Pintabians in Europa

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ponystal
Berichten: 23
Geregistreerd: 20-02-02
Woonplaats: Amsterdam

Pintabians in Europa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-02 16:31

In Amerika zijn er heel veel stoeterijen met pintabians, maar ik kan er in Europa geen vinden, weet iemand in Europa pintabian stoeterijen ?
Of weet iemand hoe het zit met sperma uit Amerika laten komen? Bij welk KI station zou ik dat kunnen informeren?

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 00:01

Wat zijn Pintabians????? Bonte arabieren??? Die heb ik wel eens in die amerikaanse arabieren tijdschriften gezien. Ik kan er niets aan doen hoor maar ik vind het bij een arabier niet passen. (de nomaden noemden een bont paard "broertje van de koe" en bont was geen toegestane kleur bij arabieren, evenals palomino).
Maar goed, sperma uit Amerika zal in ieder geval ingevroren moeten zijn, dus je zult een KI station moeten zoeken dat daat mee om kan gaan. Hou er ook rekening mee dat het een hoop geld kost: transport per vliegtuig, invoerbelasting, transport naar het KI station, een paar duizend gulden ben je zo extra kwijt!
Petra

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 01:26

ik heb af en toe contact met Jeans Pamperad Pats, een pintabian fokkerij in Iowa.
Hen heb ik toen ook gevraagd of er in europa geregistreerde pintabians rond liepen.
Het antwoord was nee, maar er waren toen (jaar geleden ofzo) wel duiters bezig om er 1 te importeren

tatjana

Berichten: 268
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Leeuwarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 18:40

in Duitsland zijn ook een aantal fokkerijen, weet zo geen namen maar kijk eens in het (duitse) blad Pferdemarkt, daar staan altijd een aantal in!!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 23:58