One.Tel ???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

One.Tel ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-02 01:07

wie heeft hier ervaring mee?

bij ons rijzen de kosten de pan uit aangezien we geen kabel of asdl oid voor het internet kunnen krijgen (voor de tv nog geeneens een kabel, maar daarvoor hebben wij een schotel) en nu had mijn moeder hier iets van gehoord.

het is vooral voor internet en verder bellen wij normaal alleen nationaal (dus niet internationaal, wel binnen en buiten de regio), maar dat is op zich niet zoveel.
tja, alleen door dat internetten van mij en mijn broertje (en bij mij is dan de grootste boosdoener bokt, haha).
wij hebben wel isdn (ook maar sinds een tijdje, maar ok).

wanadoo hometime hebben wel al geprobeerd, maar dat is niks, je wordt automatisch uitgelogd na 2 uur en vaak doet de verbinding het niet goed en het gaat niet meer via isdn (we hadden hometime, maar nog geen isdn en toen we dat wel hadden waren we net te laat voor hometime isdn).
dus dat is knudde en daar maken we nu helemaal geen gebruik meer van.

weet iemand misschien wat anders?
voor ons internet-gebruik-kosten te verlagen, nouja behalve dan minder te internetten.
en vooral graag veel ervaringen met One.Tel.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 01:23

Je hebt toch ook die dingen waar je voor 5 euro 30% korting krijgt op je i-net tikken? Ik zou nog ff geduld hebben, want KPN is heel druk bezig landelijke dekking voor adsl te regelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 01:59

als het goed is kun je ook via een schotel het internet op! Schijn je supersnel mee te internetten (hele top40 downloaden in een kwartier ofzo!) Weet niet waar je er info over kan vinden maar ik dacht wel dat het kon! Succes met zoeken!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 06:34

Wanadoo hometime is ook niets meer. Er werd te veel gebruik van gemaakt en nu kan je vanaf 31 maart nog maar 80 uur per maand op internet.
In mijn 1e maand (alle weekenden van vrijdag middag tot zondag avond niet thuis geweest, dus alleen door de week 's avonds) heb ik maar 290 uur op internet gezeten, dus je snapt dat ik hier niet blij mee ben.
(ik zal hier maar niet zeggen wat ik zei toen ik die brief kreeg...)

Ik dacht dat je voor een verbinding met schotel nog steeds moest inbellen. Dus voor surfen en msn/icq scheelt dat niet in de kosten.

Verder ben ik ook erg benieuwd naar mensen die iets goedkopers weten.
(ja, verhuizen naar Hoogezand, hij ziet me aankomen met al die pony's...)

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 10:48

Akke schreef:
als het goed is kun je ook via een schotel het internet op! Schijn je supersnel mee te internetten (hele top40 downloaden in een kwartier ofzo!) Weet niet waar je er info over kan vinden maar ik dacht wel dat het kon! Succes met zoeken!


Sorry maar dat lijkt me niet waarschijnlijk. Tuurlijk is dat mogelijk, maar financieel niet haalbaar voor een particulier. De snelheid blijft afhankelijk van hoeveel bandbreedte je inkoopt. Dat heb je ook met (a/s)dsl. Dus ja, het kan, maar dat komt niet omdat je inlogt via een satteliet. Bovendien heb je met zoveel hikjes te maken, dat je echt een programma nodig moet hebben als getwright.

Mijn vader logte in via een satteliet en schotel, maar het kostte hem ook 1000 dollar per maand. En nog had hij die megasnelheid niet. Hij moest wel, want hij woonde in Burma, waar internet illigaal is.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 11:19

Maar adsl kan toch alleen tot op een bep afstand van de centrale? In het buitengebied kan dit dus niet. ERger nog, in het buitgebied heb je alleen electra en telefoon.

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 12:13

Wij hebben internet via de kabel...SUPER en ook echt niet duur!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 12:48

Maar er zijn veel mensen die simpelweg geen kabel kunnen krijgen, tenzij ze een paar ton over hebben,

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-02 14:37

zoals ik al zei, kunnen we geen kabel of asdl krijgen, aangezien we in een buitengebied wonen (en hoe Haha! ).

maarre Roos, we hebben wel meer dan alleen telefoon en electra, bij ons werkt isdn ook wel en internetten via de telefoon lijn ook wel (duhhu, anders zat ik hier nu niet te typen, haha) maar voordat internetten kunnen we dus geen kabel krijgen.
we hebben ook nog wel een tv, jaja zelfs met rtl 4,5 etc.
dat gaat niet via de kabel, maar via de schotel (met antenne heb je alleen ned 1,2,3 enzo.

maar internetten via een schotel is vrij duur.
door eenmalige aanschaf maar ook door maandelijkse kosten.
dat is niet te doen en zeker niet voor een particulier idd.
en zou voor ens ook niet goedkoper zijn dan nu, alleen maar stukken duurder. daar heb ik al eens naar gekeken.
we hebben alleen geen riolering (hahaha).

maar niemand heeft dus ervaring met One.Tel???
jammer, want was er heel benieuwd naar.
voor € 250 per maand onbeperkt internetten (dus FL 551 pm, maar daar komen dus nog de telefoonkosten bij en het abbonement, maar dat is in verhouding niet zo veel) en dat lijkt me eigenlijk wel tof, gewoon internet de hele dag aan kunnen laten staan (tja, voor de mensen met kabel is dat niks bijzonders meer, maar voor diegene zonder wel).

maarja, het is wel € 250 pm en dat is best wel een boel, ok de rekening is nu hoger, maar absoluut niet het dubbele ofzo, ook niet inclusief de andere kosten.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 14:52

WAt is de URL van one-tel?

Ik ben nu ook druk op zoek, wanadoo doet nu nog maar 80 uur in de daluren zonder tikken, Wish is samen gegaan met Tiscali en Tiscali heeft geen bepaald aantal uren zonder tikken.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-02 15:02

dit is de link Steef
http://www.onetel.nl/dutch/index.html

dit is dan wel de 2e pagina, maar de 1e pagina staat alleen Welkom bij One.Tel en wat voor taal je wilt.

ik vind het zelf een zeer vrij onduidelijke pagina, erg rommelig enzo, maar volgens mij moet je daar ff doorheen kijken.
en goed zoeken naar de antwoorden die je wilt hebben.
maar ik ga denk ik maar eens bellen, want de antwoorden op de vragen die ik wil hebben, staan er niet bij.
of iig, die kan ik niet vinden.

daarom vroeg ik hier ook naar ervaringen, maar goed, het lijkt me wel wat.
vooral dat onbeperkte, alleen het prijskaartje dat eraan hangt, is wat minder.

er waren 5 pakketten, nl die van 5, 10, nog wat en 50 uren internetten voor een bepaalde prijs en dan dat onbeperkte.
maar 50 uren is nog wat te weinig voor ons, dat maakt mn broertje volgens mij al alleen op en hij zit zelfs minder op internet dan mij.
(tja, wat moet je ook anders doen dan in de rimboe naast paardje, televisie ed)

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 15:50

Chrystal-gek schreef:
maarre Roos, we hebben wel meer dan alleen telefoon en electra, bij ons werkt isdn ook wel en internetten via de telefoon lijn ook wel (duhhu, anders zat ik hier nu niet te typen, haha) maar voordat internetten kunnen we dus geen kabel krijgen.
we hebben ook nog wel een tv, jaja zelfs met rtl 4,5 etc.
dat gaat niet via de kabel, maar via de schotel (met antenne heb je alleen ned 1,2,3 enzo.

maar internetten via een schotel is vrij duur.
door eenmalige aanschaf maar ook door maandelijkse kosten.
dat is niet te doen en zeker niet voor een particulier idd.
en zou voor ens ook niet goedkoper zijn dan nu, alleen maar stukken duurder. daar heb ik al eens naar gekeken.
we hebben alleen geen riolering (hahaha).

maar niemand heeft dus ervaring met One.Tel???
jammer, want was er heel benieuwd naar.
voor € 250 per maand onbeperkt internetten (dus FL 551 pm, maar daar komen dus nog de telefoonkosten bij en het abbonement, maar dat is in verhouding niet zo veel) en dat lijkt me eigenlijk wel tof, gewoon internet de hele dag aan kunnen laten staan (tja, voor de mensen met kabel is dat niks bijzonders meer, maar voor diegene zonder wel).

maarja, het is wel € 250 pm en dat is best wel een boel, ok de rekening is nu hoger, maar absoluut niet het dubbele ofzo, ook niet inclusief de andere kosten.


ISDN gaat idd via de telefoon, en wij hebben in het 'hoofdgebouw' ook ISDN, maar je zit nog steeds vast aan hoge kosten want tikken tikken aan. Ik heb dus ook een schotel met canal + oliebol kaart en dus alle nederlandse commercielen.
\

Hoeveel mensen zouden er trouwens geen kabel hebben in Nederland en te ver weg van de telefooncentrale zitten? Heel wat zou ik zo zeggen.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-02 00:47

Doordat wij zoveel internetten, hebben wij ook al ISDN genomen zodat we soms nog eens bereikbaar zijn (er begonnen nl al mensen te klagen dat ze ons nooit aan de telefoon konden krijgen als zij ons belden en de meeste vonden voice mail ook niet zo, vooral mn oma, hallo, is er nog iemand enzo, haha), is dus ook al wat duurder qua abbonementskosten, maar dat is het grootste probleem dus niet.

Citaat:
Erger nog, in het buitgebied heb je alleen electra en telefoon

Ik nam aan dat je gewoon in de stad woonde of iig in een dorp, daarom had ik het erover wat we toch wel hadden bij ons buitenaf.
Want tja, er zijn nogal eens vooroordelen he.
Maar dat andere zei ik dus om het ff uit te leggen dat dit wel heel zwart-wit was, maar goed.

Jaja, ik weet het, dat is idd een vooroordeel van mij, maar als ik zomaar willekeurige mensen vragen, geeft 9 op de 10 toch antwoord dat ze in de stad wonen of in een dorp, en niet in de boes boes zoals mij.

Wij hebben trouwens geen Canal+, maar een andere gewone kaart, eenmalige aanschafkosten dus, terwijl bij Cannel+ ook nog maandelijkse abbonementskosten komen.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 01:15

Dat onbeperkt abonnement klinkt wel interessant. Ik heb nu wanadoo hometime wat ik deze maand op wil zeggen.
Dan kom ik toch weer rond de € 250,- per maand aan telefoonkosten als ik met een stopwatch zit te internetten.
Eens kijken hoe veel m'n werk eventueel wil vergoeden Pling

Er staat verder niets bij van snelheden geloof ik. Ik ga nog eens even verder zoeken op die site (idd erg druk en rommelig)

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 12:40


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 15:24

Ik zal wel heel raar wezen maar ik vind €250 of €195 echt veel te duur. Ik denk dat ik gewoon een ding van 30% korting op de tikken neem en dat ik wel zie waar ik op uit kom. Als et echt superhoog wordt dan ga ik of minderen (lukt toch neit Haha!) of ik doe dat misschien wel.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 15:59

Zelfs met 30% korting kom ik daar nog boven...