Ik ben het meer dan zat!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Ik ben het meer dan zat!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 23:37

Zoals de title het al zegt...ik ben het meer dan zat Boos! . Iedere keer als ik iets plaats op Bokt krijg ik van die verrekte nare opmerking. Zo zet ik foto's neer en meteen wordt er gereageert over mijn profiel dat de paarden te vroeg ingereden zijn en dat mijn paarden ingezakte ruggen hebben enz... Ik zou graag eventjes willen zeggen dat het een goed idee zou zijn als iedereen maar eens een keertje naar zichzelf zou gaan kijken. Kritiek geven, best...maar al die snert opmerking...gewoon belachelijk. Het word zo erg dat ik me afvraag wat ik hier nog op Bokt doe. Ik heb er meer dan genoeg van met dat gezeik over hoe mensen met hun paarden omgaan!! Ieder land is anders en als je niets beters te zeggen hebt, dan zeg gewoon niets!!!
Ik heb verder hier niets meer aan toe te voegen en ik ben echt toch klaar met berichtjes te schrijven en foto's te plaatsen!!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 23:45

Hmmm paarden vroeg inrijden is hier ongeveer net zo controversieel als de slof Haha! Met die foto's verwacht je daar natuurlijk geen opmerkingen over, dat kan ik me voorstellen.
Maar... 'ieder land is anders' geldt in deze niet denk ik. Het beste willen voor je favoriete dier is imo voor elke nationaliteit gelijk. In jouw omgeving is het misschien gewoon om een tweejarige te rijden, en hier wordt het ook best wel gedaan, maar er kunnen inderdaad vraagtekens bij geplaatst worden over of het het goed is voor de ontwikkeling van het dier. Ik ben er geen voorstander van. Maar ik ben het wel met je eens dat het op internet makkelijk is even een sneer te geven, dat kan best anders. Alleen denk ik dat het hier wel met de beste bedoelingen is gezegd.
Ik vind het in elk geval mooie foto's; en knappe dochter heb je Lachen

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 00:03

Laura schreef:
Hmmm paarden vroeg inrijden is hier ongeveer net zo controversieel als de slof Haha!
ik dacht dat dit juist iets waar 99% van de bokkers over op 1 lijn zaten itt de slof. DC je voelt je persoonlijk aangevallen, maar wat heeft het nu voor nut om dit topic te openen?

Amor Vincit Omnia

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 00:10

ik was laatst op een westernstal (zal de naam niet noemen) waar ze mij vertelde dat paarden al ingereden werden bij 18 maanden! en dat ze na het rijden een uur lang vast werden gezet om "na te denken" dus zo jong is 2 jaar blijkbaar niet hoor!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 00:20

Heb je de Pennyclub op je dak?

Nee, ik snap je boosheid, maar ja, het is net wat in een land gebruikelijk is. En welke theorie je leert. Je niet te veel van aantrekken, en gewoon voor de gezelligheid hier op Bokt komen.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 00:25

DC, laat die mensen gewoon voor wat ze zijn. Ik ben zelf helemaal niet thuis in de westernsport, dus wat gebruikelijk is weet ik ook niet.
En jij leeft daar in Amerika, een heel andere cultuur als bij ons, jij zal heel andere opvattingen hebben als wij.
Dus probeer je zo min mogelijk wat van anderen aan te trekken, en doe gewoon lekker jou ding!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 00:39

Als jij vindt dat je het goed doet, waar maak je je dan druk om?

Ik zie trouwens maar een paar mensen voorzichtig vragen of het wel goed is wat je doet. Dat mag toch?

זכור

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 01:02

Ethelate schreef:
Heb je de Pennyclub op je dak?




*LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

Die houden we erin! Enneuh je bent niet alleen hoor! Ik word ook voor de meest vreemde beschuldigingen uitgemaakt. Zeer penny achtig! Schijnheilig

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 01:08

Pfffff... je moet je van die paar mensen die het nodig vinden om rot opmerkingen niks aantrekken joh! Dan zitten ze zich waarschijnlijk alleen maar te verkneukelen achter hun computer, dat zou ik ze toch echt niet gunnen. Verder is het natuurlijk zo dat bokt een openbaar forum is en dat iedereen recht heeft op zijn/haar eigen mening, dat moet imo kunnen (zolang iemand zijn of haar mening iig op respectvolle wijze kan uiten), het zou saai worden als dat niet zo was. Maar gewoon berichten en foto's blijven plaatsen joh... maar laat je dochter ook jou eens met de paarden vastleggen Tong uitsteken . Maar ik snap dat jij graag foto's maakt van Shauni, ze is een leuke meid om te zien hoor.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 01:11

Lies...dat mag zeker!!
Maar ga maar eens kijken op ITP en zie dan eens of ik me aangevallen voel! De reden dat ik me steeds aangevallen voel is omdat ik steeds van die opmerkingen krijg.

Ik kan me best voorstellen dat sommige antwoorden goed bedoeld zijn, maar sommige opmerking zijn gewoon onterecht en niet echt aardig geschreven ook!

Zo werd er aan mij gevraagt waarom mijn dochter altijd in de foto stond. Tja, kun je wel vragen, maar ik vraag me af of dat een probleem is.

Zoals ik al zei...advies geven...ja, maar het zou leuker zijn als iedereen andere mensen in hun waarde laten. Ik kan er nu eenmaal niets aan veranderen dat ze in Amerika de paarden jong inrijden. Maakt mij daarom geen slecht persoon!

Laura...bedankt voor het leuke berichtje!
Wel, eigenlijk voor iedereen... bedankt voor de leuke berichtjes!!

Penny op mijn dak??? Tja, dacht het wel! Haha!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 01:14

Tsja... dat commentaar... iedereen wordt er wel eens gek van denk ik... ook ik heb zo'n tijd meegemaakt...

En SP: over de slof zijn anders zat discussies geweest Scheve mond

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 01:33

DiamondCheckers schreef:
Lies...dat mag zeker!!
Maar ga maar eens kijken op ITP en zie dan eens of ik me aangevallen voel! De reden dat ik me steeds aangevallen voel is omdat ik steeds van die opmerkingen krijg.

Ik kan me best voorstellen dat sommige antwoorden goed bedoeld zijn, maar sommige opmerking zijn gewoon onterecht en niet echt aardig geschreven ook!

Zo werd er aan mij gevraagt waarom mijn dochter altijd in de foto stond. Tja, kun je wel vragen, maar ik vraag me af of dat een probleem is.


Ik heb gekeken. Ik vond wel dat er voorzichtig geinformeerd werd. Die vraag over je dochter sloeg idd helemaal nergens op. Maar dat was toch de enige rare opmerking?

Maar je moet het je niet zo persoonlijk aantrekken, joh. Dat mensen commentaar hebben op de wijze van omgaan met paarden is één, maar dat wil niet zeggen dat ze je een slecht mens vinden ofzo.

זכור

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 05:07

Lies...dit was een ander opmerking die op niets sloeg!
Citaat:
Wat me wel opvalt in jou profiel is dat op elke foto waar de paarden onder het zadle een flinke doorgezakte rug hebben

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 07:34

hey... tis idd waar dat in Amerika totale andere regels gelden voor het inrijden van paarden. Ik heb een tijdje met paarden gewerkt hier, en de beesten worden prima verzorgt maar krijgen eerder een ruiter op hun rug.

Het idee daarachter is het oude cowboy-idee: met 2 jaar krijgen de diertjes een westernzadel op en dan huppakee, ruiter erop. Op die manier zijn (serieus) rodeo's ontstaan.
Het goede daarvan is dat zo'n beest dan in 1 klap gewend is aan iemand. Daarna hoort het dier een half jaar tot een jaar rust te hebben, en wanneer het dier 3 is wordt het verder ingereden.

Ik heb heel veel dieren gereden hier die op die manier zijn gebroken en het waren prima dieren die niks mankeerden. Iedere cultuur heeft zo zijn eigen dingetjes, en dat heeft iedereen maar te respecteren.

Dus DiamondCheckers, trek je er maar niks van aan Haha!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 09:10

Citaat:
Dutchess is een tweejarige oude merrie die mijn dochter berijdt. Ze zijn twee goeie maatjes en ze doen het beiden ontzettend goed met het rijden. Dutchess is een veulen van een kampioen genaamd Si Olena


Denk dat je hiermee al verscheidene mensen tegen het hoofd stoot. Als jij jouw paard met 2 in wilt rijden is dat jouw goed recht, maar als je dit in je profiel gaat zetten dan kun je er donder op zeggen dat daar reacties op komen en vraag je er ook een beetje om vind ik. Dan zal ik het nog maar niet eens hebben over mijn mening daarover. Als je er niet op beoordeeld wilt worden, zet het dan ook niet neer! Mensen oordelen naar wat ze lezen!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 10:22

irish_lady schreef:
Denk dat je hiermee al verscheidene mensen tegen het hoofd stoot. Als jij jouw paard met 2 in wilt rijden is dat jouw goed recht, maar als je dit in je profiel gaat zetten dan kun je er donder op zeggen dat daar reacties op komen en vraag je er ook een beetje om vind ik. Dan zal ik het nog maar niet eens hebben over mijn mening daarover. Als je er niet op beoordeeld wilt worden, zet het dan ook niet neer! Mensen oordelen naar wat ze lezen!


Sorry hoor.. Maar waarom zou dit niet in het profiel gezet mogen worden? Omdat mensen dan gaan reageren? Ja hallo.. zo is het nooit goed natuurlijk..

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 10:35

hm als ik op een amerikaans western forum plaats dat ik LRD rijd met mijn paard (doe ik niet, maar even als voorbeeld) krijg ik daar ook felle opmerkingen over. wat ik wel vreemd vind is dat mensen die normaal fel tegen het inrijden van 2 jarigen zijn, nu opeens handje aan het vasthouden zijn. maar goed, het zal wel Haha!

Amor Vincit Omnia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:03

SuperPepeijn schreef:
hm als ik op een amerikaans western forum plaats dat ik LRD rijd met mijn paard (doe ik niet, maar even als voorbeeld) krijg ik daar ook felle opmerkingen over. wat ik wel vreemd vind is dat mensen die normaal fel tegen het inrijden van 2 jarigen zijn, nu opeens handje aan het vasthouden zijn. maar goed, het zal wel Haha!


Waar baseer je dat op? Of ken je van alle personen die nu gereageerd hebben de standpunten wbt het inrijden / zadelmak maken?

Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:36

Ik heb niet gereageerd in het topic op ITP, als ik topics zie op ITP waar ik het niet mee eens ben, reageer ik meestal idd niet. Maar hier wil ik toch wel even mijn mening weergeven. Als je foto's plaatst op een Nederlands forum van een tweejarige onder het zadel is het volgens mij maar logisch dat je opmerkingen krijgt, in Nederland (en België) is het immers niet de gewoonte om een 2-jarige te berijden. En als je daar niet tegen kunt, of dat is de gewoonte in Amerika, dan moet je maar foto's plaatsen op een Amerikaans forum, daar zul je dan geen opmerkingen krijgen.

Verder vind ik, een 2-jarige hoort op het land, samen met andere paarden, lekker te spelen en op te groeien en hoeft helemaal nog niet belast te worden, 3 jaar is vroeg genoeg. Uiteraard slechts mijn bescheiden mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:19

in je profiel staat dat je 35 bent? het lijkt mij dan dat je genoeg mensenkennis hebt om te weten dat je er reacties op kunt krijgen. of het goed is wat je doet verschilt bij iedereen. je moet doen wat je zelf het beste lijkt.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:24

ik heb het zelf ook een tijdje gehad, en ik denk dat iedereen die niet tot de populairsten hoort het wel eens heeft gehad

das hetzelfde dat als je een bericht plaatst en je ben niet zo populair, er gewoon heel weinig op gereageerd wordt
maar plaatst iemand die wel populair is zo'n zelfde bericht, zijn er pagina's antwoorden....

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:27

ik vind dat het niets met populariteit maar meer met waanzin te maken heeft

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:28

irish_lady schreef:
ik vind dat het niets met populariteit maar meer met waanzin te maken heeft


ik heb ook niet gezegd dat het aan populariteit ligt, maar dat dat een soortgelijk voorbeeld was

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:29

Nou in zeker opzicht heeft het denk ik ook wel wat met populariteit te maken. Van bebaalde mensen hier word nou eenmaal meer geaccepteerd als van anderen.

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:33

Ik vind dat wanneer mensen paarden inrijden hun zaak is. Je kan erop reageren maar vraag me af of die mensen in een keer zullen stoppen met 'hun' manier van inrijden. Ik denk dat het zowiezo verspilde moeite is om zo;n reactie te plaatsen en nog meer verspilde moeite om erop te reageren en je er wat van aan te trekken. In Nederland worden net zo goed 2 jarige beleerd en wel in de ren sport en daar hoor ik nooit iemand over!!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Facebook en 185 bezoekers