie (Cabochon x Apollonios x Pretendent). Zij was onder meer de beste merrie in de PAVO-cup finale van de vijfjarigen in 1998, KNF-kampioen Z-2 dressuur en 2e NK dressuur ZZ-licht in 2000, 5e Prix St. Georges en 6e Lichte Tour klassement NK dressuur 2001 met Christa Laarakkers. De merrie beheerst inmiddels Grand Prix-onderdelen als passage en piaffe.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-02 15:45

In de onderstaande fotocollage ziet u Nozem P, een uitermate getalenteerde Cabochon x Zeoliet x
Amor x Saoud, Ruby P, een sterhengst van Rubinstein x Sultan x Doruto en twee paarden die via onze
stal naar Amerika en Canada zijn verkocht.
Afbeelding

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-02 15:54

Afbeelding
Afbeelding
hier nog 2 foto's gevonden van cabochon's hoofd!

juniorlover
Berichten: 50
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: nistelrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 17:57

Hoi.

Ik was/ben ook helemaal gek van cabochon.
Wou er ook me paard mee laten dekken maar dat wil ik nou nietmeer.
Ik vind cabochon nog steeds een harstikke mooi paard, maar ik heb van de afstammelingen niet veel goeds gehoord.
Niet dat ze dan allemaal slecht zijn hoor.
Wel qua beweging maar niet qua bouw.
Kijk maar naar die hengst kimberly die is helemaal op de voorhand gebouwd daarom hebben ze dit jaar ook alle hengsten van cabochon afgewezen.
Een collega van mij heeft zelf ook een cabochon is wel een leuk paard maar ook wat op de voorhand gebouwt.
verder weet ik er niet heel veel van.
Maar wel dat het een super mooi paard is die hartstikke mooi kan lopen.

groetjes marieke

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 19:41

Deze foto heb ik zelf van hem gemaakt 3 jaar geleden:

Afbeelding

Deze komt uit het boek The leading Stallions:
Afbeelding

En een nakomeling van Cabochon, de linkse, Z-dressuur.
Afbeelding

Promiseloverforever
Berichten: 1
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Hoofddorp

Cabochon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 22:17

Party!! Hallo, Party!!

Ik weet niet of je er veel aan hebt maar ik kan je zeggen dat ik een verzorgpaardje heb en haar vader is Cabochon. Ze heet Promise Zelma en is 5 jaar, ze is 1.62 hoog en heeft een lief karakter. Ze heeft 2 witte beentjes. Ze heeft vorig jaar een veulen gehad en die heet Umberto. Ze is nu weer drachtig en dat veulen komt in juni. Ook hebben wij het paard Jabbazelma op de manege gehad, het was een paard van de eigenaresse van de manege. Helaas is ze nu verkocht. Jabbazelma (werd Jabba genoemd) en Promise hebben allebei de zelfde ouders namelijk vader:Cabochon en moeder: Daisy. Jabba heeft zelf ook een veulen gehad genaamd Novello die is verkocht naar Canada. Hij is 7 jaar oud. Verder weet ik niet veel meer. O,ja de eigenaar van Cabochon komt regelmatig bij ons op de manege. (N. van Norel) hij is bevriend met de eigenaresse. Bij ons worden zijn paardjes ingereden en verder verkocht.

Groetjes Promiseloverforever

blacky_oud
Berichten: 21
Geregistreerd: 19-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 13:15

Indoor Kampioenschappen en zo zijn er nog veel meer Cabochons

Het lichte tourkampioenschap werd overtuigend gewonnen door de onvolprezen Cabochon-afstammelinge Luzelma Slottie en Christa Laarakkers. Zij wonnen alle drie de proeven met de hoge scores van 70,08%, 73,18% en 70,15%!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 21:54

Hoi, mijn Lafayette is een cabochon, zie mijn profiel voor een niet zo erg geweldige foto. Ze is 1.68 en stermerrie. Super mooie draf (heel veel tact), gewone stap en een redelijke galop. Van nature is ze nogal lui jammergenoeg. Qua karakter is het een beetje een rare. Ze kan best wel eens vreemd doen, erg sjagerijnig tegen vreemden en zo maar vorig jaar heeft ze een ongeluk gehad waarbij haar halve hoef eraf gerukt is. Sinds die tijd heeft ze veel behandelingen ondergaan in emmeloord en die behandelingen waren af en toe erg pijnlijk voor haar. De dierenartsen en de hoefsmid vinden haar geweldig omdat ze bij al die behandelingen nog niet 1 keer uitgehaald heeft (dat hebben ze nog nooit meegemaakt Cool ).

Ze is nu gedekt door oo-seven en in juni verwachten we het veulen.

orinoco

Berichten: 65
Geregistreerd: 06-02-02
Woonplaats: zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 09:31

Hoi, mijn paard is ook een cabochon. Het is echt een superlief paard in de omgang en met rijden, hij wil echt graag voor je werken. Ook hij heeft hele mooie bewegingen vooral de draf. In mijn profiel staat een foto van hem.
groetjes silvia

marjannuh
Berichten: 138
Geregistreerd: 21-03-07
Woonplaats: urk

Re: Ik wil alles weten van cabochon!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 11:24

mijn verzorg paardje prudents is ook een nakomeling van cabochon maar die heeft het alsmaar met zijn been hoeft niet afgemaakt te worden hoor maar hij loopt nu wat vaker mank foto's volgen nog

ilja1990

Berichten: 388
Geregistreerd: 12-01-05

Re: Ik wil alles weten van cabochon!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 11:26

Dit is wel een héél oud topic Tong uitsteken

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re: Ik wil alles weten van cabochon!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 11:31

Groot hangslot dus Haha!