Zadel voor Bas (grote shetlander)... wat vraagjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Zadel voor Bas (grote shetlander)... wat vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 21:19

Ik was vorige week ( en die week daarvoor en die weken daarvoor ook Haha! ) bij Divoza en zag daar een geweldig tweedehands 15" zadeltje liggen. Mooi degelijk zadel, brede boom, met ring voor staartriem, ziet er super uit.
Ik helemaal idolaat van dat zadel, steeds er weer heen lopen, riep dat ik er geen geld voor had.
Het ding is 150 euro...

De hele week erover nagedacht : Ik wil dat zadel!

Nou ja, even wakker geworden en serieus na gaan denken.
Ik heb nu een pannekoekzadel voor Bas, dat heb ik gekocht in eerste instantie om hem gewoon aan een zadeltje op zn rug te laten wennen, we hadden er toen niemand voor die erop kon rijden, dus hoefde ook geen 'gewoon' zadel.

Inmiddels hebben we een leuk meisje als verzorgster die ik graag op Bas wil laten rijden, ze heeft er al een paar keer op gezeten en mee gestapt, met dat platte zadeltje.

Nou vind ik dat eigenlijk niks, als ze rijden gaat wil ik dat ze ook een beetje met dr kont op een degelijk zadel zit, en vind het zelf ook mooier dan een bruin platje.

Kortom: Er komt voor Bas een goed zadel, daar ben ik al over uit, en betalen kan ik het toch ook wel, heb net weer een week gewerkt en weer wat centen binnen Knipoog
Het moet geen peperduur zadel worden, die 150 euro sprak me wel aan.

Maar nou vraag ik mij dus af: Dat zadel dat ik zag, of een compleet nieuw zadel met alles erop en eraan zoals je zoveel aanbiedingen van ziet op internet ( Interhippique, Zadelmarkt etc )

Je ziet dan complete zadels ( met singel,beugels,beugelriemen, soms met sjabrak en hoofdstel er nog bij ook ) voor 99 - 125 euro... ik kan me haast niet voorstellen dat dat super kwaliteit is.. dat dat lang mee gaat.
Ik weet dat er veel zadelmarkt topics zijn maar dit gaat niet specifiek over zadelmarkt, maar gewoon of dat soort advertenties te vetrouwen zijn ?

Dat zadel waar ik idolaat van ben heb ik goed bekeken, in handen gehad, leer voelde goed aan, zag er goed uit.
Die aanbiedingen doen mij zo goedkoop aan, weet niet of dat nou door de prijs komt of echt door het plaatje.

Wie kan mij een beetje wegwijs maken ? Wie zou wat doen ?


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:32

Zelf heb ik een enorme Wintec-tic. Dennis heeft een Wintec 500 vhz. Ik heb een merrie gereden waar een Wintec Pro(op mijn aanraden Lachen ) oplag. En op Nicy, de pony van m'n zusje, ligt een Wintec 2000. Allemaal stuk voor stuk super zadels.

Die heel goedkope zadels vertrouw ik zelf niet. Tenzij het een 2e hands merk zadel is.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 22:38

Zelf ben ik niet zo winteccerig Knipoog Wil gewoon een simpel doch degelijk leren zadel.
Heb eens goed naar die aanbiedingen gekeken maar dat lijkt me toch echt helemaal niks..
Die 2ehands weet ik het merk niet zo van, maar dingetje spreekt me erg aan..

Denk dat ik stiekem mn keuze al heb gemaakt Knipoog

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 06:10

ik zou gewoon voor dat zadel gaan. je hebt het gezien, kunt het betalen. en voor die paar centen meer heb je de zekerheid dat het goede kwaliteit is

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 08:27

Honey heeft een 15 inch kadetje. Was destijds (7 jaar geleden) 350 gulden compleet. Hij doet het nog prima

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 09:15

Ik ben er over uit, dat 2ehands zadel komt er.
Gister nog vele advertenties bekeken maar het staat me toch niet aan, ik kan niet geloven dat een zadel van 99 euro met alles erop en eraan nou echt kwaliteit is.
En mocht het wel zo zijn heb ik pech, ga vanmiddag maar weer eens naar Divoza Haha!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 09:18

hopen dat het zadel er nog licht Haha!

Dag lieve mama...

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 09:55

Dat probleem heb ik nu ook... Knipoog
Bij de Loesdau hebben ze een zadel met alles erop en eraan (zelfs een hoofdstel met bit en alles) voor 150,-. Het is van zwart leer.
Ik ben ook bang dat dit zadel binnen een week kapot is... Ik denk, dat ik het gewoon bestel, en als het niks is stuur ik het gewoon weer terug. Tong uitsteken
Het gaat om dit zadel/hoofdstel:
Afbeelding
Naja, wie weet is het een hartstikke goed merkloos zadel. Ik vind het er zo op de foto best goed uit zien. Knipoog
Ik heb daar ook eens een goedkoop pannekoekenzadeltje gekocht. Dit is ook nog goed, heb er al veel plezier van gehad. OK dan!

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 10:39

Die heb ik ook gezien ja...

Ik ga zowiezo al niet voor 'bubbeltjesleer' , van dat leer met zo'n kriebeltje erin. Naar mijn ervaring slijt dat supersnel.
geef mij maar gewoon glad leer.

Die van Loesdau hebben ook van die bubbeltjes, en zo al die goedkopere zadels

Barvrouwke
Berichten: 3703
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 11:11

Dat zadeltje van Nadine, tja, ik heb zoiets gereden, het leer is netjes, dik en niet tezacht. Alleen dat suede dat blijft niet zo netjes, maar nou werd dat ook altijd meegevet :s

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 12:13

Heb gebeld en ze hadden het zadeltje nog!
Heb het meteen laten vasthouden, dan weet ik zeker dat niet iemand het om 2 uur nog even voor mn neus wegkaapt

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 16:33

Ik zie dat je ondertussen al besloten hebt maar ik wil mijn mening ook nog even spuien Knipoog.

Die goedkope zadels zijn voor enkele keren rijden prima. Toch zie je inderdaad al snel dat ze slijten en minder mooi aansluiten (hoewel dit lange na niet aan merk/geen merk hoeft te liggen!). Als je verzorgstertje in keer in de week komt rijden zou ik bijvoorbeeld nooit een perfect aangemeten zadel van 1000 piek kopen. Maar dat was jij ook niet van plan, zo te zien Knipoog.

Zelf heb ik 2 2ehands zadeltjes gekocht.
Bijde zijn het 'merk' zadeltjes maar niets bekends.
Ik vond het belangrijker dat ze goed lagen.
Ik heb 1 zadeltje, die van Pinky, nu zo'n 2 jaar. Perfect dingetje. Krijgt nu wel wat slijt plekjes maar is ook flink gebruikt, dus mag wel.
Voor Fell heb ik een kunstof gekocht. Ook 2e hands maar amper gebruikt en ik kreeg er de adv bij waarin hij stond voor 500 euro.
Opzich ook een lekker zadeltje behalve dan dat ze singelstoten van rubber zijn en daar heb ik een hekel aan Knipoog.

Hiervoor heb ik een nieuw zadeltje voor Pink gekocht, met Pink erheen geweest zelfs, en precies op zijn rugje uitgezocht maar achteraf vond ik dat een k*t ding eerste klas.

Ik zal wel ff foto's plaatsen Knipoog *ja heb niets beters te doen*

Afbeelding
Pinky's oude zadel

Afbeelding
Pink's zadel nu (ik gebruik tegenwoordig wel een extra onderleggetje omdat het zadeltje iets achterover kiept. Heeft hij bij alle zadels Scheve mond

Afbeelding
Fellow's zadel

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 16:50

mooie zadels!

Ben wel benieuwd hoe het zadel eruit ziet, en hoe het ligt !

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 17:20

Ik heb zelf 2 jaar geleden dat aanbiedingssetje van Loesdau gekocht (was overigens toen nog geen ribbeltjes leer), het zadel voldoet nog steeds prima ! Oke, uiteraard zie je al wel slijtage, maar er is nog nooit een riempje of iets dergelijks gebroken, ben er zeer tevreden over. Ook al ben ik nu wel aan het sparen voor een barefoot. Het was toen gewoon een hele fijne oplossing om voor weinig geld een complete set te kopen, maar nu ik het kan betalen zou ik graag een zadel hebben die perfect past en heerlijk zit.

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time


Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 17:35

Hoevaak reed jij daar dan mee?
Ik rij ongeveer 5x per week, en dan wil ik wel graag een goed passend zadeltje. Als dat nou een goed zadel is, perfect toch? Knipoog

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 17:45

Zo, ik heb het zadeltje gehaald.
Vanmorgen eerst nog even gebeld of het er nog was en laten reserveren voor me.
Mocht er voor dat geld ook nog (2ehands) beugels,riemen en singel bij uitzoeken, wist ik helemaal niet, mooi meegenomen Knipoog

Het is wel een knap zadeltje, je ziet wel een beetje slijtage maarja wat wil je, het is 2ehands.
Het is overigens een Kadett van Imperial Riding, wist ik ook niet eens.
Ring op de achterkant, dus kan eventueel staartriempje aan.
Heb er ook nog een mooi HH dekje bij uitgezocht, zo'n dikke beige met een paarse rand...

Vanavond even passen, en wachten tot mn verzorgstertje terug komt van vakantie Haha!

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 17:46

Leuk joh, daar heb je veel geluk mee gehad!
Veel plezier ermee, enne Cheese! Knipoog

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 17:55

Foto maak ik vanavond Knipoog

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 20:52

*wacht op de foto*

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 21:22

Foto's zijn gemaakt, nu nog wachten tot de batterijen weer vol zijn, kan anders foto's niet op comp zetten Boos!

Weet het eigenlijk niet zo met het zadel... of het past.. ik kijk er nogal raar tegen aan, daarbij was het vrij schemerig c/q donker..

Maar dat vertel ik straks wel in een nieuw topic waar de foto's staan

MaiNat

Berichten: 3471
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 21:27

Ben benieuwd! Wil foto's zien Haha!

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 21:55



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xLiez, YandexBot en 47 bezoekers