Welke hengst voor een Adios x Zeus merrie??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cynderella81

Berichten: 560
Geregistreerd: 07-08-04
Woonplaats: Bij mijn paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 21:19

moederlijn;

Moeder; Barbarella
Moedersvader; Zeus (waarvan v. Arlequin X en m. Urielle)
Moedersmoeder; Hilda (waarvan v. Apollo en m. Astrid)

Arlequin is van v. Massondo X en m. Nuit Bleue X
Urielle is van v. Matador X en m. Eveline

Apollo is van v. Roland en m. Uretha
Astrid is van v. Rotan en m. Lienna

Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb kunnen weergeven. Knipoog

Cynderella81

Berichten: 560
Geregistreerd: 07-08-04
Woonplaats: Bij mijn paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 21:23

Hé Syl,

(ik was je voor hihi) heb de hengstencatalogus op dit moment voor mijn neus liggen.
And I see your point!! Knipoog Staat alleen weinig bij over karakter. Beetje jammer.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 21:25

Als ik een beetje een allrounder wilde met de nadruk naar de dressuur kant dan gooide ik er zeker GEEN springer in.. doe dan een allrounder zoals bijvoorbeeld Timeless van hengstenhouderij Brinkman in Twello. En als je een zwart/bruine wilt en sorry hoor maar ik ben enorme fan van Montecristo en Rolex maar weet te weinig over de paarden die in de stamboom van jou merrie zitten om te kunnen zeggen of die er bij passen dat zul je dan zelf moeten bekijken. Montecristo (1994) loopt inmiddels GrandPrix dressuur en Rolex (1998) ZZ-licht. Foto's moet je [img] voor en [/img] achter plaatsen dan lukt het als goed is wel.. suc6

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 21:29

Kun je bij Lauw meteen even Montecristo bekijken die heeft trouwens een heel fijn karakter volgens Kirsten Beckers. We hebben zelf een dochter van Montecristo en die heeft soms best een eigen willetje maar verder is het een echte knuffel en er zit geen kwaad in. Iglesias is een Rubinstein en ze hebben mij verteld dat die bijterig zijn maar of dat voor allemaal geld.. Polansky vind ik ook een mooi paard maar wel behoorlijk "grof" gebouwd als je begrijpt wat ik daar in dit geval mee bedoel.. moet bij je merrie passen.. afstamming is prima
Laatst bijgewerkt door toscana op 14-08-04 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynderella81

Berichten: 560
Geregistreerd: 07-08-04
Woonplaats: Bij mijn paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 21:30

Toscana, er zijn gelukkig dus meer mensen die me begrijpen, begon al te denken dat ik een van die weinige ben die graag zo'n paard wil. ga meteen weer even die foto's proberen!!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 21:31

Als je dan zó graag een dressuurpaard wil zou ik er gewoon een kopen. Dan weet je al wat je hebt, en kan het ook niet tegenvallen...

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 21:33

De moederlijn zegt me verder eerlijk gezegd vrij weinig, maar toch bedankt!

Cynderella81

Berichten: 560
Geregistreerd: 07-08-04
Woonplaats: Bij mijn paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 21:34

Goed hier de 2e poging om de foto's er op te krijgen;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 21:34

Ze heeft toch al een paard dat dressuur kan? Ze wil volgens mij alleen een veulen om zelf te houden en die mag een beetje kunnen springen maar ze hoopt vooral de dressuurkwaliteiten die haar merrie heeft bij het veulen te verbeteren door de juiste hengst te kiezen of ben ik nou de weg kwijt?

Cynderella81

Berichten: 560
Geregistreerd: 07-08-04
Woonplaats: Bij mijn paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 21:36

Wil graag een veulen van mijn eigen merrie (weet ik in ieder geval ten dele wat ik kan verwachten, bij een nieuw veulen is alles onzeker)

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 21:37

Ja, maar ik let ook op bloedvoering. En aangezien dit springgefokt is, zou ik daar dus geen dressuurhengst opzetten.
Er zijn zat allrounders (vaak springgefokt) die goede gangen hebben of vererven, hier al vaak genoemd.
Dus ik snap niet waarom er dan met alle geweld een dressuurhengst op moet. Maar goed.

Cynderella81

Berichten: 560
Geregistreerd: 07-08-04
Woonplaats: Bij mijn paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 21:39

Toscana; Montecristo is wel behoorlijk aan de prijs. Wil best een uitzondering maken maar dan zal ik hem eerst in levende lijve moeten zien. Kijken of ik dan compleet overtuigd ben. Zijn mijn foto's nu wel zichtbaar??

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 21:39

@Toscane, Tuurlijk moet ze dat helemaal zelf weten maar waarom niet het beste er uit halen wat er in zit, mocht je het paard ooit moeten/willen verkopen dan heeft het ook de beste kansen. Op dat gebied begrijp ik Rinske wel.
Maar iedereen moet natuurlijk zelf weten wat zij/hij doet en als ik geen goed gevoel bij een hengst zou hebben zou ik er ook niet mijn merrie door laten dekken.
Je foto's zijn voor mij niet zichtbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 21:40

Ik zou gewoon een leuk dressuurgefokt veulentje kopen, ipv deze lijn door de door jou gemaakte hengstenkeuzes volledig om zeep te helpen.

Cynderella81

Berichten: 560
Geregistreerd: 07-08-04
Woonplaats: Bij mijn paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 21:41

Rinske; ik wil best met jouw mening meegaan, ik begrijp je punten, maar geef me dan s.v.p. nog andere voorbeelden behalve de bovengenoemde. Er moeten er toch meer zijn?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 21:47

Er zijn er idd meer: Goodtimes, Voltaire (-nakomelingen), Lupicor, Karandasj, Cantos, Kigaly. Maar ik weet verder niks van de merrie dan de bloedlijnen, en kwa bloedlijnen vind ik Quattro en Odermus erg interessant.

Cynderella81

Berichten: 560
Geregistreerd: 07-08-04
Woonplaats: Bij mijn paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 21:49

Toscane; je zit helemaal goed hoor. Kan het niet beter verwoorden!
En Pipo, wat is er mis mee om een allrounder te willen. Denk dat daar in het algemeen ook wel behoefte aan is, zeker nu steeds meer mensen een paard kopen en eigenlijk alle takken van de paardensport leuk vinden en zich dus niet willen vastleggen. Ik ben toevallig zo'n iemand en het is de bedoeling dat het veulen bij mij blijft dus niet wordt verkocht. Anders had ik er allang een springhengst op gezet.
Mag ik trouwens even toevoegen dat mijn merrie in het verleden een veulen van Elcaro (ster) en Gregor (recente info zoek ik nog maar was absoluut geen slecht paard) heeft gehad, en dat het in beide gevallen niet raar heeft uitgepakt.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 21:50

Cynderella81 schreef:
Toscana; Montecristo is wel behoorlijk aan de prijs. Wil best een uitzondering maken maar dan zal ik hem eerst in levende lijve moeten zien. Kijken of ik dan compleet overtuigd ben. Zijn mijn foto's nu wel zichtbaar??


Montecristo is inderdaad duur en welke hengst je ook kiest je moet hem altijd eerst in het echt gaan bekijken.. het liefst bij de hengstenhouder hoewel een hengstenshow een aardig alternatief is maar dan zij ze wel helemaal opgetut. Rolex staat op www.dalhoeve.nl en is een zoon van Montecristo en een heel stukje goedkoper. Wel wat kleiner helaas maar ja als je kijkt wat die bij de hengstenkeuring voor cijfers had...

Cynderella81

Berichten: 560
Geregistreerd: 07-08-04
Woonplaats: Bij mijn paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 21:55

Rinske, kan je evt. foto mailen, aangezien het op het forum niet lukt.
Kigali zit ook in de overweging, maar hoor ik ook minder goede dingen over (zou in beide disciplines waarschijnlijk niet overtuigend genoeg zijn)
En inderdaad Solitair en Lupicor staan ook op mijn lijstje! (zie je wel er is nog hoop voor me....hihi)
Karandasj en Goodtimes verkleinen dus vallen af.
Cantos zou ik moeten opzoeken.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 21:56

Hehe onze merrie is een MontecristoxElcaro... Elcaro is een zoon van Zeoliet en ze scoren beiden zowel behhoorlijk goed in de dressuur als in de springindex. Montecristo is een zoon van El Corona en die weer van Amor.. de moedersvader van Montecristo is Clavecimbel nog zo'n dressuurtopvererver.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:05

Cynderella81 schreef:
Toscane; je zit helemaal goed hoor. Kan het niet beter verwoorden!
En Pipo, wat is er mis mee om een allrounder te willen. Denk dat daar in het algemeen ook wel behoefte aan is, zeker nu steeds meer mensen een paard kopen en eigenlijk alle takken van de paardensport leuk vinden en zich dus niet willen vastleggen. Ik ben toevallig zo'n iemand en het is de bedoeling dat het veulen bij mij blijft dus niet wordt verkocht. Anders had ik er allang een springhengst op gezet.
Mag ik trouwens even toevoegen dat mijn merrie in het verleden een veulen van Elcaro (ster) en Gregor (recente info zoek ik nog maar was absoluut geen slecht paard) heeft gehad, en dat het in beide gevallen niet raar heeft uitgepakt.


Een Allrouder fok je niet door er een dressuurhengst op te zetten.. Ik snap je wel, maar er zijn zat springhengsten die ook goed kunnen bewegen, en aangezien dit beter op jouw merrie past zou ik hier eerder voor gaan om toch een redelijke kans te maken op een goed veulen.. Dat is lijkt mij toch het voornaamste doel..

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:06

Citaat:
Ik zou gewoon een leuk dressuurgefokt veulentje kopen, ipv deze lijn door de door jou gemaakte hengstenkeuzes volledig om zeep te helpen.


Ben ik het helemaal mee eens.

En waarom zou je geen allrounder kunnen fokken met een goed bewegende springhengst ?
Ik zou merries met bloedlijnen als Legaat en Zeus niet met een dressuurhengst lopen dekken, sorry.

Cynderella81

Berichten: 560
Geregistreerd: 07-08-04
Woonplaats: Bij mijn paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 22:07

Oké voor alle mensen die graag de foto's van mijn merrie willen zien, maar ze helaas niet kunnen zien (begrijp er niets van en nee ben ook niet blond) Stuur me een mailtje en ik stuur de foto wel naar je toe.
Goeie deal toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:19

Cynderella81 schreef:
Toscane; je zit helemaal goed hoor. Kan het niet beter verwoorden!
En Pipo, wat is er mis mee om een allrounder te willen. Denk dat daar in het algemeen ook wel behoefte aan is, zeker nu steeds meer mensen een paard kopen en eigenlijk alle takken van de paardensport leuk vinden en zich dus niet willen vastleggen. Ik ben toevallig zo'n iemand en het is de bedoeling dat het veulen bij mij blijft dus niet wordt verkocht. Anders had ik er allang een springhengst op gezet.
Mag ik trouwens even toevoegen dat mijn merrie in het verleden een veulen van Elcaro (ster) en Gregor (recente info zoek ik nog maar was absoluut geen slecht paard) heeft gehad, en dat het in beide gevallen niet raar heeft uitgepakt.



De kans dat jij een allrounder gaat fokken met een dressuurhengst erop is bijzonder klein. De kans dat je een allrounder gaat fokken met een springhengst erop is zeer groot. Alleen heeft dit voor jou minder klinkende namen, en dat is denk ik de reden dat je een dressuurhengst wil kiezen. Op deze manier worden de laatste tijd zeer veel goede sportlijnen volledig om zeep geholpen. Dit is puur modefokken en niet echt fokken.

linsy
Berichten: 283
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:20

He Cyn,

Zou ik het proberen met die foto van je vakantie. Daar staat ze mooi op.