paard masseren. Tips...e.v voorstelling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

paard masseren. Tips...e.v voorstelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 14:26

hoi allemaal. Ik wil mijn paard massages gaan geven voor en na het rijden om zijn ruggebruik beter te maken zodat hij meer gaat ontspannen met het rijden, en beter de achterhand eronder gaat zetten en zijn rug niet wegdrukt (komt voorral voor met achterwards gaan)

heeft iemand tips en misschien een afbeelding hoe je het moet doen, en wat de effecten zijn? Ik hoop echt op een gouden tip, want ik weet dat als je het de verkeerde kant op doet enz. je een hoop dingen mis kan doen, dus daarom dit topic.


groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 15:59

Ik heb een heel fijn boek over paardenmassages. Er staan verschillende massagetechnieken, stretch-oefeningen e.d in.
Ik heb t al bij meerdere ruiterwinkels te koop zien liggen.
Ik heb mijn merrie n.a.v. dit boek al meerdere massages gegeven en ze staat gewoon met haar oge dicht te genieten

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 21:12

ok. bedankt, hoe heet het boek? (ev naam v/d schrijver)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 21:25

Het boek heet: Paardenmassage, voor optimale conditie en prestatie. Het is geschreven door Renate Ettl, en uitgegeven door Forte uitgevers. Het ISBN nummer is 90-5877-181-4

Succes!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 21:30

Inderdaad zijn er boeken over.
Maar als je nog wat extra geld over hebt kan je ook eens een echte fysio laten komen die je gelijk wat dingen leert. Dat heeft onze ook gedaan zodat wij het zelf ook een beetje konden bijhouden

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:21

Zelf vanuit een boek aan de gang gaan vind ik geen goed idee, je hebt geen idee hoeveel druk je moet gebruiken. Ik ben in juli 8 dagen op cursus geweest voor sportmassage voor paarden in Engeland, het is dus echt wel even iets meer dan uit een boek.

Haal er zoals Antoinette zegt een kundig iemand bij zoals een fysiotherapeut of een paardenmasseur, die kan je laten zien hoe je het zelf moet doen en kan gelijk kijken welke dingen specifiek voor jouw paard geschikt zijn Lachen.