maden in hoef (en bultje op rug)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

maden in hoef (en bultje op rug)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 15:32

heb een heel verhaal op VvdD staan, maar misschien weten jullie er nog iets om tegen te doen? (VA bellen is al gedaan, die komt vanmiddag nog)
dit is het topic: [VvdD] maden in hoef
verder heeft boef nu al een week of 2 een bultje op zn rug, het ligt naast de ruggengraat, precies een plek waar het zadel op ligt. ik heb er nu een dunner sjabrak onder liggen, en heb wel eens gehoord dat het bultje daardoor ook kan komen.. maar het heeft ook weer de grote van een beet van een insect(horzel oid). het is nu gelukkig al aan het slinken. en heb er na de ontdekking ook geen zadel meer opgehad. maar wat zou het kunnen zijn? toch mn zadel(dus weer een dikker sjabrak eronder) of zou het een beet zijn?


suusiejjj
Berichten: 86
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Dalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:14

maden in hoef? dan heefd hij een rot straal of hoefsweer? krab je zijn hoeven nooit uit? dan voorkom je dat!!

KeeK

Berichten: 3748
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Huis ter Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:55

suusiejjj schreef:
maden in hoef? dan heefd hij een rot straal of hoefsweer? krab je zijn hoeven nooit uit? dan voorkom je dat!!

Ze zal de hoeven heus wel uitkrabben, hoor.
Heb je het andere topic gelezen? Het lijkt mij in ieder geval wel goor... Scheve mond

Ik zou alleen niet weten om wat voor een bultje het gaat.

Bokker sinds 02-02-03.

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 19:01

suusiejjj schreef:
maden in hoef? dan heefd hij een rot straal of hoefsweer? krab je zijn hoeven nooit uit? dan voorkom je dat!!

lees eerst eens even het andere topic.... maar goed, gelukkig zijn ze nu dus weg. (zn hoeven had ik de dag ervoor nog uitgekrabt ter info)

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 19:11

gelukkig de maden zijn weg

Happy in me eigen huis met mijn 2 katjes Joris en Lana

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 19:45

Wat heb je eraan gedaan????

Ik weet dat mijn opa ook een keer een paard met maden in de hoef heeft gehad, de hoefsmid heeft de maden eruit gehaald daarna moesten we de hoef iedere dag inspuiten met blauwspray.


boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 22:47

chantal_cs schreef:
Wat heb je eraan gedaan????

Ik weet dat mijn opa ook een keer een paard met maden in de hoef heeft gehad, de hoefsmid heeft de maden eruit gehaald daarna moesten we de hoef iedere dag inspuiten met blauwspray.

ik heb ze er uitgehaald met mn hoevenkrabber en er toen paars spul op gespoten(jodium zei de eigenaar van de spuitbus Tong uitsteken) toen de da kwam zag ze er geen meer(kwam waarschijnlijk door paars spul, hebben ze blijkbaar een hekel aan). en nu moet ik 2x per dag de groeven(die dus open waren gegaan, vandaar dat die vliegen daarop af kwamen) inmeren met laurierszalf.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 109 bezoekers