springpaarden gevlochten met....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

springpaarden gevlochten met....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 00:59

elastiekjes? waarom zie je dat altijd in de springsport? bang dat als ze met naald&draad doen dat ze dan op dressuurkakkers lijken? Haha! of vlechten de groompies sneller met elastiek?
Haha!
ik heb geen idee, op tv zie je zo ook echt altijd met elastiek.

ik zelf vind bij oet naald & draad 10x beter staan(doe ik ook alleen als ik er bij ga dressuren hoor Schijnheilig , anders is het gewoon los)

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 06:33

Miss omdat het sneller is ofzo ?
Ik vind naald en draad ook 10x beter staan.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 06:55

Ik weet het *LOL*

Naald en draad duurt langer en is ook irritanter met eruit halen.
Wij vlechten voor de IAN en de keuringen iig ook met elastiekjes. Ik ga echt niet met naald en draad staan te miepen (tygahno wel trouwens Knipoog )

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 08:02

als ik vlecht voor dressuur, dan doe ik het met elastiekjes. Je hebt deze tegenwoordig in zo veel kleuren, er is altijd wel een leuke kleur te krijgen.

Meestal gebruik ik gewoon zwart of wit, dat staat het mooist bij zwarte manen. In de staart altijd zwarte. Laatst heb ik rode elastiekjes gebruikt, en ook dat stond erg mooi. Heb toevallig ook een oranje rood randje in m'n witte zadeldekje.

Vroeger had je van dat piktouw, dat bruinige touw met pek, daar kon je goed mee vlechten, en toen deed ik dat ook nog wel eens, zeker met keuringen. Tegenwoordig mag dat niet meer verkocht worden, schijnt milieubelastend te zijn. Je moet nu van dat hondsberoerde draad gebruiken met kaarsvet erin. Troep, en veel te duur, iets van 6.80 euro. Daar kun je dan zo'n 5 keer van vlechten gok ik (geen idee, heb 1 keer een klos gekocht en die ligt er na 1 poging tot vlechten nog, met dit rottouw was ik veel langer bezig, en het resultaat was niets beter dan met elastiekjes). Voor die 6.80 euro kun je wel enige jaren met elastiekjes vlechten.

Bovendien zie ik het verschil niet, beide is netjes.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 09:14

En ik maar denken dat het de bedoeling was dat de elastiekjes zo min mogelijk opvallen.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 10:02

Het is mij nog nooit opgevallen, met naald en draad heb ik het nog nooit geprobeerd Lachen

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 10:03

zo weinig?ik doe al 2 jaar met dezelfde rol Haha! volgens mij rijd ik te weinig dressuur Bloos

het vlechten met naald & draad duurt(bij mij) helemaal niet langer, minder vlechtjes. en als je het handig doet, kan je ze er ook zo weer uithalen

vlechten met gekleurde elastiekjes vind ik dus helemaal niks gewoon zwart. wit op zwarte manen vind ik dus lelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 10:11

Ik vind die grote en weinig knotten er ook meer voor een dressuurpaard uitzien.
Misschien vinden dat meer mensen Lachen

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 10:15

runningkawa schreef:
Ik vind die grote en weinig knotten er ook meer voor een dressuurpaard uitzien.
Misschien vinden dat meer mensen Lachen


ja die profs zijn allemaal bang dat hun paard een dressuurpaard wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 10:18

oei, ik ben geen prof en vind dat ook Tong uitsteken Haha!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:15

met naald en draad is typisch iets voor dressuur. het staat heel sjiek vind ik Haha! bij springen moet je er lekker veel hebben en lekker klein.. doelt op snelheid en erodynamica Knipoog
als je eenmaal behendigd bent in naald en draad doe je het in 20 minuten.. ik ben gemiddeld langer bezig met elastiekjes(merel vind al dat gefriemel aan haar hoofd geen succes)
dus dat zou niet uit moeten maken.. ik denk dat het gewoon het aangezicht is hoor..

is toch geen gezicht rozen in de manen van een springpaard Haha!

merel krijgt lekker rozen op dressuur en knotjes op springconcoursen Haha!

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:47

Ik vind dat je tijdens het springen helemaal geen knotjes in moet doen. (Mijn mening op dit moment, kan zijn over een tijdje niet meer) Dat is toch ook veel fijner voor het paard?
Met dressuur zeg ik naald en draad, als je dat een beetje goed doet, krijgen ze er een supermooie nek van!

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:51

Stomme vraag misschien, maar hoe doe je vlechten met naald en draad? Ik heb het nog nooit gezien.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 15:41

gekke_koei schreef:
merel krijgt lekker rozen op dressuur en knotjes op springconcoursen Haha!

En dat zelfs op 1 wedstrijd?

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 15:57

marijkedam schreef:
Stomme vraag misschien, maar hoe doe je vlechten met naald en draad? Ik heb het nog nooit gezien.


In plaats van een elastiekje, gebruik je naald en draad. Je haald als het ware de naald met het draad een aantal keren door de knot heen en je naaid het mooi aan elkaar. Dit is veel mooier omdat je geen zichtbare elastiekjes hebt en je het knotje erg mooi kunt maken omdat je het draad, zo vaak als je nodig hebt, door het knotje kunt halen op alle plekken in het knotje. Hierdoor lijkt het knotje veel strakker.

Snap je het een beetje?

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:17

Ik vlecht mijn paarden ook gewoon met elastiekjes, omdat het sneller is.
toen ik nog met 1 of 2 paarden op concours ging deed ik het ook met naald en draad, maar dat is met 6 of 7 paarden niet te doen!
Ik vind het wel het mooiste als ze gevlochten zijn, maar dan niet te kleine vlechtjes. stuk of 10 is genoeg. als ze te klein worden kun je ze niet meer mooi op een rij houden

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:35

ik gebruik elastiekjes, voor dressuur en keuring, kan het er veel mooier mee maken dan met touw.

maar..........ik ben een springer en vlecht dus mijn eigen paarden niet !!!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:00

naald en draaad?ik doe het altijd met elastiekjes!!!
maar kan iemand me da lere zo met naald en draad???zijn da van die knotjes net als marrigje van balen heeft???

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:21

Ik vind meer en kleine knotje met elastiek ook bij dressuur gewoon veel mooier staan. Ik hou gewoon niet zo van die roosjes.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:21

ik doe ook altijd met elastiekjes, vind ik lekker makkelijk

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:25

ja datvind ik nou ook!!!
gaat lekker snel en zeer gemakkelijk,En ik vind het er best netjes uitzien!!!