Rij en stalschoenen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Rij en stalschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 00:05

Hallo

Ik heb een (misschien hele domme) vraag:

Bestaan er ook stevige schoenen, die je zowel in de stal goed kan gebruiken als met rijden?

Heb vandaag een dikke haflingerbig op m'n voet gehad, met vol gewicht, en dat doet echt zeer. Ik had gewone schoenen aan, behoorlijk stevig, maar ze beginnen te klein te worden. En als je een keer een echt wat o je voet krijgt, en er verbrijzeld iets.... Scheve mond

Ik zoek dus stevige schoenen voor in de stal. Maar om dan ook nog een paar te kopen voor het rijden spreekt me niet zo aan.

Heb de zoekmachine wel gebruikt, maar komen topics uit waar ik niet zoveel aan heb...

Merken? Tips? Prijzen?

Groetjes [naam]

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?



Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 02:06

Mijn vriendin had eerst best goedkope, daar kreeg ze onwijs last mee met haar tenen. En ze begonnen ook te scheuren enzo.
Nu heeft ze nieuwe gehad van het merk Ariat, die bevallen haar perfect! Ze rijdt ermee, op stage loopt ze er de hele dag op stal mee. Ze is er heel blij mee.

Zelf heb ik altijd mijn werkschoenen aan als ik op stal ben, lekker met een stalen neus. Heeft al heel vaak pijnlijke tenen voorkomen...
Met rijden heb ik rijschoenen met korte chaps. Vroeger altijd laarsen.

We hadden de Lente, we hadden de Zomer, we hadden de Herfst.
Helaas, de Winter nam je mee..

[EA-CO] Diverse stoere, zomerse setjes te koop!

Jule
Berichten: 35
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 08:07

ik heb mijn "stalschoenen" bij Scapino gekocht, ze lijken een beetje op van die stevige bergschoenen. Ik rij er ook mee en ze zitten erg fijn.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 08:08

ik heb Moutain horse jodhpurs met stalen neuzen, perfect om op stal te werken en om te rijden!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 09:06

Ik heb de Mountain Horse Mountian Rider, en ben er zeer tevreden over! Ik kan er fijn mee rijden, maar ook lang oplopen. Ook in het stalwerk houden ze zich erg goed. Ik ben dus helemaal fan van ze Haha! .
Afbeelding
Dit zijn ze, maar ik heb ze dan gewoon in het zwart met zwarte veters Lachen

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 09:27

Ik heb werkschoenen voor bij de paarden. Het merk kan ik even niet zo opdreunen, maar ik heb een stel groene (life line) en blauwe (met tunnelsystem) gehad, kwamen bij de Boerenbond (Welkoop ook) vandaan. Deze schoenen waren smal genoeg om in stijgbeugels te passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 09:34

Ik gebruik altijd de blackstone schoenen.

Denk er wel aan dat dit soort schoenen een grof profiel hebben en vaak wat breder zijn, dus niet veilig in je beugels.
Om die reden heb ik altijd veiligheidsbeugels.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 09:59

Bedankt voor de reacties Lachen Als zoiets een keer echt pijn gaat doen, ga je er wel over nadenken. Dus de schoenen die jullie zeggen zijn allemaal stevig bij de neus en de zijkant enzo. Moet ik daar maar eens naar gaan kijken Lachen Bedankt

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 10:09

stevig wel, maar denk dat er niets stevig genoeg is voor vol 500 kg Haha!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 10:11

Ik heb timberlands als stalschoenen. Zijn niet kapot te krijgen maar kosten wel wat... Weet niet of ze veilig zijn om mee te rijden, ze hebben behoorlijk profiel.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 10:13

Ilse schreef:
Ik heb de Mountain Horse Mountian Rider, en ben er zeer tevreden over! Ik kan er fijn mee rijden, maar ook lang oplopen. Ook in het stalwerk houden ze zich erg goed. Ik ben dus helemaal fan van ze Haha! .
[image]
Dit zijn ze, maar ik heb ze dan gewoon in het zwart met zwarte veters Lachen

Ik heb deze schoenen ook maar ook in het zwart.Vind het een hele fijne schoen gaan ook redelijk lang mee vind ik.

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 10:18

Jule schreef:
ik heb mijn "stalschoenen" bij Scapino gekocht, ze lijken een beetje op van die stevige bergschoenen. Ik rij er ook mee en ze zitten erg fijn.

Die heb ik ook Haha!
Niet om mee te rijden, daarvoor gebruik ik nog altijd mijn laarzen, maar voor in de stal etc. zijn ze erg makkelijk, en lopen 10x beter dan die laarzen..

marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:16

Hoi Cynthia,

Ik heb als ik op stal ben gewoon veiligheidsschoenen aan met een stalen neus en stalen zolen. Daar heb je echt wat aan. Als ik ga rijden dan trek ik mijn jodhurs aan. Gewoon goedkope met chaps.
Eerder reed ik ook met stevige schoenen van de scapino, maar nadat ik twee maand op stage ben geweest heb ik ervaren dat 600 kilo met ijzers op je voet echt niet prettig is en dus heb ik veiligheidsschoenen aan geschaft. Het is een investering maar dan ben je er ook zeker van dat je tenen heel blijven Knipoog

Groetjes Loes

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:51

jah die schoenne heb ik van het merk GLOBAL het zie er miss niet uit maar ze zitten lkkr je kan niet met je foet door de beugels glijden (niet dat je foet er zeg maar door heen gleid ) en met cheps rij ik er mee en het rijd super ik heb me teen gebroken vandaar heb ik nu altijd schoeme aan die lkkr steving zijn (laarsen draag ik niet meer) je kan ook gewoon berg schoene aan doen .... maar denk niet dat ze lkkr zitten in het begin ik heb ze in gelopen en toen zaten ze erg lkkr ... en met rijden is het wennen maar het zit perfeckt !!

doeidoei

DYSLECKT ..DUS NIET ZEUREN..
love hrappur mijn schat

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:53

ik heb nog mooie te koop, zie mijn topic op EA

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:56

Ik heb nu Python Steel: hele fijne schoenen, zijn ook niet duur (80 euro). Heb dr wandelingen van 15 km mee gemaakt, en nergens last van gehad. Ook met rijden zijn ze heel fijn. Sting heeft er als medehafburger ook opgestaan, en dan heb je dat echt niet door Lachen (je kan alleen je voet niet weghalen Hyper! ).
Dr zijn nu bij de Praxis ook veiligheidsschoenen te koop. Voor 50 euro. Geen idee of ze goed zijn, moet er nog een keer gaan kijken, ben na 4 jaar deze schoenen wel eens aan nieuwe toe Lachen.

irisiris
Berichten: 75
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: ngein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 12:23

Jaaa! die ilse heeft, die heb ik ook in het zwart. Zijn super! Onder de zool zit 'stirrup-control' zodat je niet door je beugels glijdt en een steun voor je spoor (die ik zelf te hoog vind zitten, heb m'n sporen altijd onder die steun, maar goed...) Zijn heerlijke schoenen, echt een aanrader.

*bokkende schimmelrijder #76!*
Ik heb lekker geen profiel!! Schijnheilig

irisiris
Berichten: 75
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: ngein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 12:24

euh, die steun voor je spoor zit dus ACHTER op de schoen he... beetje banketstaaf neer gezet! Haha!

*bokkende schimmelrijder #76!*
Ik heb lekker geen profiel!! Schijnheilig

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:58

Ik heb MOuntain horse Rimfrost, heb ze zowel in zomer als in de winter aan! Ook zijn ze gedeeltelijk waterdicht. Ik doe er ongeveer 2 jaar per paar .

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:07

Net als Twinkelbell heb ik ook de Rimfrosts. Ik heb ze ook zomer en winter aan, je krijgt er iig geen koude voeten in Haha!, ze zijn prima bestand tegen bagger en afspuitplaatsen en als je een knol op je voet krijgt, loop je geen blauwe tenen op. Haha!

Geen idee hoe lang ik ermee doe, ik heb ze in november twee jaar en volgens mij kunnen ze nog wel een jaartje mee.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jule
Berichten: 35
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:20

het gevaar van schoenen met stalen neuzen is dat als een paard van 600 kilo net op het randje gaat staan ( dus waar ongeveer je tenen beginnen) het randje in kan deuken en dan krijg je je schoen dus niet meer uit en je kan de rest er zelf wel bij denken. Huilen ik wil degene met stalen neuzen natuurlijk niet bang maken Knipoog

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:24

als je goede werkschoenen hebt, zijn ze tot 1.5 ton (1500 kilo) gegarandeerd.

Toen ik nog op een stalhouderij werkte, met koudbloeden van zo'n 700 tot 900 kilo was dergelijk veiligheidsschoeisel verplicht en bij mijn koudbloed draag ik het nog steeds.
Vorig jaar is hij over me heen dedenderd en daarbij op mijn wreef gaan staan, ik had vanalles gebroken in mijn voet, maar mijn stalen neuzen waren niet ingedeukt.

Een kennis van me werkt in de wegenbouw en draagt ook veiligheidsschoenen, bij hem was er zo'n groot asflateerding over z'n voet gereden en waren de neuzen van zijn schoenen wel ingedeukt. Hij heeft de nodige operaties moeten ondergaan om zijn voet te behouden, maar ik schat dat een gemiddelde asfalteermachine iets meer weegt dat een zware koudbloed.

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:28

Ik heb voor een half jaar terug schoenen gekocht van ariat, ik weet niet meer welke, ik heb die met een rits aan de voorkant en stevige neus en hak etc., aan het begin liepen ze voor geen meter, hakken kapot

Nu heb ik er weer geen plezier van, want er zitten luie ritsen in, ze gaan iedere keer helemaal los Bloos!

Ik begin die schoenen flink zat te worden, want goedkoop waren ze ook al niet Boos!

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:35

ik zweer bij mijn kisten!

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 14:46

OKe. Ik ga deze week eens goed zoeken. Ja Loes, het voelt niet prettig als je een Garbo met vol gewicht op je poot hebt...
Maar wat ik heb begrepen is dat stalen neuzen niet goed zijn? Of alleen gekeurde?

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Wieke en 47 bezoekers