is deze pony te klein voor mij?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
isabelleke

Berichten: 443
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Gent

is deze pony te klein voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 22:17

ik krijg van m'n ouders een pony en daar ben ik natuurlijk heel blij mee *LOL* maar toch had ik nog een vraagje
mijn lieveling op de manege waar ik bijna altijd op rij zou ik wel graag kopen (heb nog niet gevraagd of ze hem verkopen)
er is wel een probleempje hij is ongeveer 1.25 en dat is wel klein wil hij nog lang meegaan (ik ben 14,1.65 en weeg 40 kilo) het is ook nog een fijntje.Zou jij hem kopen? (nu rij ik er nog met gemak op)

als je je afvraagd waarom ze op die pony geen kleintjes zetten dat is omdat die hem verknoeien en dan gooit hij ze er zo af ook gaat hij een beetje snel Schijnheilig


Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:21

Ik zou denk ik toch voor een grotere pony gaan. Zeker omdat hij ook nog fijn gebouwd is. Je groeit waarschijnlijk nog wel een stuk en het is ook niet prettig om dan over 2 of 3 jaar je pony te moeten verkopen omdat het echt niet meer gaat. Tenzij je er bijvoorbeeld in de toekomst mee wil gaan mennen. Ik zou zelf voor een grotere pony gaan, maar uiteindelijk ben jij degene die de keuze moet maken.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:21

Ik zou het niet doen, je bent er al wat te groot voor en gaat zeker nog groeien want je bent nog maar 14. Ik zou een grotere pony of paard kopen, anders ga je je pony al binnen een jaartje ofzo moeten verkopen en denk niet dat dat de bedoeling is. Scheve mond

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:28

Ik zou ook een grotere pony kiezen als ik jou was...daar kan je dan langer op rijden.
Maar ik snap wel dat je graag je lievelingspony zou willen kopen...jammr dat ie niet zo groot is...

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:29

Ik zou ook een grotere pony kiezen als ik jou was...daar kan je dan langer op rijden.
Maar ik snap wel dat je graag je lievelingspony zou willen kopen...jammr dat ie niet zo groot is...

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:51

ik zou toch een grotere pony nemen. uit zon kleine pony ben je snel gegroeit

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:53

Ik zou een grotere nemen jij bent nog in de groei en je pony niet.
En het is dan jammer voor jou als je dan al (best snel) afschijt moet nemen omdat je te groot bent.
Hij houd je mischien wel kwa gewicht maar het ziet er dan neit meer uit als je groter bent.
Veel suc6 verder met het zoeken naar een goede pony/paard! Haha!

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:54

Ja, echt niet doen! Behalve als je idd andere plannen hebt, zoals mennen. Je hebt er later alleen nog maar meer verdriet van dan als je hem nu niet neemt!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 23:24

ik zou ook voor een grotere gaan,want je zit nog niet echt helemaal in je puberteit,duz je zult nog flink wat groeien!!!

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+


Vivande

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 23:27

Ik zou ook nog even verder kijken..
Afscheid nemen over een paar jaartjes omdat het te zwaar voor hem is is niet leuk

♥ Viefje.. Z1+6

paardjuh

Berichten: 3987
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 23:28

koowl voor je, ik zou ook een grotere pony kopen!
daar groei je weer uit, en je ouders zullen vast geen 2 pony's willen, want als je te groot bent voor jou lieveling, wil je hem niet kwijt, mah je wil wel een nieuwe.

jou keus

Trotse Mama van Mendy 09-03-2011

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 23:54

Hoe belangrijk is rijden voor je? Iedereen zegt ik zou een grotere pony kopen, maar er is meer in het leven dan rijden.
Ja, je zal voor onder het zadel zeer waarschijnlijk uit deze pony groeien, maar je kan hem dan op zowel recreatief als wedstrijd nivo gaan aanspannen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 00:06

Ik zou het niet doen, jij groeit nog maar de pony niet
en ik denk ook niet dat de manege zomaar een goede manegepony koopt, het is namelijk lastig om gezonde en brave pony's te vinden die geschikt zijn als manege pony

je kan beter voor een leuke D of E pony gaan kijken, daar kan je nog lang mee vooruit, en er zijn zoveel leuke pony's te koop!
gewoon lekker op je gemak gaan rondkijken en ondertussen bedenken wat je graag allemaal met je pony wil gaan doen.

Ik had de kans om de pony waar ik op de manege op reed te kopen, dat was een eigen pony geweest en sinds kort van de manege, maar nog niet echt geschikt als manegepony, ik heb toen besloten een grotere pony te kopen, en dan meteen eentje die ook geschikt was voor de sport en waar ik langere tijd mee zou kunnen doen, want ik wilde graag lid worden van de ponyclub en later wedstrijden gaan rijden.
Ik ben bij een aantal pony's gaan kijken maar wilde toen toch nog de manegepony hebben, tot ik bij een pony kwam waarbij het meteen liefde op het eerste gezicht was Lachen

dus ga lekker rondkijken en beslis dan wat je doet, maar ik zou voor een grotere pony gaan.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 00:21

Niet kopen.
Beestje is nu al wat te klein.

Als het nu je eigen pony al was, kon het misschien nog wel. Maar om nu nog te kopen... poeh. Jij kan beter uit gaan kijken naar een E-pony Lachen

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 00:46

Nee. Je bent er nu al wat te groot voor. En waarschijnlijk wil je deze pony kopen omdat je er altijd op rijd. Als je eens wat verder rondkijkt, zul je zien dat er nog veel meer leuke paarden zijn. Je wilt nu graag deze, omdat je hem gewent bent, maar waarschijnlijk kom je er wel op terug als je ook anderen hebt geprobeerd.... Veel succes Lachen

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 01:24

Voor het plaatje is die pony te klein.

Moet ik wel zeggen dat ik 19 jaar, 162, nog geen 45 kg ben en pony's van 94 t/m 125 cm rijd. Niet omdat ik niets groters wil of durf. Mijn eigen pony is zo klein, m'n bij rijd pony is toevallig klein en ik rijd zo nu en dan (door mijn gewicht, ervaring en leeftijd) kleine pony's in. De grootste op mijn eigen weiland is nu ook 'maar' 110 (en de kleinste een jaarling van 92 cm).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 07:08

Ik heb op mijn 14de ook een pony gekocht, waarvan ik eigenlijk wel wist dat ik daar al te groot voor was. Heb 3 jaar lang echt de grootste lol gehad met die pony, maar heb uiteindlijk toch besloten om een paard te nemen. Gelukkig had ik toen zoveel geluk dat mijn oom en tante haar over wilden nemen voor mijn nichtje. Maar neem maar van mij aan: 'HET DOET ONTZETTEND VEEL PIJN ALS JE JE PONY NA EEN PAAR JAAR TOCH WEER MOET VERKOPEN'. Dus als ik jou was, zuo ik gewoon lekker voor een grote e-pony gaan, kan je nog veeeel langer plezier van hebben Knipoog
Veel suc6 met je beslissing, laat je ons nog even weten wat het geworden is?

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 10:14

Als ik jou was zou ik een grotere pony nemen.
Jij groeit nog wel en als je dan veel te groot bent voor je pony moet je weer afscheid van hem nemen.
Ik denk dat je beter meteen een D of E pony kan kopen!

Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 10:58

het zal malkelijk kunne.maar als je nog groter groei dan ebn je te groot,
en moet je hem misschien verkopen.ik zou gelijk een grotere kopen

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:13

Ik had deze pony ook niet gekocht.
Je bent 14, je groeit nog een hoop, dus je bent zo te groot (wat je nu al een beetje bent, vind ik).
Ik zou ook naar een grotere pony op zoek gaan Lachen

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:16

Heel origineel: ik zou ook voor een grotere pony gaan. Je bent nu al eigenlijk iets te groot voor de pony, volgens mij. En het is echt niet leuk om je pony zo snel al te moeten verkopen. Bovendien weet ik niet of de manege die pony zo makkelijk verkoopt? En anders zullen ze er waarschijnlijk wel een vrij hoge prijs voor vragen.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:29

ik zou het niet doen omdat als je langer en of zwaarder zou worden je problemen gaat krijgen met deze pony ik denk dat je beter voor een wat grotere pony kan gaan een new forest of zo daar kan je dan zeker nog een tijd op blijven rijden

It`s an endless fantasy, which will never be real.

Maybe

Berichten: 276
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Veen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:32

Je kan natuurlijk op die manege blijven lessen en dan kan je je lespony nog steeds rijden naast je nieuwe pony/paard. Dat je een eigen beesie krijgt hoeft niet te betekenen dat je nooit meer op een manegepony rijd toch?
Succes verder!

Poema

isabelleke

Berichten: 443
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 12:05

bedankt voor de reacties en ik denk dat ik toch maar een grotere neem maar volgens mij hadden ze die pony wel verkocht hij is namelijk niet zo'n goede manegepony (rijd maar 1à2 maal per week) en ze hadden hem gekocht voor de kleintjes en geeneen kleintje kan erop rijden.

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 12:29

jah ik denk dat je beter een grote kan kopen kijk ik heb net (2 dagen ) een ijslander gekocht en die is 1.37 en ik 1.78 maar ijslanders kunnen makkelijk 100 dragen en ik weeg maar 48 maar jij ben net als ik al redelijk groot (voor onze leef tijd) dus ik zal egt voor ene grootere pony gaan ...... leuk jozo maar een paard ???...... iuk ben ook mega blij met mijn stoere vent (hij is 3 maar hij heb nog niet door dat hij heel sterk is moet al zijn komando`s nog gaan leren ...... zo niewschierig Tong uitsteken)

wat voor ras wil je (niet dat het belangrijk is een mengelmoes is ook heel leuk lekker apart) lat het me weten ben ook nieuwschierig Tong uitsteken/...

groetjes eva\

DYSLECKT ..DUS NIET ZEUREN..
love hrappur mijn schat


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RianneH en 53 bezoekers