Keuring, ik ben nog steeds woest

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Keuring, ik ben nog steeds woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 19:00

[VvdD] Hinke toch op voor model....

pas geleden heb ik dit topic neer gezet.Gelukkig toch een soort van bewijs...Vandaag dus naar de nationale keuring.Daar aangekomen even wat rondgelopen en daarna Hinke klaar gemaakt.
Hinke ging echt super door de baan.Mensen die haar vorige week kampioen zagen worden bij het IHW vonden dat ze nog beter ging *glunder* daarna was het wachten op de premering.
Omdat Hinke met 71.5 punten was opgenomen en een 7.5 voor het type had gehad moest ik nu een 1ste premie halen om model te worden.
Hinke werd 3de geplaatst achter een merrie die 1.5 punt minder gescoord had. Hoe kan die voor mij staan als ik meer punten heb? daar begon de ergenis al.
vervolgens kreeg ik mijn eerste premie. goed ze was iig model..totdat de jury riep dat ze ster was geworden....
Ik was echt desduivels en ben meteen de ring uit gevlogen (onder de prijsuitreiking) na het betreffende bestuurslid die mij had opgebeld.
Hij zei dat ze vast een fout hadden gemaakt en dat ze wel model was dus samen met mij naar de jury.

Hij begon tegen de jury dat Hinke wel model was geworden want ze had bij stamboek opname die en die punten behaald en ze had nu de eerste premie en dus was ze model...Ja dat kon wel zijn zei de jury maar omdat ze haar niet modelwaardig vonden hadden ze haar net even overgepunt en de punten van stamboekopname veranderd. nu stond ze op 70 punten dus een half te weinig voor model.

Ik ben echt ontploft!!!!! Ben meteen weggelopen (en als ik echt woest ben ga ik altijd janken)en meteen naar de trailer Hinke erop geze4t want ik wilde naar huis.

Jos is dus wel terug gegaan en heeft een behoorlijke ruzie gehad met het bestuurslid wat mij gebeld heeft die nu dus zegt dat hij dat allemaal niet heeft gezegd en zegt dat ik heb staan liegen! voorzitter erbij en ik kon vanuit de auto bijna alles letterlijk volgen.
Jos wilde het regelement nog inzien voor model maar dat mocht hij niet!
Ik ben echt nog steeds zo woest schrijf je je niet in, word je opgebeld of je niet toch met je paard wil komen want ze kan wel model worden, ben je een halve dag onderweg om maar niet te spreken van de voorbereidingen en dan leveren ze je zo'n naaistreek!!!
gewoon even terplekke de regelementen veranderen!!!

wat een gezeik en allemaal begonnen nadat ik een groiningerhengst van de andere vereniging kocht.
Ik heb iig mijn buik vol van die corrupte zooi daar, mijn paarden gaan NIET meer naar de keuringen van het groningerpaard

*komt stoom uit oren*

ben nog aan het dubben of ik per direct mijn lidmaatschap opzeg ja of nee

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 19:03

Jeetje wat een toffe bende daar kan ik goed geloven dat je zo boos was! Ik zou zo mijn lidmaatschap opzeggen die konden voor mij de hoogste boom in!

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 19:04

*Adem in... Adem uit... * Ach gut

Volgens mij is het bij keuringen 1 grote vriendjespolitiek...
Don't shoot me if I'm wrong... Lips are sealed

Maar dat is zeker een naaistreek... En gelijk heb je dat je niet meer gaat...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 19:04

Kim, dit lijkt idd nergens naar, ik heb zo'n zelfde ervaring met het NRPS, heb mijn lidmaatschap nog niet opgezegt, maar mij zien ze niet meer op keuringen ed.

Hinke is een prachtmerrie, geniet maar lekker van haar, jammer van het gedoe, ik snap dat je er mee zit, maar probeer het naast je neer te leggen

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 19:04

Ik zou het maar doen, want wie wil er nou lid zijn van een vereniging die zooooo met zijn leden denkt om te gaan, gatverdarre, wat smerig!!! Terecht ben jij zo boos!!!!!!

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 19:18

kan me voorstellen dat je woest bent
wat een ge-eikel zeg
gewoon de punten van een voorgaande keuring veranderen
belachelijk zeg

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 19:24

Ik kan me inderdaad goed voorstellen dat je woest bent!! Ik was echt ontzet toen ik het alleen al las!!! Ik vind dit dus echt niet kunnen...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 19:27

Nou ja zeg! Wat een verrotte actie van hun! Ik kan me goed indenken dat je zo boos bent

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 19:31

Ik zou er werk van maken! Ze heeft toch eerder die punten behaald, dus waarom ineens overjureren?! Vorige jury niet goed ofzo.... En neem aan dat dat ook niet zomaar kan. Met wedstrijd toch ook niet zo dat ze na een week ineens je punten overnieuw geven.


Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 19:32

Gelijk heb je Kim....je hebt daar jaren als klein meisje daar altijd meegeholpen...en dan gaan ze zo met de leden om! Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr! Boos!

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 19:39

En ik heb het een keer meegemaakt bij het FPS.Maar niet met wouter maar met een van de paarden van mijn zwager.Echt wel bagger.Maar weet je ,je weet zelf dat je een kei mooi paardje heb en wat je aan haar heb.Maar dat neemt niet weg dat je niet boos mag zijn integendeel.Wat een **kels.

Bart..we zullen je missen r.i.p

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 19:45

Wat een naaistreek zeg. Ik zou persoonlijk direct mijn lidmaatschap opzeggen... Zo ga je toch niet met mensen om? Misselijk

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 19:49

Dat is mooi ***. Ik snap toch al niet te veel van het Groninger paard.
Ik hoor hier en daar ook wel wat rare berichten over het nakomen van afspraken ed.
Ik geloof dat een zeldzaam huisdier van zo'n vereniging er niet beter van wordt.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 19:53

Klopt sommige mensen moeten maanden op hun papier wachten ik heb ooit eens 5 weken op een paspoort moeten wachten terwijl die wel mee moeten op wedstrijden enzo.gelukkig had ik die na een belletje vaak meteen binnen maar ik geloof dat het verzenden naar ameland soms lastig is Haha!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 19:55

Jep...te lang wachten op papieren...maar dat is bij elke stamboek/vereniging wel....

En via de waterfles gaat idd niet snel Tong uitsteken

ijsje
Berichten: 503
Geregistreerd: 18-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 19:58

ik heb ook een keer zoiets meegemaakt,ik was eerste op een veulenkeuring,maar omdat er een half uur te laat een of andere grote fokker met zijn veulentje binnen kwam werd hij eerste en mijn punten waren ze zogenaamt kwijtgeraakt,ik laat hem volgend jaar voorbrengen door iemand die bekent is in dat wereldje,kan je minder snel iets gebeuren.
ik kan me voorstellen dat je heeeeel woest bent

ijslanders zijn toppie

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 20:41

Ik zou ook onzettend p*ssed off zijn als ik in jouw schoenen stond. Ik zou toch zeker proberen om er werk van te maken Boos!

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 21:12

Wat vreselijk onterecht zeg!!! Ik word al woest als ik over zulke achterbakse, corrupte praktijken lees, laat staan als het je aangedaan wordt!! Ik zou er ook werk van gaan maken als dat mogelijk is denk ik.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:09

Tjeempie, wat een ontzettende misser van het stamboek! Duidelijk een foute cocktail van mensen op de foute tijd & de foute plaats... Scheve mond Door zulke missers krijgt onze zuurverdiende goede naam een lelijke smet!

Toch geloof ik zeker niet dat keuringen bij het Groninger paard (altijd) vriendjespolitiek zijn. Anders was Pronkjewail (ons mooiste veulen tot dusver) nooit landelijk reservekampioen geworden, want wij hebben namelijk helemaal geen 'belangrijke' vrienden Bloos Dat was onze enige ervaring met de landelijke keuring. Wat de regionale betreft: daar zitten ze wat onze veulens betreft toch vaak vrij goed.

Ik snap best dat je stevig baalt, want dit kan natuurlijk niet. Maar om de relatie die je met het stamboek en de paardjes hebt opgebouwd op te geven door het amateurisme van een paar personen.. Is dat niet heel jammer? Misschien staan mensen zoals jij en ik over een jaartje of vijftien wel Groningers te keuren (en dan goed). Dan heb je tenminste een goed doel om naar te streven. Want sommige dingen binnen de vereniging rammelen idd gewoon (nog).

Maar in de twaalf jaren dat mijn vader betrokken is bij het Groninger paard, is er een groot aantal zaken in positieve zin veranderd. Natuurlijk zijn we er nog lang niet, maar vanuit een stamboek als die van de Welshpony`s of die van het KWPN redeneren zou op alle gronden oneerlijk zijn. De vereniging van het Groninger Paard is gewoon relatief jong en in volle ontwikkeling. En waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Vandaar die te laat verkregen paspoorten, waarschijnlijk.

Twee jaar geleden heeft ook een raar mens in een fout gekozen functie (kan niet anders zeggen) tijdens een keuring mijn pas/ amper beleerde Herc tot op het bot afgebrand. Een dompertje (hoe durft ze, Herc is toevallig wel zo ongeveer het leukste paard ter wereld *uche uch* Clown ), maar van de andere kant: het is nog steeds dezelfde Herc & jouw Hinke verandert ook niet door het etiketje dat een keurmeester op haar plakt. Natuurlijk is zo`n titel vrijwel essentieel in de fokkerij, maar als ze ooit droomveulentjes gaat werpen staan de kopers toch wel in de rij, titel of niet (bij de Groningers hangt er gewoon minder gewicht aan een titel dan bij bijv. het KWPN).

Veel sterkte met ontladen hoor! OK dan!

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:12

Ik zou ten eerste even een strenge, nette, maar met een woeste ondertoon geschreven brief zenden!! En dan bedoel ik ook echt een goede brief! Wel beleefd blijven, dat werkt t beste~!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:50

pff lekkere vriendjespolitiek daar, nee bah daar zou ik ook niets van moeten hebben hoor!

vooral banketstaaf voor jou, wordt je door hun overgehaald, ben je daarna heel je dag kwijt voor nix Lips are sealed

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:55

Wat een kloot-streek zeg! Geen woorden voor, snap goed dat je enorm kwaad bent. Scheve mond

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 23:02

Wat apart dat ze zomaar je punten van de stamboekopname hebben gewijzigd, die staan toch gewoon zwart op wit Verward
Ik zou ze idd een brief schrijven en even goed de statuten bestuderen over het achteraf veranderen van cijfers, staat daar niets over in zou ik ze gewoon dreigen met een civiele procedure.
Zijn ze nu helemaal gek geworden Boos!

Dees

Berichten: 18873
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 23:04

Bleh, wat een nare ervaring.
Kan me er niet zo heel veel bij voorstellen, maar toch, voor jou moet het wel een behoorlijke domper zijn, je frustratie is te lezen...
Sterkte, ik wens je veel wijsheid toe.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 23:05

Ik vind het ook heel raar dat de punten zomaar veranderd worden. Wat ik bij het kwpn wel regelmatig heb gezien dat er een 68 punten merrie aan kop werd geplaatst boven een 75 punten merrie op de Centrale Keuring. En dat vond ik op dat moment zeker terecht. Die was gewoon te laag gekeurd op de stamboekkeuring.........( of ze liet zich minder zien).

Maar dit is bijzonder...........tja...........keuringen.......wat zal ik er van zeggen Scheve mond


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, lonniejj en 36 bezoekers