Een echte klever!! Wat kan ik doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
GoddessPride
Berichten: 12
Geregistreerd: 11-08-04

Een echte klever!! Wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 10:20

Mijn 12-jarige ruin Prince is echt een ontzettende klever! Als ik alleen op de rijbaan ben gaat alles prima en loopt hij mooi aan de teugel en zelfs verzameld, maar als de merrie van mijn vriendin (vooral de merrie dan) of een ander paard in de buurt is wil hij er meteen naartoe en luistert hij niet meer, als hij dan verzet krijgt van mij dan begint hij te stijgeren en zwaar te schudden met zijn hoofd. Tot voor kort reed ik met een losse martingaal maar die heeft hij aan flarden gebeten zodat ik het voorlopig zonder moet doen. Sinds dien zijn de problemen ermee begonnen. Ook heeft de instructeur op prince een ruiter gezet die echt geen feeling heeft met hem en sinds dien is er geen huis meer mee te houden!

Kunnen jullie mij aub helpen?? Ik ben echt wanhopig want voor een concours kan ik niet eens meer deftig inrijden op hem ofwel geeft hij een rodeoshow (eens op de piste gaat het goed maar inrijden is belangrijk vind ik!!!

Help!!


sans6

Berichten: 7892
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 10:38

waarom zet je instructeur iemand met weinig gevoel op JOUW paard??

You're immortal until proven otherwise

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 10:39

ik zou hem goed voorwaards rijden, zorgen dat hij zijn aandacht bij jou houd! Geef hem niet de kans om te veel rond te kijken. Lachen
Als hij gat klieren, moet je laten zien wie de baas is, dus als hij er vandoor gaat, maak een volte, dat soort dingen. Probeer het aan te voelen als hij wat wil gaan doen!

Succes! ik hoop dat je er wat aan hebt! Haha!

GoddessPride
Berichten: 12
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 10:43

Merci, maar meestal probeer ik dat ook, en speel ik in zijn mond en zo maar dan gaat hij stijgeren en bokken enzo, ik gebruik ook vaak mijn stem maar het helpt niet, en mé dat zijn martingaal kapot is heft hij zijn hoofd zo hoog op dat ik het contact soms verlies!!! Toch bedankt voor je raad!

Frey en Pride ruuuuuuullllllllllllllleeeeeeeeeee!
It's cause people like you, people like me need medication!

GoddessPride
Berichten: 12
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 10:47

Omdat da meiske al veel langer rijd dan ik maar echt, ze heeft geen feeling met prince, ze kan mss wel goe rijden of zo hé maar ik ben daar niet van overtuigd ze heeft zo keer een paard op zijn gat getrokken en al. Ik denk dat mijn hij da gedaan eeft omdat ik er daarvoor zoveel last mé gehad eb. Maar Prince heeft veel feeling en een zachte hand nodig die hem vertrouwen schenkt en zo maar zij kan da ni! Ik verbied hem van nog iemand anders op mijn paard te zetten als ik der ni van weet!

Frey en Pride ruuuuuuullllllllllllllleeeeeeeeeee!
It's cause people like you, people like me need medication!

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 21:34

ik geef maaykuhhh gelijk het wert dus probeer maar

Inspiratieloos....


tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 21:34

*werkt

Inspiratieloos....

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:40

Furyo plakte ook heel erg aan andere paarden in het begin dat ik hem reedt. Het was echt erg ik kon niet eens een volte maken als ik achter een ander paard aan reedt. Maar ik heb volgehouden en ben gewoon bij andere paarden in de bak blijven rijden.
Ik heb hem gewoon heel erg aan het werk gezet goed voorwaarts houden zodat die al zijn aandacht nodig heeft bij jou, en als die de neiging had om weer te gaan kleven stilgezet. Na een tijdje ging het steeds beter, en nu heb ik er helemaal geen last meer van!!

27-10-2011 * Een droom die in vervulling gaat... Casjino van Knedo <3

30-11-2013 * Onze zoon Joah is geboren! <3

GoddessPride
Berichten: 12
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 10:23

Ja ik ga het zeker proberen, ik krijg nu privélessen samen met een mijn vriendin en princes geliefde merrie en we gaan eraan werken! Bedankt!

Frey en Pride ruuuuuuullllllllllllllleeeeeeeeeee!
It's cause people like you, people like me need medication!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 59 bezoekers