Normaal??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Normaal??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-02 16:24

Ik loop stage op een middelbare school waar ik les geef en heb 5 docenten waarvan ik de lessen overneem en die mij begeleiden.
Nu is er een docent (jaar of 38, popi-jopi-type) die direct vanaf het begin al heel amicaal deed, steeds flauwe grapjes maken en altijd even aanraken. Hij komt altijd alleen maar bij me zitten als ik alleen ben en begint dan altijd over stappen, mooie meiden en andere stoere praat.
Over hoe de leerlingen van tegenwoordig op seks gericht zijn, maar dat hij vroeger net zo was, misschien nog wel erger Gaaaap ja, want als hij na schooltijd achter het fietsenhok een leuke meid kon pakken, blablabla Lips are sealed
Nou ja, toen was ik dus net een week daar op die school en toen had ik al zoiets van Verward Verward vind ik niet echt normaal.

Momenteel zijn er mondelingen voor de 4e klassers, ik ben ook ingepland om erbij te zitten. En wat denk je? Vier van de vijf dagen zit ik bij hem erbij. Blijkt achteraf geen toeval te zijn want hij schijnt de roostermaker speciaal opgezocht te hebben om mij bij hem in te laten plannen Verward
Met de mondelingen vraagt hij ook de leerlingen vooral naar de details uit boeken qua verliefdheid enzo. Net of het hele boek daar over gaat. Leerlingen verlegen en hij kan weer even een opmerking maken over zichzelf. Vraag: "Wat is het vreemde aan de relatie tussen Anita en Erwin?"Antwoord van de leerling: "Anita is veel ouder"
Hij: "Ja zij schelen wel 10 jaar he? Nou ja, moet je horen wie het zegt haha, ik heb ook wel eens met een meid van 10 jaar ouder in de duinen liggen vrijen op vakantie, op een oude fiets moet je het leren he?"
Nou ja, zo gaat het dus zo'n beetje de hele dag, tussen 2 leerlingen door vraagt ie elke keer even aan mij of het nog gaat met schrijven, moet ie ook altijd even z'n hand op mijn schouder leggen ofzo Frusty

Ik word er eerlijk gezegd een beetje moe van, voel me bij de leraren van 60 jaar een stuk beter op mijn gemak *LOL* Maar hoe kan ik nou duidelijk maken dat ik hier niet zo'n zin in heb??


skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 16:37

Brrr... ik moet er niet echt aan denken, maar het kan eveneens zo zijn bij iemand van 60.
Ik zou het gewoon duidelijk maken dat je het niet prettig vindt, het hoeft niet op een felle manier, maar gewoon op een normale manier.

En als hij dat niet accepteert moet je het tegen iemand anders zeggen van de school (andere leraar of directeur)

Dat is denk ik de beste manier... Het gewoon duidelijkmaken

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-02 16:44

Ja maar hoe dan? Wil er namelijk helemaal geen issue van maken, helemaal niet tegenover andere docenten, bovendien loop ik vanaf nu nog maar 2 weken stage.


Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 16:47

Wat een akelig sujet is die kerel. Misselijk Misschien zou je hem toch eens vriendelijk doch dringend kunnen vragen voortaan enige afstand tot jou te bewaren. En anders idd een andere leraar of afdelingshoofd oid inlichten. Misschien sowieso niet onverstandig, met dit soort mensen.

Veel succes in ieder geval.

batje

Berichten: 10559
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 16:48

Melden. Meteen!

Jij voelt je er duidelijk niet lekker onder, maar je kan er (zo te lezen) best mee om gaan. Helaas zijn er ook mensen die dat niet kunnen, en zich wel door hem laten intimideren.

Ik heb ook een tijdje een manager gehad die dat soort opmerkingen maakte, maar als ik liet weten dat ik daar niet van gediend was (weliswaar beledigd) meteen ophield. Redelijk onschuldig dus. Helaas ging hij wel steeds verder, totdat ik dus een klacht tegen hem heb ingediend. Einde van het verhaal is dat ik in de ziektewet thuis zat.

Laat het niet zo ver komen en praat met zijn leidinggevende nu het nog gewoon uit te praten is.
succes!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Bartje

Berichten: 1651
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 16:50

spreek hem er op aan wanneer jullie eens alleen zijn.

zeg hem dat je hem wil spreken over hoe het de afgelopen week tussen jullie en dat je het niet echt fijn vindt hoe hij zich gedraagt tegenover jou. Vraag hem dan ook of hij het zelf ook door heeft (ff denken, welke stappen ik nog meer heb geleerd op school Schijnheilig )

wees concreet en duidelijk, probeer er niet om heen te banketstaaf en maak hem duidelijk dat het dus over zn gedrag gaat en dat je hem dus niet persoonlijk aanvalt.

oftewel kort samenvattend, praat er eens met hem over. Dat is de beste manier en op deze manier zul je er achteraf ook beter gevoel over hebben omdat je toch voor jezelf opkomt.

succes ermee! en als je nog vragen hebt, be my guest Knipoog

Wat er wordt gezegd van meteen naar directie stappen.. zou ik niet doen, praat er eerst met hem over, geef hem zelf de kans om het te veranderen, wanneer het na 2x ofzo nog steeds zo gaat, dan kun je hem aangeven dat je het meldt als het door blijft gaan

batje

Berichten: 10559
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 17:07

Ik hou ook meer van het eerst met de persoon zelf uitpraten, maar ik kreeg van de directie naar mijn hoofd geslingerd dat ik het niet eerder heb gemeld en dat ik het dus eigenlijk niet zo erg vond..

Vandaar dat ik de tip gaf om het meteen te melden, maar als je je daar niet lekker bij voelt kan je het inderdaad eerst met hem bespreken.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Bartje

Berichten: 1651
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 17:35

maar dat zegt meer over de directie dan over je manier van aanpak, vind ik zelf. Hoe zou jij het vinden als jij bijvoorbeeld iets zou doen, waarvan je misschien niet eens echt door hebt dat de ander het niet op prijs stelt en die persoon zou meteen maatregelen treffen door naar anderen te stappen?
Je wordt meteen bestempeld en hierdoor krijg je denk ik alleen maar meer irritatie en conflicten onderling. Daarnaast vind ik het zelf de wat zwakkere manier. De ander confronteren is beter, mits je het maar niet brengt op zo'n manier dat je hem aanvalt.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 19:27

Gatverdamme, oversext mannetje! Misselijk
Ik zou het denk ik (ben ook maar 14) eerst tegen hem zeggen, dat je daar niet van gediend bent, helpt het niet zou ik toch naar iemand anders toegaan en het melden.

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-02 19:35

Ja daar zie ik dus een beetje tegenop. Omdat hij er echt geen kwade bedoelingen mee heeft, hij is gewoon heel spontaan en open, maar mij net iets te. Ik vind het eigenlijk nogal suf om er wat van te zeggen, ik bedoel, ik ben 22, moet daar toch wel een beetje tegen kunnen. Maar op de een of andere manier voel ik me bij hem ongemakkelijk.
Kan ik het niet laten merken op een andere manier?

Bartje

Berichten: 1651
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 19:45

kan wel, door bijvoorbeeld zn hand van je schouder af te halen ofzo, maar jah.. kan alleen maar meer onduidelijkheid over ontstaan denk ik.. praten is echt beste oplossing..

en daarnaast, 22 of welke leeftijd dan ook, jij voelt je er niet prettig bij en dan moet je het aangeven, is toch niet erg hoor!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 23:43

Oh jasses Marije, lijkt me echt vreselijk.... Is idd niet normaal, hij moet bovendien van je afblijven. Beetje raar ook dat ie naar de roostermaker geweest zou zijn om veel met jou te moeten werken.... Verward Zou ik me echt niet lekker bij voelen. Toch zou ik er wat van zeggen, weet niet precies hoe, maar dit kan gewoon niet. Suces!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 23:53

Cody schreef:

Kan ik het niet laten merken op een andere manier?


Jawel hoor, heel luid en duidelijk in het openbaar vragen of hij:
zijn hand even van je schouder wilt halen
en dat jij bij een volgend voorval
niet van deze omgangsvormen gedient bent

Klinkt raar, maar ik denk dat je hem even voor moet zijn met dit gedrag, voor dat je het week moet je "nakomen" of wat "anders" en als leerling trek je dan toch vaak aan het kortste eind. Als je zorgt dat zijn gedrag bij je studie genoten bekend is, sta je denk ik al heel sterk (zonder dat je hem zwart hoeft te maken) Praten met hem heeft denk ik niet zoveel zin, zou hij waarschijnlijk nog fijn vinden ook Misselijk

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 00:53

Hij wil maar 1 ding en dat is krikken achter het fietsenhok. Lijkt me een gefrustreerde man, die waarschijnlijk getrouwd is, maar iets heeft gemist in zijn jeugd. Ik zou er zeker werk van maken en dit verhaal schriftelijk op jou school indienen en de wens dat het niet hogerop wordt gespeeld. daarna vind ik dat jou school contact moet zoeken met jou stageplek......Inmiddels uitkijken naar wat anders als dat kan. Als dat niet kan, dan gewoon die tijduitzitten daar. En een hele dikke middelvinger (in je gedachte) naar die kerel opsteken. Tja, hij vraagt er toch zelf om? En hij weet heeeel goed waar hij mee bezig is hoor. Dus ga nou maar niet twijfelen aan zijn intenties..

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Percy

Berichten: 12068
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 01:10

Cody schreef:
Ja daar zie ik dus een beetje tegenop. Omdat hij er echt geen kwade bedoelingen mee heeft, hij is gewoon heel spontaan en open, maar mij net iets te. Ik vind het eigenlijk nogal suf om er wat van te zeggen, ik bedoel, ik ben 22, moet daar toch wel een beetje tegen kunnen. Maar op de een of andere manier voel ik me bij hem ongemakkelijk.
Kan ik het niet laten merken op een andere manier?


Zo onschuldig vind ik hem niet. Ik krijg uit jouw verhaal niet de indruk dat hij geen kwade bedoelingen heeft, integendeel zelfs. Hij is stapsgewijs bezig om steeds verder te gaan.
Dit valt onder de noemer "ongewenste intimiteiten" en ik zou er zeker melding van maken.
Misschien vindt je het rot voor hem om dat te doen maar straks gaat het verder met jou of een ander en dan ben je te laat.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 01:21

Is er geen vertrouwenspersoon aan wie je dit voor kunt leggen?
Het klinkt als dat je er wel mee om weet te gaan, maar aangezien je je toch niet op je gemakt voelt houdt toch in dat de werksfeer daardoor niet ten goede beinvloed wordt.

Daarbij gaat hij zo misschien ook wel met leerlingen om....

Zolang je niet in zijn hoofd kunt kijken zou ik vooral letten op je intuitie en niet gaan redeneren.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Besje, Crista, Exorcizamus, laura_estee, nicole_floor, Rije, sollair310, stella92, Strawberry3, Tine1987, XxMariellexX en 183 bezoekers