Pff, rotkat..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Pff, rotkat..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 21:47

Bah, soms wil ik die kat van me
Begrijp mij niet verkeerd, ik zie dat beestje zo graag, ik kan niet slapen zonder hem Bloos

Maar soms, is hij opeens vreselijk stout.
Bv deze morgend, ik werd wakker, zag mn kat naar me kijken, dus ik aai hem. Heeft hij me weeral met zijn 4 benen vast en ik voel die nagels er zo in gaan. Pf waarom dat hij het doet weet ik niet, hoe ik het hem moet afstraffen nog minder.
Soms geef ik hem een tik op zn kont, dan stopt hij en soms durft hij me dan nog een keertje vastnemen.

Of je loopt gezellig door het huis, hangt er opeens een kat aan je been.
Pf, voor zijn castratie was hij zo stout, dan is hij een tijdje liever geweest en nu weer stout..
Ik denk niet dat hij het doet omdat hij me haat, want dan zou hij niet uren op mn schoot liggen knuffelen, en zou hij toch niet zelf op mn kamer komen slapen?

Weet iemand hoe ik dit moet afleren? Ik speel dagelijks met hem met zijn muisjes, hij mag de hele dag buiten spelen met andere katten..
Mijn armen staan helemaal onder de littekens, erg mooi..


Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:23

Als onze katten me vast grijpen met hun nagels, probeer ik altijd met mijn vinger de nagels 'terug te drukken'. Meestal hebben ze dan na een paar keer wel door wat je bedoelt.

Dat in je been springen is natuurlijk ook erg irritant. Het zal door verveling niet komen als ik het zo hoor, als ie de hele dag naar buiten kan. Misschien wil ie toch meer aandacht of heb je een broek aan met fladderende pijpen (sommige kanten vinden dat ook heel spannend). En bestraffend toespreken werkt niet?

Lachen

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:28

Ik denk dat je MarijeR even moet pben, die heeft elke dag 4 katten aan haar broek hangen *LOL*
I love cats Haha!

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 23:55

Als ik hard nee roep, heeft het hetzelfde effect als de tik op de kont.
Soms stopt hij, soms kijk hij me even aan om dan het nog eens te doen.
Hij springt soms op mijn benen ook al heb ik een korte broek aan, dus daar kan het niet aan liggen. Dat vind ik nog niet zo erg, maar dat hij me elke keer aan mn arm vastgrijpt..

Als ik dan uitga vragen ze soms, waarom heb je zo grote littekens (de grootste is een lijn van 10 cm) en het lastige is dat ze pas na een lange tijd weggaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 00:45

Rinske schreef:
Ik denk dat je MarijeR even moet pben, die heeft elke dag 4 katten aan haar broek hangen *LOL*


Als ze dagelijks 4 katten aan haar broek heeft hangen, lijkt zij me juist degene die je NIET moet PB-en

Maar goed, mijn kat deed dat soort dingen ook toen ik hem net had, nu nagenoeg niet meer.

Wat heeft geholpen: Telkens als hij 'greep' een tik op de kont geven en heel hard en duidelijk 'nee' zeggen. Werkt het niet, kat van je 'afgooien'. Vervolgens negeren. Kat is alleen welkom als hij zich gedraagd, en anders in het geheel niet.

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 11:47

Hm ik doe dat, en als hij heel stout is, blijft hij de hele avond komen.. het helpt dus soms.
Daarnet kwam hij op mijn schoot liggen, begint hij opeens te bijten Verward

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 11:55

Ik weet niet hoe oud je kat is Dookie maar het kan ook speelsigheid zijn. Daarbij, als je hem van voren af aait (snap je wat ik bedoel?) heb ik wel vaker gezien dat katten ineens aan je arm hangen en zelfs met de achterpoten gaan 'trappen'.

Nu hebben we een oudere kater van 14 en die kat soms ook flink bijten ed als je hem aait. Het zijn een soort liefdesbeetjes. Het gebeurt bv wel eens dat ik hem even aai, wegloop en dat hij spontaan in m'n kuit bijt! Misschien heb jij net zo'n rare kat als ik?

There is no reality, only perception.

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 12:30

mijn kat word in september 1 jaar, maar hij kan buiten spelen met andere katten, ik speel genoeg met speeltjes van hem.
Dat wat jij zegt, trappen met de achterpoten doet hij enkel als hij een (speelgoed)muis heeft gevangen, als hij aan mn arm hangt is het bijten en zijn nagels erin.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 14:06

Rinske schreef:
Ik denk dat je MarijeR even moet pben, die heeft elke dag 4 katten aan haar broek hangen *LOL*
I love cats Haha!

Ik ben al blij dat het alleen de 4 kittens zijn en niet die 3 oudere katten Haha!
Maar idd, lange broek aan is hier wel verstandig...

Ik heb het al opgegeven om de katten op te voeden. Hooguit een beetje bijsturen lukt. En anders opsluiten en af laten koelen in de badkamer (kwartiertje) en daarna zijn ze weer aanspreekbaar.
Als ze erg ruw worden met spelen, blaas ik gewoon hard in hun richting. Dat begrijpen ze wel. Of ik duw ze weg. Laat ze maar onderling zo ruw spelen maar niet met mij...

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 14:10

Dit is dus precies de reden waarom ik geen kattenmens ben Haha!

Succes met je stouterd!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 14:14

wij hebbnen het ook gehad maar dat kwam puur door de speelzigheid het is nu veel minder

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 18:46

MarijeR schreef:
Ik ben al blij dat het alleen de 4 kittens zijn en niet die 3 oudere katten Haha!
Maar idd, lange broek aan is hier wel verstandig...

Ik heb het al opgegeven om de katten op te voeden. Hooguit een beetje bijsturen lukt. En anders opsluiten en af laten koelen in de badkamer (kwartiertje) en daarna zijn ze weer aanspreekbaar.


Zal ik ze dan toch maar op komen halen? *LOL*

ludiekje

Berichten: 424
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Hoogeveen city!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 20:32

kan het niet zijn dat als je elke dag met de muisjes speelt met hem dat hij op een gegeven moment denkt dat hij ook met jou mag spelen ??????????
en als je dan toch met de muijes wilt spelen dan bind je toch een touwtje aan het muisje ????!!!! ik hoop dat het werkt ,veel succes ermee

Een Kenmerk Van Een Gelukkig Hart Is Een Blij Gezicht!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 20:33

Rinske schreef:
Zal ik ze dan toch maar op komen halen? *LOL*


Ze zijn ook wel eens lief Knipoog


Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 20:39

Ik bind de muizen al aan een touwtje, anders zit ik zeker vol onder de littekens Tong uitsteken

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 20:49

MarijeR schreef:
:n
Ze zijn ook wel eens lief Knipoog

Tsss, vorige week mocht ik Elmo nog meenemen Schijnheilig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bloemetje75, Bloodymary, Bullebeest, Cubone, ElsbethG, Googlebot, Isabelle98, IzAw, Jintexx, mala26, Mars, miamivice, Pieke_Gwen, Sanniejtjuh, santaju, YandexBot en 219 bezoekers