wat te doen als je het paardrijden even niet ziet zitten.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

wat te doen als je het paardrijden even niet ziet zitten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-02 21:49

Ik heb dus een periode, (dat heb ik wel vaker) dat ik geen zin heb om serieus dressuur te rijden. Of eigenlijk helemaal geen zin heb om in de bak te rijden.

Ik heb wel zin om naar het strand te gaan, of gewoon een lekker buitenritje te maken. Maar aangezien ik altijd pas `s avonds naar Flair kan gaan, is het al donker voordat ik weg kan gaan.

In de zomer is zo`n geen zin periode dus geen probleem, maar nu even wel.

Ik merk dat zo Flair haar conditie achteruit gaat, maar omdat ik geen zin heb om te rijden gaat het ook nog eens voor geen meter. Flair voelt gewoon aan dat ik er geen zin in heb, ik word ook snel nalatig als ik geen zin heb.

Ik heb dus ook nog wel gewoon zin om haar te verzorgen, lekker uitgebreid te poetsen, te longeren, lekker buiten te zetten en dan naar haar te kijken.

Ik wil dat Flair wat meer beweging krijgt, maar ik heb gewoon geen zin om te rijden. (in de bak)

Wat zou ik kunnen doen, om Flair toch een beetje op conditie te houden en met haar bezig te zijn?

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 21:58

misschien kun je haar longeren of mee laten lopen in de lessen
of zelfs een bijrijder nemen dat je maar bijvoorbeeld 3x in de week gaat rijden
of met hem gaa springen in de bak en niet altijd dressuur

blieb

Berichten: 89
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 21:58

Gooi je paard eens lekker los en ga tikkertje met haar spelen (ook goed voor je eigen conditie). Laat haar tijdens longeren wat balkjes draven of een klein sprongetje maken.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 22:04

Of je vraagt of Cloris er eens op wil Haha!

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 22:29

Probeer jezelf af te leiden van het paardrijden. Met andere woorden: neem even een 'pauze' wat betreft paarden. Zoek iemand (cloris?) die het paard een aantal dagen in de week wil rijden voor een paar maanden. Dan kan jij je even lekker ontspannen en niet verplicht voelen voor je paard.

Als je dat niet doet, dan ga je alleen maar meer jezelf 'verplicht' voelen, en dan ga je er met steeds meer tegenzin heen. Dat moet je voorkomen, want het moet wel leuk blijven. Het is immers je hobby.

En over een paar maanden kunnen we weer lekker in de avond rijden! Ideaal!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 23:36

Het heel even op een laag pitje zetten, heb ik ook een hele tijd gedaan, niets lukte en voelte me nog al stinkeringe modder Boos!
En nu heb ik het sind s een paar weken weer echt opgepakt, en alles gaat 1000x beter.

groetjes Lara

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 09:12

Gewoon niet rijden als je er geen zin in hebt; dan komt het vanzelf wel weer. Ik had laatst een week niet op m'n pony gezeten, nou dan kriebelt het wel weer hoor. Jij bent gewoon even "bak-moe" dat hebben wij ook regelmatig, is een winterziekte voor buitenrijfreaks....

Suggestie:
Maandag longeren
Dinsdag vrij springen
Woensdag Cloris lesgeven op jouw paard ( Knipoog )
Donderdag longeren
Vrijdag losgooien
Zaterdag en zondag lekker buitenrijden

Wedden dat het weer leuk is....

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 13:24

En wat dacht je van gewoon iemand van Bokt uitnodigen om samen naar je paardje te gaan, fototoestel mee en hup, je hebt een hoop lol!

Ligt er natuurlijk aan wie je meeneemt, maar jah, de meeste bokkers hier zijn wel aardigen mensen dacht ik? Tong uitsteken

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-02 15:29

cloris schreef:
Of je vraagt of Cloris er eens op wil Haha!


Jaaaaaa, vind ik goed hoor. Haha!

Enne in de lessen mee laten lopen, daar is Flair niet geschikt voor hoor haha arme kindertjes.


En... een bijrijder, sja ik kan geen goede vinden. Er rijd nou op vrijdags een meisje op, dat gaat wel goed. Zij heeft het alleen druk met haar school dus kan er niet vaker op.

(en vrijspringen gaat ook niet op, Flair mag niet springen Verdrietig )

Nou Cloris wanneer....??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 20:49

Vorig jar heb ik een vrij serieuze dip gehad wat het rijden betreft, die heeft ong. 2 weken geduurd. Ik heb gewoon doorgereden. Ik had een klein briefje op mijn spiegel geplakt met de tekst: "just smile and keep riding" en dat zag ik dan iedere morgen voor ik naar stal ging.

Mijn ouders vonden dat ik het hele spul maar moest verkopen, want voor af en toe een bosritje gaan ze geen dure paarden onderhouden. Mijn moeder heeft me gewoon heel bot op een avond in de keuken voor de keuze gezet, en toen was het snel bekeken.

Ik denk dat je er niet te omslachtig over na moet denken. Je moet het doen omdat je het leuk vindt, en anders moet je het niet doen. Zo simpel als wat. Succes, enne... gewoon lachen en doorrijden.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 21:08

ik heb dus eens mijn paard gewoon 3 maanden op het land laten lopen.
Niks lukte, rijden niet, voor de wagen zetten niet, bah.
Maar daarna kreeg ik wel weer zin, ben toen over gestapt op westernrijden.
Het laatste jaar gaat het een beetje met vallen en opstaan, dankzij de irritante pensionhouders die elke keer weer dwars zaten.
En toch heb ik er nog wel zin in hoor, Felix is weer beter en de laatste week ga ik eindelijk weer eens met volle zin naar stal. Party!!
westernrijden staat op een laag pitje, maar dat deert me nu niet zo meer.
Dan maar geen les ik ga straks weer lekker naar het bos en duin. Haha!
Dar heb ik mijn paarden voor.
dus geeft niet hoor dat je ff geen zin heb, doe wat je leuk vind.
Straks wordt het weer mooi weer en dan komt de zin vanzelf weer terug.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 21:41

Ach joh... hou op schei uit... ik ben jááááááren geleden al gestopt (in mijn hoofd dan) Ik heb ook wel eens geen zin, en verhuis van de ene stal naar de andere stal omdat bij de een de bak niet goed is, bij de ander is er geen bak, die heeft wel een bak, maar geen licht, bij zus moet ik eerst door een halve meter koeienpoep, bij zo ben ik eerst 2 uur poep aan het scheppen en bij stal nr. -tig kon mijn paardje niet buiten staan, bij de ander zijn de mensen niet leuk etc. etc.

Als ik geen zin heb, ga ik een dag niet (hoe moeilijk dat ook is) en soms twee dagen niet: dan bel ik op zeg ik: Gooi hem maar in de bak! De ene week ben ik fanatieker bezig dan de andere week en vind het paard dat erg? Nou volgens mij niet, nergens staat dat je iedere dag wat met je paard moet doen (in de bak)? Ga lekker buitenrijden als het weer langer licht is, buiten kun je ook dressuuroefeningen doen (een volte rijden op een smal ruiterpad kan best een uitdaging zijn Haha! )

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 22:03

Whhhhhhhhaaaaaaaaaaa!
Ik heb last van het tegenovergestelde: ik heb iedere dag zin om te rijden, maar kan maar eens per week rijden... ik ben nog op zoek naar een verzorgpaard en heb eens per week les, dus ja Verdrietig

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 22:49

Nou Flair, noem maar eens een dag? Weekend? Zaterdag?
Ik wil wel eens op jouw merrie rijden hoor Knipoog

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-02 15:04

zaterdag is goed hoor, zeg maar een tijd. Haha!

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 15:17

He Cloris jij ook hier (tammy van de beauceron). Mag ik mijn ruin ernaast zetten als je gaat rijden, kan je die van mij ook meteen doen..
Ik ken dit gevoel helaas maar al te goed, ik heb dus al de laatste 2 maanden geen zin om te rijden. Gelukkig hebben mijn paarden iedere dag 1 ha weiland tot hun beschikking dus hebben ze genoeg beweging.
Maar eigenlijk is het gewoon zonde, ik heb een dijk van een knol die makkelijk alles kan en ver kan komen alleen ik heb gewoon even helemaal geen zin.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 23:07

Haha! Jaaa jullie zijn lekker, geef je 1 vinger, ben je gelijk je hand kwijt.
Enne Flair zaterdag is goed hoor, beetje einde van de middag als ik Piep ga voeren, ik rijd zelf altijd zaterdagochtend heeeel vroeg Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-02 15:30

ehm ja, einde van de middag, en dat is bij jou hoe laat? Haha!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 16:47

Ergens tussen 16.00 en 17.00 uur (waarschijnlijk 16.30 dus Haha! )

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-02 18:33

ok dan zie ik je dan wel Haha! be prepared. Ik weet niet hoe ze zal zijn Daphne heeft vandaag en gister gereden .

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 22:26

Hmm gisteren heeft ze in de buitenbak gereden, met die storm Haha! en Flair scheen heel braaf geweest te zijn.
Vanmiddag ging ze ze buiten zetten, en ik heb dus die van jou maar meegenomen, zij nam ...... kom ik weer niet op die naam Verward
Flair was een beetje gek, ze hebben aardig lopen rennen met ze tweeen..
ben benieuwd morgen..

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 23:24

Volgens mij bedoel je Jasmijn Cloris *LOL*
Laat je wel even weten hoe het ging? Ik vind FLair echt een superpony maar het is al twee ruiters hiervoor geweest dat ik er voor het laatst op gereden heb *LOL*

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-02 14:37

pfff Cloris!!!!!

Ik hoop dat je dit nog leest voordat je naar de manege gaat... Ik weet nl niet zeker of ik het op tijd red, Frank (die me naar de manege moet brengen) is vanmiddag auto`s kijken in Heerhugowaard en ik weet dus niet of hij op tijd terug is om mij weg te brengen.

En ik ga toch echt dat hele eind niet op de fiets, als ik er om half vijf niet ben hoef je niet op me wachten hoor.

Ik hoop dat ik het red, en anders doen we het gewoon volgende week.

Enne Gomir, Flair is ook een superpony maar ze kan heeeeel vervelend zijn Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-02 16:45

laat maar, Frank is al terug!!! Ik ben er dus op tijd. Haha!