erg sloom paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gizmo5
Berichten: 17
Geregistreerd: 14-03-02

erg sloom paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-02 21:18

Een van mijn paarden is tegenwoordig heel sloom. In zijn stal staat hij al te sukkelen en met rijden word het alleen maar erger Verward . Als ik hem dan onder het rijden een paar tikken geef gaat het heel eventjes goed en let hij goed op maar na een tijdje sukkeld ie weer weg Dromen . Ik vind het dan niet normaal om hem iedere minuut een tik te geven.Ik heb de dierenarts er al naar laten kijken maar die wist ook niet wat het was en zij dat ik het nog maar ff moest aankijken. weet misschien een van jullie wat het kan zijn? en wat ik eraan kan doen?

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 21:28

ik denk toch dat het gewoon karakter is.. Heeft hij het altijd al gehad? en staat hij zomers op land en nu niet meer? Want het zou kunnen dat hij zich verveelt in stal en depri wordt..

Fred is ook sloom en die moet idd aangepakt worden.. AAn het begin van het uur krijgt hij een flinke tik en dat moet dan meestal genoeg zijn.. Totdat hij weer niet meer reageert, krijgt hij weer een tik en dan gaat het weer goed...

Maar als hij nu ineens op stal staat en dat zomers nooit hoefde, zou je eens kunnen proberen om wat afleiding te zoeken voor hem.. Bevoorbeeld een bal ophangen met biksies der in of zow...

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 21:33

Je kan de dierenarts vragen om een bloed en mestonderzoek te laten doen.
Mijn paard is de laatste tijd ook niet voorruit te branden. De dierenarts wist niet wat het kon zijn en heeft toen een mest en bloed meegenomen om na te kijken. uit de mest bleek dat hij veel wormen eitjes had (terwijl hij regelmatig ontwormt wordt) en de uitslag van het bloedonderzoek moet nog komen. Ik geef hem op dit moment een vitamine-suplement erbij. kan hij denk ik wel gebruiken.

Ik zou dus in ieder geval om een een bloedonderzoek vragen. vooral als je paard altijd goed voorwaarts en alert is geweest. uit het bloedonderzoek kunnen ze in ieder geval kijken of hij bepaalde stoffen te kort komt, of ze inwendige organen nog goed werken en nog een paar andere dingen.

gizmo5
Berichten: 17
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-02 21:56

Oke thankxx voor de tip ik zal te dierenarts zeker vragen of hij een bloed onderzoek wil doen. Ik zal ook een bal ik zijn box ophangen om te kijken of hij daar wat actiever van word. Hij staad overgens niet de hele zomer op het land wel vaak maar niet de hele dag. Nu in de winter gaat hij wel in de stapmolen zodat hij ook wat afwisseling heeft.

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 23:19

lisannehaffmans schreef:
met sporen en zweep rijden lukt het vast wel.
succes!


Niet alle paarden laten zich daardoor wel actief rijden

Misschien kan t idd wat medisch zijn, je DA vragen om een bloedonderzoek is een idee, dan sluit je dat eventueel uit of je kunt daar wat aan gaan doen.
Verder zou ik eens gaan kijken naar t voer. Wat krijgt ie te eten per dag?
Is t een idee om m wat haver bij te voeren, dat ie daar misschien op reageerd? Mn expaard kon ook onwijs sloom zijn, toen ie een ander voerschema kreeg (incl. haver) was dat wel anders en was ie lekker actief.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 23:44

wat haver bijvoeren. dat helpt bij sommige paarden, ook bestaat er biks met hoog energiegehalte, misschien werkt het?

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 23:46

Rivjenn ging ik ook haver bijvoeren om hem wat vlotter te krijgen.
Het hielp helemaal niet, het enige wat er gebeurde was dat hij bultjes kreeg..

gizmo5
Berichten: 17
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-02 08:38

ik zal ff allemaal expirimenten doen. ook de dingen die hier zijn gezegd, bedankt!